Jasså det går bra här. OK, så här är det:
Det var så pass otippat. Kärringen fyllde år för ett par dar sen, men av olika skäl firades det inte då. Så jag fixade lite överraskning idag. Tisdagar brukar vara typ köttbullar o makaroner men nu blev det en köttbit och vin. Hade tänkt nåt glas bara för att det skulle vara lite känsla. Men det var så jävla gott vin så jag satt bara och petade i mig. "ska inte du jobba i morgon?". Jo, visst, skall jag det. Men nu sket jag i det, och drog i mig. Det är ovanligt för att vara mej sen jag börjat jobba. Och det blev så pass annorlunda mot helgfyllorna, sociala fyllorna. Nu går jag bara omkring och gör en massa saker. Fullständig koll. Hittar fantastiska låtar på spotify, målar grejer, reparerar grejer, och känner ett stort inre lugn. Väldigt olikt den här uppblossande babbelsäkerheten och sen svackan, som mina fyllor brukar vara. Aktiviteten har pågått i timmar, men jag känner mig helt övertygad om att jag kommer vara kanonfräsch på jobbet.
Svårt förklara, men det känns så pass bra. Får väl återkomma med hur morgondagen gestaltar sig, men det finns bra saker att säga om totalt spontana vardagsfyllor. För många av er kanske det är rutin, kan tro att ni inte upplever det så speciellt då. Men för mej var det här uppfriskande.