Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-07-19, 19:38
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lodic
Testa ublock origin

det va den jag laddade ner
funkar nu
Citera
2020-07-25, 01:49
Medlem
Odovacers avatar
Jag hade också detta problem. Jag noterade i lösenordshanteraren att längst ner fanns en lista med siter där browsern memorerat att man klickat att man inte ville spara nya lösenord. Således sparar den inget. Jag letade upp Flashback där ock kryssade bort det ur listan. Då frågade den nästa gång om jag ville spara lösenord.
Citera
2020-07-28, 19:11
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Bra addons till Firefox 2020

Finns ju många bra add-ons till denna fina webläsare. Tänkte kolla vad ni andra använder och varför, säkert har man missat något bra. De här har jag nu:

Firefox multi-account containers
Himla bra om man vill vara inloggad på olika gmail-konton samtidigt till exempel.

Gesturefy
Musgester för att göra olika saker. Använder mest framåt, bakåt, ny tabb, samt stäng tabb.

I don't care about cookies
Så man slipper få en fråga på var enda jävla sida om man godkänner cookies. Det mest korkade EU(?) någonsin lyckats få igenom.

LassPass
Så man slipper skriva in sina mest använda lösenord på diverse sidor.

Tree Style Tab
Borde egentligen ligga överst. Den bäst tillägget till Firefox, som egentligen inte borde behöva finnas. Gör så att tabbarna ligger till vänster i en trädstruktur i stället för överst. Dock, att detta inte är standard på alla webläsare är bortom mitt förstånd. Att göra en webläsare där tabbarna är överst borde vara brottsligt. Ingen webläsare som inte har denna möjlighet är intressant för mig.

uBlock Origin
Den bästa(?) annons-blockerare. Det var någon annan som var bäst innan, sen börjde de vilja tjäna pengar, inget fel med det dock. Den här funkar väldigt bra, men kanske finns det någon bättre nu?
Citera
2020-07-28, 19:33
Medlem
welcometorealitys avatar
Tack för tipset för I don't care about cookies, jag la in tillägget på Chrome nu hehe...
Citera
2020-07-28, 19:37
Medlem
FriendlyNo1s avatar
μBlock Origin är bästa annonsblockerare. KeePass är bästa lösenordshanterare. Varför man vill ha flikarna till vänster vet jag inte, är det någon HBTQ-grej i samarbete med Apple?
Citera
2020-07-28, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriendlyNo1
μBlock Origin är bästa annonsblockerare.
Själv föredrar jag Nano Adblocker kombinerat med Nano Defender. Således slipper man alla jävla "Vänligen stäng av din adblock."

Slår också ett slag för BitWarden istället för LastPass. Open source.
Citera
2020-07-28, 21:23
Medlem
FriendlyNo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 420FourTwenty
Själv föredrar jag Nano Adblocker kombinerat med Nano Defender. Således slipper man alla jävla "Vänligen stäng av din adblock."

Slår också ett slag för BitWarden istället för LastPass. Open source.
Nano Adblocker = μBlock Origin, har aldrig fått ett "vänligen stäng adblock".
Citera
2020-08-16, 12:21
Medlem
Jordgubbes avatar
Tycker Firefox tappat på sistone. Händer allt oftare att tvärstopp vid någon inloggnings- eller streamingsida (tex Svt's direktsändningar, fungerar sedan ett par månader inte alls). Ibland "bara" kosmetiskt, tex Dagens Industri som blivit närmast oläslig (exempel screenshot). Nån som snappat upp några rykten, är det dags överge Firefox - trist i så fall.
Citera
2020-08-19, 17:28
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Tycker Firefox tappat på sistone. Händer allt oftare att tvärstopp vid någon inloggnings- eller streamingsida (tex Svt's direktsändningar, fungerar sedan ett par månader inte alls). Ibland "bara" kosmetiskt, tex Dagens Industri som blivit närmast oläslig (exempel screenshot). Nån som snappat upp några rykten, är det dags överge Firefox - trist i så fall.
Mozilla har nyligen sparkat ca 25% av sin personalstyrka, däribland DevTools, MDN, Threat Intelligence... typ alla som gör något vettigt.
Dessutom: en stor del av Mozillas intäkter kommer från en deal med Google om att Firefox ska ha deras sökmotor som standard. Det avtalet löper ut i år och det har inte förnyats...

Det ser dystert ut för Firefox just nu.

https://www.zdnet.com/article/mozill...cial-products/
Senast redigerad av Banzai-Perkele 2020-08-19 kl. 17:33.
Citera
2020-08-19, 18:13
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banzai-Perkele
Det ser dystert ut för Firefox just nu.
Jösses, tack för uppdatering och länk ("accounted for around 90% of all of Mozilla's revenue, and without it experts see a dim future for Mozilla past 2021").
Citera
2020-09-23, 19:53
Medlem
Tja !

Efter något uppdatering i firefox kan jag inte längre öppna .JPG, .PNG filer i webbläsaren längre.
Om jag klickar på en .JPG fil vill firefox att jag ladda ner filen istället för att automatiskt öppna
bilden i en ny flik.

Någon som vet vad detta kan bero på ?

Använder mig av MacOS Sierra

Tacksam för hjälp.
Citera
2020-11-07, 12:26
Medlem
Gamlestads avatar
Problem med Facebook

God middag!

För en vecka sedan gjorde jag en systemåterställning på min stationära pc med windows 10 (firefox webbläsare). Det mesta fungerade tillfredställande igen. Facebook-sidan är däremot helt skruvad. Bilderna är jättestora, texterna är små och inte centrerade. Det går att minska bilderna genom att scrolla + att hålla CTRL nedtryckt med då försvinner texten helt.

Någon som har ett tips på vad detta kan bero på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in