2014-05-26, 13:09
Medlem
Jävlar vilken schyst design senaste Firefox har fått (version 29.0.1). Nästan så att jag överväger att börja använda Firefox istället för Chrome nu.
Citera
2014-05-26, 13:13
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym747
Jävlar vilken schyst design senaste Firefox har fått (version 29.0.1). Nästan så att jag överväger att börja använda Firefox istället för Chrome nu.

Och vill man övergår till det klassiska stilen så finns detta tillägg -> https://addons.mozilla.org/sv-SE/fir...c=cb-dl-rating
Citera
2014-05-26, 13:43
Medlem
SuperPuttes avatar
Ompostar detta här då jag tycker det är ett bra tips:

Adblock Plus är ett måste om man vill slippa reklam, men ibland funkar det inte på t ex olika kanalers play sidor.
Dessutom tar det lite väl lång tid att ladda när du startar upp Firefox.

Har nu testat Adblock Edge (finns i version för windows och även för android).

Jag tycker Adblock Edge är bättre än Adblock Plus. Det laddar snabbare, och funkar på de sidor jag fick problem med Adblock Plus.

Inställningarna är förvillande lika ABP, och funkar också på samma sätt.
Standard filterlista är Easylist, jag har kompletterat med "Fanboy Ultimate Adblock list" från denna sida https://secure.fanboy.co.nz/filters.html

Rekommenderas!!

För dig som kör Android och använder Firefox även på mobilen: Att slippa reklam i mobilen är ännu väsentligare, dessvärre gör både Adblock Plus och Adblock Edge ett dåligt jobb i mobilen. Visserligen blockeras reklam, men samtidigt slöas sidladdningarna ned något enormt - åtminstone på min mobil.
Till min glädje hittade jag Bluhell Firewall som är ett smidigt alternativ.
Citera
2014-05-26, 16:02
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperPutte
Ompostar detta här då jag tycker det är ett bra tips:

Adblock Plus är ett måste om man vill slippa reklam, men ibland funkar det inte på t ex olika kanalers play sidor.
Dessutom tar det lite väl lång tid att ladda när du startar upp Firefox.

Har nu testat Adblock Edge (finns i version för windows och även för android).

Jag tycker Adblock Edge är bättre än Adblock Plus. Det laddar snabbare, och funkar på de sidor jag fick problem med Adblock Plus.

Inställningarna är förvillande lika ABP, och funkar också på samma sätt.
Standard filterlista är Easylist, jag har kompletterat med "Fanboy Ultimate Adblock list" från denna sida https://secure.fanboy.co.nz/filters.html

Rekommenderas!!

För dig som kör Android och använder Firefox även på mobilen: Att slippa reklam i mobilen är ännu väsentligare, dessvärre gör både Adblock Plus och Adblock Edge ett dåligt jobb i mobilen. Visserligen blockeras reklam, men samtidigt slöas sidladdningarna ned något enormt - åtminstone på min mobil.
Till min glädje hittade jag Bluhell Firewall som är ett smidigt alternativ.

Tack för dessa tips.
Citera
2014-05-30, 02:33
Medlem
colabulles avatar
Jävla luder till firefox! FF hänger sig jag stänger det kör igång det igen, då frågar den om jag ska återställa klickar jaa, den tänker och så kommer man till "återställ föregående sesention trycker jaa, OCH NU har ludret tagit bort skinnet jag hade!

Och de finns inte några heller på utseende skiten har alltså blivit raderat VAD I HELVETE?

HJÄLP!
Citera
2014-05-30, 02:39
Medlem
colabulles avatar
Hatar KUK FF efter varje jävla uppdatering slutar vissa tillägg att fungera, och de gör om designen på skiten också, HUR orkar folk hålla på FF efter alla jävla uppdateringar?

Google chrome är fan ändra webbläsaren man kan lita på, Aldrig haft krångel eller problem eller att den hängt sig, aldrig vart så nöj med en "sak"
har massa bokmärken den bli inte segare för det men FF seg som ett snigel den hänger sig fryser, är den lagt i aktivitetsfältet för länge som inaktiv går den inte att klicka upp igen i litet fönster utan bara maximalt. KUK webbläsare!

Tyvärr behöver jag den för att ladda ned med....
Citera
2014-05-30, 03:44
Medlem
colabulles avatar
Förlåt för 3 inlägg i rad men har råkat logga ut emellan varje inlägg så har inte kunnat "ändra" och sätta ihop dem.

Men kommer 3dje och sista.

Lägg ihop denna med inlägg 1 i denna följd.
Jag såg nu när jag skulle stänga av dator att det finn en ny mapp på skrivbordet med texten "Gammal fierfox.data" Hur och varför ligger den där?
Citera
2014-05-30, 13:27
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colabulle
Jävla luder till firefox! FF hänger sig jag stänger det kör igång det igen, då frågar den om jag ska återställa klickar jaa, den tänker och så kommer man till "återställ föregående sesention trycker jaa, OCH NU har ludret tagit bort skinnet jag hade!

Och de finns inte några heller på utseende skiten har alltså blivit raderat VAD I HELVETE?

HJÄLP!

Citat:
Hatar KUK FF efter varje jävla uppdatering slutar vissa tillägg att fungera, och de gör om designen på skiten också, HUR orkar folk hålla på FF efter alla jävla uppdateringar?

Google chrome är fan ändra webbläsaren man kan lita på, Aldrig haft krångel eller problem eller att den hängt sig, aldrig vart så nöj med en "sak"
har massa bokmärken den bli inte segare för det men FF seg som ett snigel den hänger sig fryser, är den lagt i aktivitetsfältet för länge som inaktiv går den inte att klicka upp igen i litet fönster utan bara maximalt. KUK webbläsare!

Tyvärr behöver jag den för att ladda ned med....

Citat:
Förlåt för 3 inlägg i rad men har råkat logga ut emellan varje inlägg så har inte kunnat "ändra" och sätta ihop dem.

Men kommer 3dje och sista.

Lägg ihop denna med inlägg 1 i denna följd.
Jag såg nu när jag skulle stänga av dator att det finn en ny mapp på skrivbordet med texten "Gammal fierfox.data" Hur och varför ligger den där?
Av ditt språkbruk och överkokta beteende att döma verkar det snarare vara "lite skit bakom spakarna" som ställer till det för dig.
Det är en sak att vara okunnig (för det går att åtgärda om man lär sig mer) en helt annan sak att spy galla över något man inte förstår och sedan vara så arrogant och lat att inte ens försöka.
Är det så här du brukar lösa dina problem?
Jag vet vad du har för problem (med Firefox menar jag...) och det hade du också vetat om du orkat googla lite. Jag skulle enkelt ha kunnat hjälpa dig, men jag har ingen lust. Du diskvalificerar dig själv.
Citera
2014-05-30, 16:54
Medlem
Går det att få till sökförslag från t ex Wikipedia i url-fältet med nyckelordssökningar(key word search)
Dvs sökförslagen börjar efter man skrivit w mellanslag (då man har tilldelat wikipedia w)

Knappt jag förstår vad jag skrivit själv, men hoppas det går att lista ut
Citera
2014-05-30, 21:26
Medlem
colabulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperPutte
Av ditt språkbruk och överkokta beteende att döma verkar det snarare vara "lite skit bakom spakarna" som ställer till det för dig.
Det är en sak att vara okunnig (för det går att åtgärda om man lär sig mer) en helt annan sak att spy galla över något man inte förstår och sedan vara så arrogant och lat att inte ens försöka.
Är det så här du brukar lösa dina problem?
Jag vet vad du har för problem (med Firefox menar jag...) och det hade du också vetat om du orkat googla lite. Jag skulle enkelt ha kunnat hjälpa dig, men jag har ingen lust. Du diskvalificerar dig själv.

Köper jag en sak, laddar hem ett "program" får en sak så ska SAKEN fungera den ska inte gå sönder, fungera fel eller "krascha" etc, generellt talat. Förslitning självklart buggar i program självklart men en sak ska bara inte huxflux bara sluta fungera eller bete sig annorlunda. Det är något vi alla håller med om. Eller har du en inställning till livet att aldrig något fungerar 100% ifrån början? om det är så tråkigt för dig, du lär ju leva i konstant tvivel på allt och alla.

Och om du ska citera Murphys lag så gör gärna det. Men den fungerar inte riktigt 100% i detta sammanhang.

Och om denna tråd finns varför ska jag då sätta mig och googla kl 4 på natten? Hela grejen med denna tråden är just att få hjälp?
Och är man som jag EJ It-kunnig/datakunnig SÅ har man ingen aning om vad eller hur ett problem uppstod och ännu mindre hur det ska åtgärdas då det handlar om program som helt plötsligt "inte gör som det bör göra" Så ska du hjälpa mig eller ska jag behöva rapportera dig för trams och OfTopic?

Förövrigt ska jag inte behöva argumentera för VARFÖR jag ska få hjälp eller ej i en tråd som existerar för att hjälpa de som fått problem med Firefox. Och nej jag är inte den som KRÄVER saker av folk, men blir förbannad när expediten står och babblar om förra helgens fest eller skiter i att hjälpa mig så som du gjorde. Har du aldrig lärt dig uttrycket att kunde ALLTID har rätt?

Kan medge/hålla med om att jag spydde lite för mkt galla över problemet och skrek onödigt mkt i tråden aka OT. Men vi som använder en dator som en sak och inte har den som en hobby/arbete förväntar oss att denna fult utvecklade maskin ska fungera utan problem och blir väldigt frustrerade när den bara sådär kan sluta fungera eller att ett program ändras UTAN att vi har självförvållat problemet.
som jag nämnde innan självklart kan det uppstår problem men det BÖR inte hända. (jag personligen har haft väldigt mkt problem med Firefox utan att jag själv har förvållat problemen)
Senast redigerad av colabulle 2014-05-30 kl. 21:29.
Citera
2014-05-31, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Går det att få till sökförslag från t ex Wikipedia i url-fältet med nyckelordssökningar(key word search)
Dvs sökförslagen börjar efter man skrivit w mellanslag (då man har tilldelat wikipedia w)

Knappt jag förstår vad jag skrivit själv, men hoppas det går att lista ut

Kan svara på min egen fråga. Hittade tillägget Omnibar som nästan fungerar som jag vill.
Citera
2014-05-31, 16:46
Medlem
HerrGurkMans avatar
Hej!
Jag har ett litet problem med Google och andra sidor på Mozilla Firefox. När jag ska söka på google.se uppe i sökfältet så händer alltid två olika saker antingen så står det 404 page not found från någon LiteSpeed eller så blir det bara helt blankt. Jag har även provat på Chrome och Explorer men får inget bättre resultat där. Om någon vet vad som är fel och kan hjälpa så skulle jag bli väldigt glad för det. Jag har också tagit bort all cache och cookies från sidorna och det har inte heller hjälpt. Svara helst i PM då jag inte regelbundet kollar vart jag har skrivit
Senast redigerad av HerrGurkMan 2014-05-31 kl. 16:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in