Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-06, 22:37
Medlem
Tjenixen! leker runt med min nya kamera men vädret här suger FETT. Så jag tänkte om ni hade några coola idéer på bilder jag kan ta hemma. Har testat att fota en vattendroppe som studsar i ett vattenglas som blev riktigt bra, men skulle behöva lite mer idéer! Tack på förhand!
Citera
2013-03-07, 09:10
Medlem
barkeepers avatar
Den enda gangen jag rekommenderar att lasa fototidningar ar just for det har, lite ideer pa vad man kan pyssla med hemma.
Citera
2013-03-07, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Den enda gangen jag rekommenderar att lasa fototidningar ar just for det har, lite ideer pa vad man kan pyssla med hemma.

Det ska jag göra! Något tips på en bra tidning?
Citera
2013-03-07, 09:19
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flooberg
Det ska jag göra! Något tips på en bra tidning?

Nja...dom brukar vara ganska lika..."Practical Photography" laste jag ett tag, men efter 8-10 nummer sa borjar det vara mycket repetition av samma saker. Dessutom ar de flesta ganska inriktade pa editering. En kolumn om hur man tar bilden, sen tre sidor om hur man fotoshoppar den.

Det ar en smaksak, men ar det bara ideer du vill ha sa prova nagra nummer och se hur det gar:

http://www.photoanswers.co.uk/Photog...aphy-Magazine/
Citera
2013-03-08, 21:20
Medlem
Ett tips är att du bestämmer dig för att fotografera någon passande pryl i så många olika bilder du kan komma på. När du har nog med bilder så att tanken att fotografera prylen får dig att spy så ger du dig ut på internet och letar efter andras bilder på samma typ av pryl. Kolla på många av dem, och hitta en som du tycker att du kan inte bara efterlikna utan klart förbättra.

Eller så försöker du skriva en lista över bilder du vill ta så fort vädret (och andra omständigheter) tillåter. Det kan ju bli lite torrt att beskriva bilder med ord, men rita i så fall. Bilderna kan vara sådana som du kan ordna utan mer förberedelse än att ta dig till rätt plats vid rätt tidpunkt, men det kan också vara sådana bilder som kommer att kräva flera medhjälpare för att bli något.

För de bilder som kräver någon typ av förberedelse eller specialutrustning bör du också skriva ner vad som behövs, och hur man ordnar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in