Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2013-02-15, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Ferm var nd lite mer terhllsam n Pekgul som gick fram som en labil bulldozer ver bde kesson och programledaren. Dessutom var hon ute efter en Oscar fr rets mest fejkade grt i halsen.
Ja, grtdarret r ju en passivt aggressiv taktik som Nalin verkar gilla att anvnda sig av. Hon krde en liknande snyftstil i ngon debatt efter Vilks rondellhund.

Jimmie r helt briljant i detta klipp. Han viker sig inte, men r nd trevlig. Det r svrt att argumentera mot ngon som spelar svag utan att framst som hjrtls, men han lyckas.
Citera
2013-02-15, 23:58
Medlem
DrickaLattes avatar
Som vanligt blev SD totalt rvknullade.
Citera
2013-02-24, 11:05
Medlem
Scherings avatar
Jag tycker att bda gjorde bra ifrn sig. Bda presenterade vad deras respektive parti str fr.

Slutklmmen var underhllande, dr fretrdarna kortfattan ska sga vad som skiljer deras syn p saken. Ferm sger att arbetskraftinvandring inte pverkar arbetslshet och Karlsson sger att den gr det, fljt av sammanfattande outro av programledaren.
Pltsligt avbryts dock programledaren av Ferm med ett "ah, fast det han sger stmmer ju tyvrr inte, det r inte s att det finns ett visst antal jobb och sen s kommer det folk och mummel mummel... mm"

Jag gillade tonen i debatten. Lugn och sansad, tidvis nstan lite flirtig. Jag tror faktiskt att vi ser en liten Romeo & Julia-romans under uppseglig hr. Glm inte var ni lste det frst.
Citera
2013-02-24, 12:14
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrickaLatte
Som vanligt blev SD totalt rvknullade.
Avundsjuk? Om inte, p vilket stt blev de rvknullade?
Citera
2013-04-01, 22:59
Medlem
smakupplevelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Maria Ferm hvdar att arbetskraftsinvandring inte ens pverkar arbetslsheten i sektorer som inte krver ngon speciell kompetens, lng utbildning eller erfarenhet. I Maria Ferms magiska vrld skapas tydligen lika mnga nya okvalificerade stdjobb, restaurangjobb etc. som arbetskraftsinvandrarna tar och undantrngningseffekter existerar inte alls... Jag skulle grna vilja lsa de forskningsrapporter som hon hnvisar till, fr jag tror inte ett gonblick p att det stmmer utan att Maria Ferm frmodligen var hg nr hon lste de rapporterna.

Fr vrigt kan hela riksdagsdebatten ses p http://www.svtplay.se/klipp/1030711/...aftsinvandring Maria Ferm r dr i gott sllskap bland andra dumliberala tomtar frn bl.a. Fp med sitt snmosresonemang.

Debattens hater: Jonas Sjstedt

Citera
2013-04-08, 00:09
Bannlyst
Hur fan fr han frn FP det till att Svenskar som flyttar till Norge eller Danmark bidrar till Sveriges vlstnd?

Logiskt borde dessa bidra mer om de jobbade i Sverige. Eller?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in