2017-04-10, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andraleskin123
Köpte en gammal hp i höstas som fungerat bra tills jag kraschade skärmen med med foten.

La undan den nån vecka och sen köpte jag ny skärm. Startar och Firefox är så in i helvette segt så det går knappt använda. Det tar minuter att komma in på Google tex.

Internet Explorer funkar däremot bra.

Please help
Hade samma problem och i mitt fall visade det sig bero på för många bokmärken. Se svar från oceansoul63 i denna tråd
Citera
2017-04-29, 23:06
Medlem
SuperPuttes avatar
Firefox har plötsligt börjat visa en onormalt hög CPU- och minnesanvändning på min PC.
Just nu har jag t ex 14 flikar uppe, enligt Windows Aktivitetshanteraren ligger Firefox CPU på ca 10-15% och minnet på ca 1-1,5 GB.
I en tidigare session hade jag uppe ca 50 flikar och då hade Firefox varit igång drygt ett dygn på denna session. Då låg jag på hela 30-35% CPU och ca 5,8 GB i minne på ca 5,8GB....

Det här är extrema värden för mig. Säkert en femdubbling mot normala värden, CPU värdet "flaxar" dessutom upp och ned i högre utsträckning än vanligt.

Jag har för att eliminera eventuella problem orsakade av tilläggen, provat att avaktivera dessa. Klart att värdena sjönk då, men bara lite. Alltså beror det inte på detta.
Har testat både 64-bit (min normala Firefox-version) och 32-bit versionen, ingen noterbar skillnad.

Någon som märkt av samma sak som mig?
Citera
2017-04-29, 23:42
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperPutte
Firefox har plötsligt börjat visa en onormalt hög CPU- och minnesanvändning på min PC.
Just nu har jag t ex 14 flikar uppe, enligt Windows Aktivitetshanteraren ligger Firefox CPU på ca 10-15% och minnet på ca 1-1,5 GB.
I en tidigare session hade jag uppe ca 50 flikar och då hade Firefox varit igång drygt ett dygn på denna session. Då låg jag på hela 30-35% CPU och ca 5,8 GB i minne på ca 5,8GB....

Det här är extrema värden för mig. Säkert en femdubbling mot normala värden, CPU värdet "flaxar" dessutom upp och ned i högre utsträckning än vanligt.

Jag har för att eliminera eventuella problem orsakade av tilläggen, provat att avaktivera dessa. Klart att värdena sjönk då, men bara lite. Alltså beror det inte på detta.
Har testat både 64-bit (min normala Firefox-version) och 32-bit versionen, ingen noterbar skillnad.

Någon som märkt av samma sak som mig?
Vissa sidor kan få firefox att använda mycket resurser, flash är en känslig punkt och firefox kan även flippa ut och använda groteskt mycket cpu tills programmet startas om, när detta sker kan jag inte surfa eller göra något annat måste stänga ned processen via aktivitetshanteraren.
Citera
2017-04-30, 00:08
Medlem
SuperPuttes avatar
Kan så vara, men samtliga sidor jag hade uppe var "kända sidor", sådana jag haft uppe tusentals gånger tidigare.

Is it just me, or....?

Mycket märkligt i alla fall.
Citera
2017-05-24, 20:16
Medlem
KeanoManus avatar
Jag har nyligen fått ett problem i att jag inte kan ladda ner större filer. Filer över en GB tenderar att "misslyckas" innan de är klara. Det står bara "Misslyckad". Jag kan starta om, men det brukar bara rulla på i några minuter sen kommer samma problem upp igen.

Jag har testat i Chrome och det är samma problem där. Någon som har en aning om vad det kan vara för fel? Jag har testat Googla men hittar inget som passar in.
Citera
2017-05-24, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeanoManu
Jag har nyligen fått ett problem i att jag inte kan ladda ner större filer. Filer över en GB tenderar att "misslyckas" innan de är klara. Det står bara "Misslyckad". Jag kan starta om, men det brukar bara rulla på i några minuter sen kommer samma problem upp igen.

Jag har testat i Chrome och det är samma problem där. Någon som har en aning om vad det kan vara för fel? Jag har testat Googla men hittar inget som passar in.
Har du testat filer från olika servrar och sett att det är samma problem överallt?
Citera
2017-05-24, 22:04
Medlem
KeanoManus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
Har du testat filer från olika servrar och sett att det är samma problem överallt?

Ja, jag har testat att ladda ner från olika källor/sidor. Jag har också testat att ladda ner till olika hårddiskar på datorn.
Citera
2017-05-26, 09:19
Medlem
Citat:

Citat:
Ja, jag har testat att ladda ner från olika källor/sidor. Jag har också testat att ladda ner till olika hårddiskar på datorn.
Några möjliga orsaker:
  • Härddiskporblrm (trasig, full, otillgänglig enhet eller katalog för.Downloads )
  • "Överkänsligt" antivirusprogram
  • Virus
  • riktig usel internetuppkoppling (typ mobilt bredband)
Citera
2017-05-26, 09:45
Medlem
coughcools avatar
Tjena. Använder mig vanligtvis till google chrome på min laptop och har fiber 100/100. Problemet är att jag når endast runt 25-50 i uppladdning och runt 90-100 i uppladdning med chrome.

Däremot med firefox så får jag runt 95 i uppladdning och 100 i neddladdning i Firefox. Hur kommer det sig? Använder mig av nätverkskabel och vill gärna höra med er på forumet innan jag ringer supporten.

Edit. Använder mig av Speedtest.
Citera
2017-05-26, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coughcool
Tjena. Använder mig vanligtvis till google chrome på min laptop och har fiber 100/100. Problemet är att jag når endast runt 25-50 i uppladdning och runt 90-100 i uppladdning med chrome.

Däremot med firefox så får jag runt 95 i uppladdning och 100 i neddladdning i Firefox. Hur kommer det sig? Använder mig av nätverkskabel och vill gärna höra med er på forumet innan jag ringer supporten.

Edit. Använder mig av Speedtest.
Vad är felet du upplever? Att du endast får 25-50 i nedladdning eller uppladdning i Chrome?

Det är alltså i Chrome som felet finns. Gör om testet utan extensions och se om det blir bättre.
Citera
2017-05-26, 15:56
Medlem
coughcools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
Vad är felet du upplever? Att du endast får 25-50 i nedladdning eller uppladdning i Chrome?

Det är alltså i Chrome som felet finns. Gör om testet utan extensions och se om det blir bättre.

Oj, såg att jag hade skrivit fel, jag når inte upp till 100mbit med NEDLADDNINGEN. Har gjort som du skrev och det har inte hjälpt, har även avinstallerat chrome osv men det hjälpte inget vidare.
Citera
2017-05-28, 10:57
Medlem
sasos avatar
kolla på youtube medan man surfar

brukar alltid ha youtube i bakgrunden
undrar jag kan ha videon någonstans på skärmen så att jag kan se ibland medan jag surfar eller gör annat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in