Flashback bygger pepparkakshus!
2013-03-08, 20:57
Medlem
apeofspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonghole
De va väl som fan, när snuten äntligen gör nått vettigt så e de tji! Men att jaga flummare i parti å minut går jävligt bra, fy fan

Exakt, polisen står kvar på samma ställe och tar folk som har trasiga kläder istället, för det är det ingen på public service som vågar säga nåt om.
Citera
2013-03-08, 20:58
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simpeel
Javisst. Men det är fortfarande sjukt kränkande för övriga 90%. Hur roligt är det att bli stoppad och vara "misstänkt" för att vistas illegalt. Folk kollar på dig och du stämplar dig som kriminell/papperslös/younameit. Hade jag blivit stoppad hade jag bett poliserna dra åt helvete. Fy fan.

Som tidigare nämnt. BRA att problemet finns på agendan, men helt fel sätt att lösa problemet.

Polisen tillämpar väl ändå slags profilering och kan skilja mellan folk som ser ut som hederliga svenssons och övriga, patrasket?
Är de bara tillräckligt träffsäkra så drabbar det ju ingen som har någon särskild anledning att vara i Sverige utan SKALL kränkas tills de ledsnar och åker hem.

Win-win kan man väl kalla det för.
Citera
2013-03-08, 21:04
Medlem
Doktor Muggs avatar
Det var rätt uppenbart att detta skulle inträffa. Ingen polischef eller politiker med självbevarelsedrift kan fortsätta med en kritiserad verksamhet när den fått så stor spin i media.

Man får dock se det positiva i det hela, nämligen att SD får ett antal gratis röster till följd av detta. Övriga svenskar kan fortsätta att tycka att det är häftigt att betala skatt som går till illegala invandrares diverse förmåner.
Citera
2013-03-08, 21:06
Medlem
dr kavorkins avatar
Regimmedia har återigen lyckats att den svenska medborgaren ska stå med mössan i hand och blir pissad på!
Inte konstigt att gangsterväldet och gruppvåldtäkterna av medborgare i Södertälje, Rinkeby, Tensta, Norsborg, Bergsjön och Rosengård frodas!

Aftonhoran - Sverige = 1000-0

Går det att polisanmäla Regimmedia för något brott i den här soppan?
Citera
2013-03-08, 21:07
Medlem
trendit-trendits avatar
Jag har alltid ogillat den svenska polisen. Inte för att jag tycker dom är dumma.Utan att dom är så pass lama. Hela våran poliskår känns som ett stort dagis. Där media är chefen som styr vad som är rätt och fel.Och inte polisen själv.
Citera
2013-03-08, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
www.dn.se/sthlm/polisen-slutar-med-reva (Ny länk där nere)

"säger Peter Nilson, chef för gränspolisavdelningen."

Jag känner mig maktlös, överkörd och allmänt arg.

Vad kan vi göra för att få ta i fler illegala invandrare nu när REVA är skrotat?

Hur kunde detta hända? Politik-mobbning?

EDIT: www.dn.se/sthlm/polisen-stoppar-kontroller-i-t-banan

Det var inte SÅ illa som det lät först, DN jumped the gun lite.

Trött man blir.. Ytterligare ett steg närmre ett förlorat land.
Citera
2013-03-08, 21:37
Medlem
Tänk på att det är bara Gränspolisen som slutar leta illegala flyktingar. Andra polisenheter fortsätter, men det är fortfarande dåligt
Citera
2013-03-08, 21:39
Medlem
Ludermassignegers avatar
Absurdistan forsätter lunka på ser jag. Sverige är landet där upp är ned, bakåt är framåt och rätt är fel. Fullvuxna, skäggiga och grovt kriminella våldtäktsmän daddas med och kallas ensamkommande flyktingbarn, illegala invandrare är helt enkelt missförstådda papperslösa, pensionärsmördande araber är helt enkelt ett möte mellan människor i Sverige, somaliska våldtäktsmän blir svenskar i media, och allt ont på jordens yta beror på vita män.

Vad Sverige skulle må bra av är en rejäl dos nazism. Slutar inte den här jävla kulturmarxismen snart kommer jag bli den nya Breivik, och då lär det inte vara roligt att jobba på Aftonbladet eller Expressen.
Citera
2013-03-08, 21:40
Medlem
Fingaals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigeralia
Helt rätt. REVA drabbar både selektivt och hårt, 1/10 som polisen ger sig på har med saken att göra. Felmarginalerna är kolossala.
Själv tycker jag att 1/10 är sinnessjukt högt.
Citera
2013-03-08, 21:43
Medlem
dokoalseleds avatar
Jag har fan inte hängt med mycket i media rätt länge. Varit deprimerad och så... Är det här på grund av alla tiggare man sett i Stockholm den senaste tiden? Jag tycker de har blivit fler och fler.
Citera
2013-03-08, 21:44
Bannlyst
Är det någon som är förvånad?

Vi kallas kommunist-Sverige av andra i världen för en orsak.

Satt och snackade med ett par från Schweiz på skype för några veckor sedan som jag träffat via ett online-spel. Det dröjde inte länge innan de frågade hur jag orkade leva i ett kommunistiskt land.

Man får skämmas ordentligt som svensk varje jävla dag nu för tiden
Citera
2013-03-08, 21:48
Medlem
Cabows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonghole
De va väl som fan, när snuten äntligen gör nått vettigt så e de tji! Men att jaga flummare i parti å minut går jävligt bra, fy fan

Haha garvade lite där xD. Jaga flummare :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in