2013-03-14, 05:58
Bannlyst
"Crash to desktop" de flesta som spelar vet vad det är.. har lirat en jäkla massa spel i mina dar och har då aldrig varit med om så mycket CTD-skit som i Total War.. sitter just nu och spelar Shogun2 och får anses va lyckad om jag slipper en enda ctd på en dag när jag spelar.. hatar verkligen det, för det låter mig inte spela.. spelet ska bestämma tydligen när jag ska sluta och jag blir så fruktansvärt LESS på det.. och jag fattar inte varför det händer.. för nån vecka sen så hände det inte lika ofta tex.. nu händer det flera gånger om dagen helt plötsligt.. det är precis som att det är nån dryg jävel som kontrollerar det och medvetet trycker på "crash" knappen för när det händer så stannar jag upp några sekunder och jag känner hur det kokar inombords för nåt jag inte förstår varför det händer.. för det är precis som nån kontrollerar det för att den eller det vet hur mycket det retar mig..
jag vet fan inte hur datorprogrammering med spel och datorer fungerar och orsaker men det är fan lika stor fråga för mig som meningen med livet..

Sorry om tråden hamnade fel.. kände bara för att skriva av mig om detta och höra era åsikter.
Senast redigerad av TheKillerSwede 2013-03-14 kl. 06:01.
Citera
2013-03-14, 06:10
Medlem
Glimes avatar
Låter ju snarare som att din dator har lite kompatibilitetsproblem.
Citera
2013-03-14, 07:50
Medlem
De finns diverse anledningar till CTDs.

Ett kan vara att datorns prestanda inte uppnår kraven, och då stänger av sig själv automatiskt.
Ett kan vara buggar i spelet som ibland löser sig själva beroende på vad det gäller. Speciellt sandbox/open world-spel får sådana buggar.
Kan även vara uråldrade eller dåligt optimerade drivrutiner som orsakar detta.

Om vi tar mainstream-spelet Skyrim, som är ett praktexempel, så är törsta anledningen i de spelet att de kraschar en bugg i navmeshen. Detta åtgärdas lättast genom att lämna området i spelet som krashar och hålla sig borta några speldagar så uppdateras navmeshen där automatiskt och buggen försvinner.

Vad som är problemet i dina spel, kan jag inte svara på. Men finns många möjliga förklaringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in