2013-02-17, 01:09
Medlem
Hej

Tänkte samla ihop en tråd med alla prepp som inte syns på dopingskontroller.

Fick pissa för några veckor sen och inte fan tänker jag gå av kuren helt, ska fortsätta lämna prover i ett år..

Det som inte visades för mig var:
IGF1-LR3
HGH (kina)
DNP

T3/T4 ?(kan bero på att jag slutade ta dom några veckor innan provet)?

Någon som kan fylla ut fler prepp som ej visas på pisseprover?
Citera
2013-02-17, 09:19
Bannlyst
Är det din arbetsgivare eller kriminalvården som kräver prover i ett år?
Citera
2013-02-17, 10:51
Medlem
Tänkte faktiskt starta en liknande tråd gällande designer hormones, som inte är en prekursor till kända hormoner, och ifall de har någon påverkan på test:epitest kvoten i urin.

Om inte så kommer dessa inte att ge utslag på urintester eftersom de endast kontrollerar metaboliter av old school steroider. Fast kom inte riktigt fram till någon slutsats och jag hittade ingen säker källa som bekräftar eller nekar.

Om någon här torskat på designer hormones som inte finns med på "expertgruppens förteckning över dopingmedel" så kom fram och sätt spiken i kistan.
Citera
2013-02-17, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nid
Tänkte faktiskt starta en liknande tråd gällande designer hormones, som inte är en prekursor till kända hormoner, och ifall de har någon påverkan på test:epitest kvoten i urin.

Om inte så kommer dessa inte att ge utslag på urintester eftersom de endast kontrollerar metaboliter av old school steroider. Fast kom inte riktigt fram till någon slutsats och jag hittade ingen säker källa som bekräftar eller nekar.

Om någon här torskat på designer hormones som inte finns med på "expertgruppens förteckning över dopingmedel" så kom fram och sätt spiken i kistan.

Det borde väl gå att kura på test suspension eftersom den är esterlös och klara standard dopingtest eftersom de endast kollar efter metaboliter och inte testovärdet.
Citera
2013-02-17, 11:12
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Sedan när är T3/T4 doping? Gör om, gör rätt!
Citera
2013-02-17, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamMelo
Det borde väl gå att kura på test suspension eftersom den är esterlös och klara standard dopingtest eftersom de endast kollar efter metaboliter och inte testovärdet.

De kollar inte testosteronvärdet i urin eftersom det varierar enormt beroende på hur ofta du pissar, de kollar istället kvot mellan testosteron och en epimer som produceras parallellt med testosteron som kallas epitestosteron.

Om de skiter i att kolla denna kvot så kan du kura på 5 gram testo e utan att det ger utslag. Så jag är rätt säker på att detta är det första dom kollar.
Citera
2013-02-17, 12:13
Bannlyst
Citat:
De kollar inte testosteronvärdet i urin eftersom det varierar enormt beroende på hur ofta du pissar, de kollar istället kvot mellan testosteron och en epimer som produceras parallellt med testosteron som kallas epitestosteron.

Om de skiter i att kolla denna kvot så kan du kura på 5 gram testo e utan att det ger utslag. Så jag är rätt säker på att detta är det första dom kollar.

Som jag fattade det letar testet bara efter metaboliter och skulle då hitta spår av enthante men inte hitta något om man använt testo susp. Det är väl tester inom idrott där man tar blodprover som de testar den där kvoten. Är det verkligen säkert att de testar det i vanliga testet som arbetsgivare etc använder sig av och som ofta skickas på remiss till KS för analys?
Citera
2013-02-17, 12:22
Medlem
Citat:

Grejen med vissa designers är att man inte riktigt vet vilka metaboliter som bildas eller hur länge dem sitter i eftersom dem inte är använda och testade i samma utsträckning som old school steroider.

T.ex superdrol är metylerad masteron och borde ge samma utslag. Men hur länge den som oral sitter i har jag inte hittat.
Tror dock att de flesta designers utsöndrar till någon känd steroid med ett urintest.
Citera
2013-02-17, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamMelo
Som jag fattade det letar testet bara efter metaboliter och skulle då hitta spår av enthante men inte hitta något om man använt testo susp. Det är väl tester inom idrott där man tar blodprover som de testar den där kvoten. Är det verkligen säkert att de testar det i vanliga testet som arbetsgivare etc använder sig av och som ofta skickas på remiss till KS för analys?

Jag tvekar på att de kontrollerar nivåer av estrar eftersom dessa är väldigt hydrofoba relativt testosteron och darför lär ha extremt låga koncentrationen i urin. Det finns en gräns för spårning på 2ng/ml så även om det garanterat finns esterifierad testo i urin lär det vara långt under denna gräns.

Nån annan kanske kan konfirmera eller rätta mig.

Jag vet inte vad arbetsgivare vill betala för att kontrollera dig, förmodligen kör dom det billigaste stickprovet som inte ens kollar efter steroider. Jag pratar om polisens analyser.

Citat:
Grejen med vissa designers är att man inte riktigt vet vilka metaboliter som bildas eller hur länge dem sitter i eftersom dem inte är använda och testade i samma utsträckning som old school steroider.

T.ex superdrol är metylerad masteron och borde ge samma utslag. Men hur länge den som oral sitter i har jag inte hittat.
Tror dock att de flesta designers utsöndrar till någon känd steroid med ett urintest.

Helt rätt. I princip alla steroider är substrat för cyp3a4 som leder till antingen hydroxygenation eller demetylering så jag antar att det inte är helt omöjligt att dessa två som du nämnde har samma metabolit.

Dock är det långt från alla som liknar de gamla steroiderna.
Citera
2013-02-17, 14:17
Medlem
Citat:
Dock är det långt från alla som liknar de gamla steroiderna.

Möjligtvis Epistane?
Citera
2013-02-17, 14:28
Medlem
Jag har på sistone hört att HGH ger utslag tack vare nya tekniker samtidigt som många säger att det är BS.

Så min fråga är om HGH syns i ett dopingtest (från polisen) eller inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in