Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-09, 16:10
  #1
Medlem
Finns det något ämne man skulle kunna göra en kapsel av som kroppen tar exempelvis 20minuter på sig att lösa upp utan att vara skadligt för kroppen och inte vara för stor för att svälja?
Gelatin tas upp allt för snabbt för min smak!
Citera
2013-03-09, 16:40
  #2
Medlem
GalFisks avatar
Jag käkade nån gång kapslar med goda tarmbakterier, som enligt lappen var gjorda för att inte lösas upp förrän dom nådde tunntarmen. Vet inte vad dom var kapslade i, men det liknade gelatin.
Annars kan du stoppa en mindre kapsel i en större, så börjar den lilla lösas när det gått hål på den stora.
Citera
2013-03-09, 17:32
  #3
Medlem
Var kan jag hitta kineser som är grossister inom kapslar?
Citera
2013-03-09, 18:02
  #4
Medlem
Knastomtes avatar
På ebay finns ganska gott om folk som säljer kapslar har jag för mig.
Jag har också käkat nån form av tarmflorabakterier som skulle tas upp i tarmen, men då var kapslarna vita och lite porösa.
Citera
2013-03-10, 00:37
  #5
Medlem
i kapslarna vill jag ha nikotin, alla av dem som har gelatinkapslar i sitt utbud säger att det skulle inte gå då gelatinet skulle lösas upp.. fler alternativ?
Citera
2013-03-10, 06:57
  #6
Medlem
GalFisks avatar
Kan du absorbera nikotinet i något, eller konvertera det till ett salt?
Är det opolärt nog att blandas med oljor och vaxer, skulle man kunna lösa det i paraffinvax eller bivax eller liknande. Detta löses sen långsamt av kroppsvärmen efter intag, enligt samma princip som rövpiller.
Citera
2013-03-10, 13:51
  #7
Medlem
Bruticuss avatar
Det du söker är enterokapslar. Dessa är syrabeständiga men löses upp i den svagt basiska miljön i tunntarmen. Svaret har du egentligen framför dig: Köp ett gäng kapslar i handeln med tarmbakterier, bryt upp dem, sätt in valfritt innehåll, sätt ihop och svälj. Dock kan man ha i åtanke att det man ämnar inta genom dessa kapslar måste naturligtvis kunna tas upp i tunntarmen(!)
Citera
2013-03-15, 19:56
  #8
Medlem
Ta det försiktigt med nikotinet bara, i ren form är det jävligt giftigt... Men det utgår jag från att du vet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback