Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-06, 17:00
  #1
Medlem
Hejsan alla.

Jag tänkte ställa en snabb fråga. I mitt bostadsområde har ett företag som håller på att renovera och jag undrar ifall de får ha en tunna märkt med dessa två märken ståendes ute på gården över natten och utan bevakning? Markeringarna är exakt de som står på bilden och med beteckning UN3082.

http://www.uni-tuebingen.de/uploads/...10L_UN3082.jpg

Mvh
Citera
2013-03-06, 17:05
  #2
Medlem
UN 3082 verkar vara en FN-märkning för miljöfarlig substans. Säger inte så mycket.
Står det inget mer om vad det är för jox i? Är det övht nåt jox i? En tom dunk är ju inte särskilt farlig va.

Är det farligt avfall borde det ju behöva låsas in någonstans.
Citera
2013-03-06, 17:06
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomgeten
UN 3082 verkar vara en FN-märkning för miljöfarlig substans. Säger inte så mycket.
Står det inget mer om vad det är för jox i? Är det övht nåt jox i? En tom dunk är ju inte särskilt farlig va.

Är det farligt avfall borde det ju behöva låsas in någonstans.
Jag har faktiskt inte öppnat och kollat själv men jag har dock två fotografier på tunnorna. Räcker detta för en polisanmälning?
Citera
2013-03-06, 17:07
  #4
Medlem
Polyklorfenols avatar
UN 3082 är en N.O.S.(Not Otherwise Specified)-beteckning och kan vara vad som helst, bara det är fasta, miljöfarliga ämnen. Det får inte vara giftigt, brandfarligt eller frätande, men ger långsiktiga skador på miljön.

Så ja, det borde inte vara några problem. Kanhända ska den stå på hårdgjord yta.
Citera
2013-03-06, 17:09
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
UN 3082 är en N.O.S.(Not Otherwise Specified)-beteckning och kan vara vad som helst, bara det är fasta, miljöfarliga ämnen. Det får inte vara giftigt, brandfarligt eller frätande, men ger långsiktiga skador på miljön.

Så ja, det borde inte vara några problem. Kanhända ska den stå på hårdgjord yta.
Då kan man alltså inte polisanmäla det hela?
Citera
2013-03-06, 17:09
  #6
Medlem
liiths avatar
Små förpackningar. ..
Ingen bevakning behövs men de skall nog låsas in över natten så ingen obehörig får tag på det.
Citera
2013-03-06, 17:49
  #7
Medlem
Bongomans avatar
Boracol mögelmedel? Bör inte stå ute där de riskerar att krossas och innehållet rinna ut i vattendrag men för övrigt inget farligt.
Citera
2013-03-06, 22:42
  #8
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julaftonen
Då kan man alltså inte polisanmäla det hela?

Polisanmäla? Du har aldrig funderat på att fråga företaget som renoverar?
Citera
2013-03-06, 22:58
  #9
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Polisanmäla? Du har aldrig funderat på att fråga företaget som renoverar?

Polisen har för lite att göra. Allt ska anmälas till polisen. Grannen tittar på högljudd film, ring och anmäl. Killen som går över gatan gör det utanför övergångsstället, anmäl. Allt ska anmälas. Typiskt svenskt.
Citera
2013-03-07, 20:45
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Polisanmäla? Du har aldrig funderat på att fråga företaget som renoverar?

Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Polisen har för lite att göra. Allt ska anmälas till polisen. Grannen tittar på högljudd film, ring och anmäl. Killen som går över gatan gör det utanför övergångsstället, anmäl. Allt ska anmälas. Typiskt svenskt.
Jag är inte direkt kompis med dem. Jag letar efter vartenda kryphål för att kunna stämma dem så det sjunger om det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback