2012-12-07, 22:28
Medlem
Kassiopeias avatar
I dag när jag kom hem och skulle besöka de vanliga sajterna såg jag att jag var utloggad från Flashback och Flickr sen i går kväll trots att jag har båda sajterna inställda att fortsätta vara inloggad. Flickr har jag varit inloggad på på denna dator sedan jag installerade Windows, likaså Flashback.

Jag har heller inte kommit åt inställningarna att radera cookies och jag surfar inte i "private mode". Har heller inte använt dessa konton på några ovanliga datorer. På telefonen fortsätter jag vara inloggad på båda sajterna.
Facebook och Gmail fortsatte vara inloggade.

Några idéer om varför jag blev utloggad? Varför just från dessa sajter och vid samma tillfälle?

Version 17.0.1, Windows 7 Home Premium
Citera
2012-12-09, 08:30
Medlem
sigurts avatar
det var inget.

en omstart löste detta, (fast ja vet att ja provade omstart förut också)

aja
Senast redigerad av sigurt 2012-12-09 kl. 08:50.
Citera
2012-12-10, 19:35
Medlem
-X-hellfires avatar
Finns det något script eller liknande som man kan få bort den här "Transfering data from..."

http://i51.photobucket.com/albums/f3...r/PC-trans.jpg

Det stör bilden, enormt

Ett userscripts till greasemonkey, userstyles till stylus, eller något annat.

Skulle vilja kunna aktivera/avaktivera det enkelt.
Citera
2012-12-10, 19:51
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -X-hellfire
Finns det något script eller liknande som man kan få bort den här "Transfering data from..."

http://i51.photobucket.com/albums/f3...r/PC-trans.jpg

Det stör bilden, enormt

Ett userscripts till greasemonkey, userstyles till stylus, eller något annat.

Skulle vilja kunna aktivera/avaktivera det enkelt.

Jag använder ett tillägg som heter "status-4-evar", då får man en klassisk statusbar och slipper meddelanden som tar plats från det man vill se.
Citera
2012-12-10, 20:27
Medlem
-X-hellfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Jag använder ett tillägg som heter "status-4-evar", då får man en klassisk statusbar och slipper meddelanden som tar plats från det man vill se.
Perfekt.

Tack det funkar bra det, då den "transfer status" raden flyttas till add-on bar och man kan välja att inte ha den synlig.

Här ses det med och utan
http://i51.photobucket.com/albums/f3...rans-fixed.jpg

Perfekt!
Senast redigerad av -X-hellfire 2012-12-10 kl. 20:39.
Citera
2012-12-12, 22:55
Medlem
Hur väljer man Firefox som standardbrowser? Kommer inte upp den vanliga "välj som standard"-rutan.
Citera
2012-12-13, 11:47
Medlem
Hur skapar man enkel bläddring i mozilla? När jag öppnar en ny flik vill jag få upp alla sidor jag vanligtvis besöker utan att behöva skriva in dem. Just nu är den sidan tom på innehåll. Hur lägger jag till mina favorit sidor?
Citera
2012-12-13, 11:48
Medlem
Troll0lzs avatar
Jag har ett väldigt irriterande problem med mitt FireFox..

Om jag sitter och tittar på videos på Youtube så kanske jag måste pausa videon för ett toalettbesök eller liknande. När jag sen kommer tillbaka och trycker igång videon igen så fortsätter den där den slutade, men utan ljud.

Så för att få tillbaka ljudet så måste jag uppdatera sidan och spola fram dit var jag pausade och fortsätta att titta.

Så fort jag pausar en video på Youtube i 5 sekunder eller mer så försvinner ljudet när jag sen sätter igång det igen..

Någon som vet hur man åtgärdar detta idiotproblemet? Man blir fullständigt galen på detta!

Kör Windows 7 Ultimate 64-bit, FireFox 17.0.1 och har den senaste versionen av FlashPlayer.
Citera
2012-12-13, 12:59
Medlem
Firefox var en stor favorit. Numera är det Chrome som gäller för mig. Jag undrar dock om folk fortfarande använder Firefox samt varför i sådana fall.
Citera
2012-12-13, 13:05
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2HeadsOnEagle
Firefox var en stor favorit. Numera är det Chrome som gäller för mig. Jag undrar dock om folk fortfarande använder Firefox samt varför i sådana fall.

Jag använder FireFox för att det alltid har fungerat perfekt, fram till nu.
Gillar interface't och hur allt funkar så bra.

Google Chrome testade jag ett tag och visst funkade det bra, förutom att det inte gick att stänga av webb-historiken. Jag följde alla instruktioner som fanns att följa, men ändå så sparades webbhistoriken. Så fort jag började skriva "www." så kom det upp förslag på sidor som jag hade besökt, vilket inte var en höjdare.
Citera
2012-12-13, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Jag använder FireFox för att det alltid har fungerat perfekt, fram till nu.
Gillar interface't och hur allt funkar så bra.

Google Chrome testade jag ett tag och visst funkade det bra, förutom att det inte gick att stänga av webb-historiken. Jag följde alla instruktioner som fanns att följa, men ändå så sparades webbhistoriken. Så fort jag började skriva "www." så kom det upp förslag på sidor som jag hade besökt, vilket inte var en höjdare.

Ja, förslagen verkar inte försvinna. Tyvärr. Men samtidigt, vi jobbar inte för CIA. Något så hemligt har vi inte att dölja.
Citera
2012-12-13, 19:53
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeeOne
Hur väljer man Firefox som standardbrowser? Kommer inte upp den vanliga "välj som standard"-rutan.
Följ detta: http://support.mozilla.org/en-US/kb/...irefox-default
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in