2013-03-11, 18:06
Medlem
Jag har alltid varit jävligt konservativ och negativt inställd till allt som hela jävla tiden måste uppdateras. Jag är medveten om att spelutveckarna vill se sitt spel utvecklas, självklart vill väl även de flesta spelare detta. Men jag hatar det. Jag har alltid spelat med inställningen att dataspel bara är roligt när du är bra på det och när du kan allt. En uppdatering kommer och bryter ett invant spels mönster. Det blir nya saker du måste lära dig, arbete och slit

Ta till exempel heart of the swarm som släpps i dagarna. Här har man spenderat en hel jävla höst för att lära sig starcraft 2 på djupet, sen kommer dessa jävla uppdateringar och ska ändra på hur skiten spelas.

Nä, nedgradera allt till betastadiet. Död åt utveckling. Någon som känner igen sig?

Citera
2013-03-11, 18:15
Medlem
Men å andra sidan - hur många spel är felfria från första början? De flesta spel är väl sprängfyllda med buggar och skit som förvisso patchas i början efter att det släppts. Så visst kan jag hålla med om att det kan vara jobbigt med uppdateringar långt efter premiären. Nu spelar jag inte så mycket längre, så det påverkar inte mig något värre.
Citera
2013-03-11, 18:16
Medlem
Kunde du inte gråtit ut om detta på nån blogg istället?

Jag tycker i princip tvärtom. Hellre uppdateringar än att harva runt med samma i flera år.
Citera
2013-03-11, 18:17
Medlem
Tillfixande av buggar och mindre underhållsuppdateringar har jag sjävlklart inget emot. Jag är bara oftast negativt inställd till uppdateringar som ändrar själva spelets innehåll och spelsätt.
Citera
2013-03-11, 18:31
Medlem
Zöls avatar
Jag håller med till viss del. Det finns bra och dåliga uppdateringar. Jag hade uppskattat att kunna spela en del spel så som de var från början, world of warcraft är ett helt annat spel nu till exempel som jag inte riktigt gillar jämfört med tidigare versioner.
Citera
2013-03-11, 20:49
Medlem
Milky.Bongs avatar
Du har ALDRIG varit duktig på ett spel om du tycker såhär, hur tror du alla proffsspelare håller sig på topp säsong efter säsong? Jo för att dem är duktiga på spelet överlag, en uppdatering förändrar inte alls så mycket så att dem skulle kunna gå och bli värdelösa.
Citera
2013-03-12, 19:19
Medlem
lousys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruzer
Jag är bara oftast negativt inställd till uppdateringar som ändrar själva spelets innehåll och spelsätt.

Du får räkna med att en expansion förändrar innehåll och spelsätt; det har varit brukligt ända sen expansioner blev norm för RTS-spel någon gång på 90-talet. Det har dessutom varit känt sedan 2010 att den här expansionen ska komma så om du inte har vett nog att anpassa dig så tycker jag du bör syssla med något annat.
Citera
2013-03-12, 22:25
Medlem
shitmagnets avatar
Du säger: Död åt [u]alla[u] speluppdateringar, och tar upp ett exempel!?
Du kan ju i vilket fall trösta dig med att det är lika för alla, om du nu oroar dig för hur du ska överleva online.

Desto tråkigare är det när det inte bara är en uppdatering som släpps utan ett helt nytt spel som visar sig vara exakt samma jävla skit allover igen som man suttit med de senaste 8 åren; både i grafik och innehållsmässigt (typ). Just det jag pratar om Counter-Strike: GO
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in