2013-02-16, 23:23
Medlem
Sugsugs avatar
Tjenare.

Jag gick igen nyligen, frontade andra gången på 500mg. Tränade runt 45 minuter senare, ett tuff och hårt lår/vad pass. Efter jag kom hem åt jag mat men sen slog det mig. Kände mig som en cancerpatient i mitt egna hem. Andas blev svårare och svårare, känns precis som luftröret blir kortare och trångare så ett djupt andetag går inte. Då hostar jag.

Jag känner mig inte speciellt varm utan mer segheten av cancerpatient. Jag små hostar hela tiden, ett tecken på man satt i blodet. Men varför skulle det visa sig 6 timmar senare? Ingen oljesmak i munnen alls, utan luftrören blir smala och hostar av reflex.

Jag har astma men inte speciellt svår, tyvärr har jag inte astmamedicin som inte datumet gått ut på annars hade jag tagit det.

Så, har jag satt i blodet eller finns det någon annan förklaring?
Citera
2013-02-16, 23:57
Medlem
Förmodligen satt i blodet. "testohosta"
Skulle vilja skriva att du kan vara helt lugn, men astman är inte att ta lätt på i den situtionen.
Får du andningsbesvär av en annan anledning än astman kan din "lätta" astma göra detta till en svårare astmasituation. Så vilken medicin har du, att datumet gått ur behöver inte ha någon betydelse beroende på typ av medicin.

Men ändå, tror faktiskt att du kan vara lugn.
Gör en kopp te, sätt dig och chilla och gör något som får dig på andra tankar så lugnar sig nog testohostan också.
Citera
2013-02-17, 01:17
Medlem
Sugsugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duhittarmigaldrig
Skulle vilja skriva att du kan vara helt lugn, men astman är inte att ta lätt på i den situtionen.
Får du andningsbesvär av en annan anledning än astman kan din "lätta" astma göra detta till en svårare astmasituation. Så vilken medicin har du, att datumet gått ur behöver inte ha någon betydelse beroende på typ av medicin.

Gör en kopp te, sätt dig och chilla och gör något som får dig på andra tankar så lugnar sig nog testohostan också.

Var rätt för det. Men konstigt att den inte slår till snabbare - men men. Jag har Symbicort utskrivet och hemma, datumet tror jag är runt 1-1,5 år gamla.

Ska ta mig en kopp te och försöka tänka på annat. Fy fan.
Citera
2013-02-17, 12:06
Medlem
Jag har funderat på en testokur och har ganska allvarlig astma, borde jag strunta i den då?
Citera
2013-02-17, 13:15
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duhittarmigaldrig

Han lär nog märka det tämligen omgående om han satt i blodet, och knappast kunna genomföra ett hårt pass på gymet. Det är astman som spökar, TS ta din medicin så lär allt vara lugnt.
Citera
2013-02-17, 17:21
Medlem
BMEs avatar
Astman som spökar alt. en mindre ångest episod? Jag tror dock på astman, ring om ett förnyat recept.
Citera
2013-02-17, 17:28
Medlem
bad-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Galenika
Han lär nog märka det tämligen omgående om han satt i blodet, och knappast kunna genomföra ett hårt pass på gymet. Det är astman som spökar, TS ta din medicin så lär allt vara lugnt.

Men om man nu tar hänsyn till högre halt fritt testosteron så frisätter det mer stresshormon i kroppen vilket skulle kunna förvärra astma.
Jag vet av egen erfarenhet att högre doser av prepp sätter igång eksem för min egen del då stresshormon påverkar just eksem.

Och ja man märker omgående om man får det i blodet vid injekt, först smaken sen hostan.
Citera
2013-02-17, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drabek
Jag har funderat på en testokur och har ganska allvarlig astma, borde jag strunta i den då?

den frågan borde du helt ärligt fråga en riktig läkare istället, gå till din vårdcentral (De har tystnadsplikt) och be dem skippa moral snacket och säga vad riskerna är vid svår astma tillsammans med Testo.
Citera
2013-02-17, 17:36
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bad-boy
Men om man nu tar hänsyn till högre halt fritt testosteron så frisätter det mer stresshormon i kroppen vilket skulle kunna förvärra astma.
Jag vet av egen erfarenhet att högre doser av prepp sätter igång eksem för min egen del då stresshormon påverkar just eksem.

Och ja man märker omgående om man får det i blodet vid injekt, först smaken sen hostan.

Men i det här fallet handlar det enbart om astman. Notera att han är i början av kuren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in