Citat:
Ursprungligen postat av Padme
Citat:
Ursprungligen postat av Gerra
Fan Padme! Du har ju stenkoll på all sånhär skit ju, vad är du för en brud egentligen?
Stenkoll vet jag inte, men på min skola Orléans var det märkligt nog många lärare som var väldigt intresserade av att utbilda oss i just denna fråga. De hade krokiga näsor och efternamn som Kepzenbaum, Sarfstein, Hershkovitz och Rozenthal. Så litegrann har ju fastnat i skallen.
Hehe... Strax efter att jag fått min guldtand installerad så gjorde jag ett litet experiment. Jag rakade mig noggrant, fixade en frisyr, tog på mig en vit skjorta med svart tröja över, rotade reda på farfars antika tygbyxor och tittade mig i spegeln. Jag såg ut som en väderbiten zigenare. Min engelska lyxhatt ordnade dock den saken.
Med väskan laddad med, från semestrar överblivna, zloty och shekel gick jag sedan in på banken, presenterade mig som "Hr. Sachs" och bad sedan om att få ett helt gäng krångliga transaktioner genomförda. Aldrig någonsin har jag blivit så trevligt bemött av en bankir!
Förut idag läste jag f.ö. i tidningen att Israel under de senaste 55 åren brutit mot 450 FN-resolutioner, så att vifta med ett sketet fördrag från Nationernas Förbunds era kan ju tyckas lite magstarkt av dem... Hur många resolutioner bröt Irak mot, förresten?