Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
![Grin](https://static.flashback.org/img/smilies2/grin.gif)
Du har redan bevisat din intelligens med de få inlägg du gjort så det bästa du kanske kan göra är att gå tillbaka till familjeliv eller vilket annat forum som passar dig.
På flashback så diskuterar vi händelser från vilket perspektiv vi vill och en händelse är inte färdig bara för att det inte passar din agenda, om du läst mina inlägg så skulle du redan ha sett att jag anser att GM ska dömas för mord.
Om jag vill begripa varför en tragisk händelse har inträffat så är det inget som berör dig så du kan spara dina brösttoner till något lämpligare tillfälle.
Det tycks tydligen vara så - enligt några - att man bara borde "diskutera":
- att polisen inte gör något
- att åklagaren inte gör något
- att BO inte KAN göra något
- att allt är GM:s fel
- att inget kunde hindra tragedin
Eller något i den stilen.
Man tycks liksom inte vara så värst intresserad av att diskutera hur sånt här skulle kunna förebyggas. Av någon ytterst märklig anledning är det inte intressant även om det för mig är det absolut viktigaste. Hur ska vi kunna hindra att sånt här händer i framtiden? Vi kan ju inte låsa inte alla män som separerar för säkerhets skull, eftersom det inte står i pannan på dem vilka tänker mörda sina ex. Och enligt statistiken är det ca 17st per år. Skilsmässorna är många fler..
Jag själv anser att polisen och åklagaren har gjort vad de ha kunnat under rådande omständigheterna. De HAR till och med hämtat GM till förhör. Och frågat honom om varför han vill ha kontakt. Han har berättat och det har låtit rimligt. Inget har kunnat bevisas i förväg..
Att spy galla över alla män som grupp kommer nog inte att hindra sådana här tragedier i framtiden.