2013-03-24, 20:56
Medlem
25Decembers avatar
Var sparas Firefox ikonen som standard? Min ikon är bara ett vitt blad nu och vill ha den riktiga ikonen.
Citera
2013-03-24, 21:40
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Var sparas Firefox ikonen som standard? Min ikon är bara ett vitt blad nu och vill ha den riktiga ikonen.
På vilket OS?
Citera
2013-03-24, 21:47
Medlem
Citat:

Kollat startmenyn? eller vad du nu använder för att bläddra bland dina program?
Citera
2013-03-25, 01:04
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Om du har Windows:
1. Högerklicka på ikonen med ett "vitt blad"
2. Välj Egenskaper, sedan Byt ikon...
3. Bläddra upp din ikon (bör ligga i c:\program (x86)\Mozilla Firefox\ firefox.exe )
Citera
2013-03-25, 16:39
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperPutte
Om du har Windows:
1. Högerklicka på ikonen med ett "vitt blad"
2. Välj Egenskaper, sedan Byt ikon...
3. Bläddra upp din ikon (bör ligga i c:\program (x86)\Mozilla Firefox\ firefox.exe )
Där var den. Tack så mycket.
Citera
2013-04-02, 13:54
Medlem
Detta är med stor sannolikhet rätt simpelt, men något jag stört mig på rätt länge och inte lyckats lista ut på egen hand...

Om jag separerar två tabs till två egna fönster (alltså drar bort en av två tabs från mitt nuvarande fönster och därmed får två firefox fönster) hur kan jag då "återförena" mina tabs i ett fönster? Jag vill alltså kunna gå från [1 fönster med 2 tabs i] => [2 fönster med endast 1 tab i] => [1 fönster med 2 tabs i]

Tacksam för hjälp.
Senast redigerad av knasigejakkob 2013-04-02 kl. 14:31.
Citera
2013-04-02, 20:02
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Är den någon mer som upplever att den senaste versionen 20.0 är mer stabil än föregående version?
Citera
2013-04-03, 19:12
Medlem
jag upplever att ff20 är lite rappare
men det kan bara vara en önskedröm....

dock stör jag mig oerhört på detta
http://prntscr.com/z19h5

Knappen längst till vänster (FIREFOX) är ensam på en lång rad
Tabbarna är under på en ny rad
Sedan kommer adressfältet etc.

Hur får jag så att tabbarna och FIREFOX knappen ligger på samma rad?
Citera
2013-04-04, 01:26
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av behedwin
jag upplever att ff20 är lite rappare
men det kan bara vara en önskedröm....

dock stör jag mig oerhört på detta
http://prntscr.com/z19h5

Knappen längst till vänster (FIREFOX) är ensam på en lång rad
Tabbarna är under på en ny rad
Sedan kommer adressfältet etc.

Hur får jag så att tabbarna och FIREFOX knappen ligger på samma rad?
Säker på att du inte har "windowsläge" igång? Det ser ut som så. Klicka på maximera/återställ knappen uppe till höger.
Annars är det troligen något addon som slutat fungera. Prova att lägga till en ny profil så ser du om just din FF ser ut som resten av världens exemplar.
Citera
2013-04-04, 17:07
Medlem
fuckerofmotherss avatar
Hej,

När jag loggade in idag märkte jag att min Firefox såg konstig ut då mitt prydande "Theme" var borta. Försökte fixa till det och även att hitta ett annat theme att ersätta det gamla med men det funkar inte.

När man drar musen över de Themes som finns brukar de automatiskt visa en förhandsgranskning, men inte nu längre. Teman/Themes verkar inte allas funka och det händer inget när jag försöker byta eller ändra.

Kan någon vara snäll och hjälpa till med detta?

Tack!
Citera
2013-04-04, 18:15
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckerofmothers
Hej,

När jag loggade in idag märkte jag att min Firefox såg konstig ut då mitt prydande "Theme" var borta. Försökte fixa till det och även att hitta ett annat theme att ersätta det gamla med men det funkar inte.

När man drar musen över de Themes som finns brukar de automatiskt visa en förhandsgranskning, men inte nu längre. Teman/Themes verkar inte allas funka och det händer inget när jag försöker byta eller ändra.

Kan någon vara snäll och hjälpa till med detta?

Tack!
Hade jag varit dig så hade jag börjat med att lägga till en profil till. Här är en guide http://support.mozilla.org/sv/kb/Han...kapa-en-profil En ny profil är ren, fungerar ditt tema på denna profil, är det nog något av dina tillägg som inte är uppdaterade för senaste versionen.
Det finns också alternativa teman till de du hittar på Mozillas tilläggssidor. Testa t ex http://userstyles.org/ dessa teman är ofta mer varierade (jag har själv gjort några, se länk i min signatur) och innehåller inte bara teman på "Firefox-skalet" utan också speciella anpassningar på olika hemsidor.
Citera
2013-04-05, 08:37
Medlem
Och nu var "Starta privat surfning" borta ifrån verktygs-menyn. Öhhh? Varför??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in