Citat:
Ursprungligen postat av
pyro860
Okej, nu är jag trött på att hålla på att försöka hitta en lösning på det här problemet själv. Låt oss säga att jag gått in på
www.aftonbladet.se och vill radera detta ur adressfältet totalt. Hur ska man gå till väga?
Jag har testat att...
1. ...rensa all historik, cookies, cache och fan och hans moster
2. ...installera om Firefox (däremot testade jag inte att ta bort från registret etc för jag vill helst inte pilla där)
3. ...skriva in about
:config och ändra parametern browser.urlbar.maxRichResults ändrat till 0 och -1
4. ...inaktivera allt i "Ge förslag i adressfältet från" under Sekretess i inställningarna
Men INGENTING fungerar. 4:an fungerar på så sätt att det inte visas när jag skriver, men kryssar jag för alternativen igen, ja nog FAN kommer adresserna upp igen.
Hur raderar man all jävla historik i Firefox numera?
Vad jag vet, är inget förändrat hur historiken sparas eller raderas.
Något fel gör du allt... jag tänker motbevisa det.
Jag skapade en ny profil (för att nollställa allt och alla inställningar), sedan satte jag på allt som gick att spara på i Meny >Inställningar >Sekretess (dvs historik, kakor, osv), surfade runt lite på olika sidor, bla aftonbladet.se samt gjorde sedan en omstart av FF.
Nu gick det utmärkt att hitta alla besökta sidor (som var avsikten).
Fint, nu skulle det rensas tillbaka.... se mina nya inställningar
här. När rensat och klart så omstartade jag FF, och kontrollerade att allt verkligen var borta. Det var det.
Alltså, vad du kan ha missat vet jag inte, du kanske upptäcker det själv om du ger det ett nytt försök. Vad jag kan garantera dig är att en juste profil beter sig som jag beskrivit - den rensar allt om det är det du vill.
Du kan göra som jag, skapa en ny profil (den gamla behålls) och testa. Det går att importera tillbaka de olika delarna (bokmärken, lösenord, inställningar, osv) ur den gamla profilen - jag har beskrivit detta flera gånger i tidigare inlägg - eller så kan du köra detta
backup-program för FF och sedan återställa del för del också (om så önskas). Läs mer, med användarbeskrivning, här
http://mozbackup.jasnapaka.com/
Personligen kör jag normalt alltid
i privat surfläge. Om man dessförinnan också har rensat "
all historik, cookies, cache och fan och hans moster" , omstartat FF, och därefter slagit på detta läge, omstartat FF igen så
är FF rensad.
Varje gång man startar FF.
Jag föredrar detta även ur säkerhetssynpunkt.