• 4
  • 5
2015-12-29, 21:49
Medlem
Femininums avatar
Jag kan inte få ihop det ni skriver om honom, alltså om Lasse... han var en av mina bästa killkompisar på den tiden då vi delade på min lägenhet och då förekom det inga droger eftersom jag själv fullkomligt hatade/hatar sånt. Sista gången jag såg Lasse var när han kom ner och hälsade på mig i Hillerstorp (då jag hade flyttat från Nyköping) tillsammans med Dennis och detta var två månader innan han blev sprängd. Lasse har alltid varit snäll och trevlig, vi hade många samtal ihop och minnen. Han var förtjust i en tjej som jag inte kommer ihåg namnet på idag men vi hade många samtal om det. Lasse var ganska djup av sig, kanske inte alltid som alla andra men väldigt lätt att prata med, öppen och glad. Han var känslig oxå ska tilläggas med på ett positivt sätt, alltså han hade lätt till tårar.

GM hette då M**** B*ix* i efternamn om jag minns rätt och känner endast till dem vid namn. Hur som helst så känner vi tydligen Lars Östergren på många olika plan? Men hur som helst, han är saknad och var en snäll kille.
Citera
2022-02-25, 04:56
Medlem
Jag firade nyår hos ett par vänner för 10-13år sen. Då var även en man och hans dotter bjudna.

Mannen var rätt tystlåten men väldigt engagerad och beskyddande om dottern.

Vi hälsade på varandra och bytte några ord.

Tog en cigg på balkongen och då berättade min vän att mannen var en av gärningsmännen vid "sprängmordet".

Men skulle absolut inte nämna något då det såklart var/är känsligt.

Kvällen gick och jag blev rätt berusad, när det var dags för fyrverkerierna så sa jag till mannen att det är nog bästa att jag sköter fyrverkerierna.

Svårt att minnas namnet dock. Typ Kriste eller Cristia...
Citera
2023-02-16, 15:10
Medlem
Vilka tre var inblandade?
C.L
O.A (han som frikändes va?!)

Vem var den sista?
Citera
2023-02-16, 17:58
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femininum
Jag kan inte få ihop det ni skriver om honom, alltså om Lasse... han var en av mina bästa killkompisar på den tiden då vi delade på min lägenhet och då förekom det inga droger eftersom jag själv fullkomligt hatade/hatar sånt. Sista gången jag såg Lasse var när han kom ner och hälsade på mig i Hillerstorp (då jag hade flyttat från Nyköping) tillsammans med Dennis och detta var två månader innan han blev sprängd. Lasse har alltid varit snäll och trevlig, vi hade många samtal ihop och minnen. Han var förtjust i en tjej som jag inte kommer ihåg namnet på idag men vi hade många samtal om det. Lasse var ganska djup av sig, kanske inte alltid som alla andra men väldigt lätt att prata med, öppen och glad. Han var känslig oxå ska tilläggas med på ett positivt sätt, alltså han hade lätt till tårar.

GM hette då M**** B*ix* i efternamn om jag minns rätt och känner endast till dem vid namn. Hur som helst så känner vi tydligen Lars Östergren på många olika plan? Men hur som helst, han är saknad och var en snäll kille.
Om namnet i detta inlägg stämmer, så finns det en M B i Nyköping, f 1964, som är "på församlingen skriven" 1987.
Citera
2023-02-17, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flicka83
Jag kan inte erinra mig om *L*s utseende, men har ett stark minne.

Vi har hemma en kväll, bara vi "barn". Storebror aka bästa vännen och *L* hade tagit min rosa kam & stod och kastade den till varandra, varpå *L* kastar den, rätt hårt, och den olyckligtvis träffar min stortå, varpå nagelbandet går sönder. Min äldsta syster sitter och tröstar mig i knät och *L* hukar sig framför och blåser på såret. Minns inte vad som sades, men minns min känsla inombords..

Jag minns även fragment av att vi i familjen sitter samlade i en brun plyshsoffa, alla med tårar i ögonen och tittar på ett TV-program som var relaterat till min bonusbrors bortgång/mord.

Min bror har aldrig hämtat sig efter denna händelse, och har levt med en ångest sedan mordet.

Det som i dagsläget sårar något innerligt, är att förövarna, försvaras av stora delar av Nyköpings befolkning. Som om deras dåd var rättfärdigat.

En fasansfull händelse, som har följt oss, och påverkat våran familj under hela livet. Något som lämnat stora sår i själen och varit roten till många sorger.

Vila i frid *L*

Finns ingen i nyköping som försvarar dessa 3 idioter
Citera
2023-02-17, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pochp
Det stämmer att dom misshandlade honom till han förlorade medvetande. Dom trodde han var död när dom rigga sprängämnena på honom också. Mkt tragisk historia!

Dom misshandlade han medvetslös och gick o hämta dynamiten efter..sen sprängde.
Det är utsagan som sägs i Nypan
Citera
2023-02-17, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dulyser
Jag firade nyår hos ett par vänner för 10-13år sen. Då var även en man och hans dotter bjudna.

Mannen var rätt tystlåten men väldigt engagerad och beskyddande om dottern.

Vi hälsade på varandra och bytte några ord.

Tog en cigg på balkongen och då berättade min vän att mannen var en av gärningsmännen vid "sprängmordet".

Men skulle absolut inte nämna något då det såklart var/är känsligt.

Kvällen gick och jag blev rätt berusad, när det var dags för fyrverkerierna så sa jag till mannen att det är nog bästa att jag sköter fyrverkerierna.

Svårt att minnas namnet dock. Typ Kriste eller Cristia...

Christ*r Lag*rström
Citera
2023-02-18, 11:16
Medlem
Vilka var de andra?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto