Citat:
Ursprungligen postat av
SuperPutte
Kolla här broder, största problemet är ju att du envisas med att köra med närmare 900 flikar öppnade (om du inte trollar mig, förstås)....
Lite udda surfbeteende måste jag säga
Om du då inte regelbundet rensar din cache, historik, mm (dvs t ex via
Shift+Ctrl+Delete som jag tipsade om tidigare) får du med tiden bautastora filer inne i FF's profil (de berörda filerna har oftast filändelsen .sqlite) och allt för ofta kan de bli korrupta, skadade.
Det är alltså ett universaltips att köra Shift+Ctrl+Delete om FF börjar sega ned sig!
Jag personligen är inget fan av cache, jag ser till att FF rensar "allt" när jag stänger ned FF.
Övriga tips jag lämnade kan vara användbara, men det är som du säkert förstår lite av trial/error och inte lätt att kurera på remote (det behöver ju inte ens vara FF som är "problemet").
Ja, det stämmer att AdwCleaner precis som andra liknande program kan ge falska signaler, det är då upp till dig själv att avgöra riskerna. Men det här programmet är bra (så bra att Malwarebytes köpte upp det för några månader sedan), speciellt bra är AdwCleaner på att rensa sk toolbars som undantagslöst brukar slöa ned.
Jag
tror jag gett dig efter vad jag förmår.
Nu är jättebäbyn tillbaka och gapar efter din uppmärksamhet (ha dockan)...jag pratar nu om Firefox!
Privat arbetsminne 5000 kb, 4000 på ena processen, 1000 på den andra under nedfrysning, när man sedan tvingats avliva processen emanuellt, då ska man måsta sitta å vänta 4 minuter per tillfälle på att detta dirtbag-system där Firefox minnet ska rensas & implodera innan processen slutligen försvinner från aktivitetshanteraren å vi kan starta om!
Firefox cache 350 mb efter frysning
Tittar man i min snuskprofil ditt dom 400 för många lättklädda länkarna ska transplanteras till så har den profilen redan problem att upphålla 400! exiplita länkar redan nu utan att ibland börja frysa, så varför ska man kämpa när sopan inte ens klarar 400 futtiga sinnesintryck
Det finns ingen handikapp-webbläsare för äkta fantaster, inte s(t)imulanten
http://www.leopardforlag.se/wp-conte...on-300x436.jpg