• 1
  • 2
2013-03-19, 15:18
Medlem
Dom flesta här verkar ganska säkra på någon form av direktkonflikt mellan Nordkorea och Sydkorea, USA och ev. FN. Jag tror snarare på någon form av inre upplösning, antingen en folklig resning efter någon svältperiod eller något uppror lett av en falang av partitoppar/generaler eller helt enkelt en kombination av folklig resning och fraktionsstrider bland toppen, därefter skulle ju säkerligen Sydkorea och ev. USA med FN lägga sig i.

Eller så kanske landet genomgår någon liknande som Myanmar gjort de senaste åren där de gått från en sluten, fattig militärdiktatur likt Nordkorea till en mer öppen marknadsorienterad och utvecklingsinriktad nation på ett ganska odramatiskt men hastigt sätt.
2013-03-19, 15:24
Medlem
psyDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jobkretsen

Kolla på Sovjet, samma med Nordkorea....De gick aldrig i kriget mot USA....just för de lyxvaror väst gav de ....Svält och misär bekommer inte kommunistiska ledare ...

Jag orkar varken förklara eller ens vara ironisk längre. Du vet inte vad du pratar om. Du har så fel att du inte ens förstår hur löjligt det du säger låter.
2013-03-19, 15:52
Medlem
psyDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1optimistjolle
Helt ärligt, jag förstår inte. Hur nödvändigt var det egentligen av USA att nosa förbi och "testa" sina plan över Korea???

Varför? Det kommer att bli världskrig, "monkey see monkey doo" om dom inte sluta nu. Chansar på, som någon annan skrev här i tråden att så fort Nordkorea släpper sin första bomb mot Sydkorea så blir dom bombade utav USA. Och sen finns det säkert fler arga länder som inte är rädda för att släppa en bomb eller tre, resten kan ni räkna ut själva.

Varför i helvete finns det regeringar, presidenter, kungar, drottningar om dom inte pratade med varandra?

Det folk inte förstår är att visst, vi har olika länder men det är bara en planet så alla kan väl för fan SAMARBETA istället för att FÖRSTÖRA mer?!?!??

Och ja, jag har längtat efter att någon skulle starta denna tråd.

Det här var bland det bögigaste fjolleriet jag läst på hela veckan.

Vad ska man med bomber och vapen till om inte för att spränga folk som man inte förstår sig på och därför inte gillar?

vem ska bomba vem? vet inte och bryr mig inte! så länge bara nån gör det, så jag kan sitta hemma i tv-soffan och bli underhållen framför nyheterna.
2013-03-19, 16:13
Medlem
1optimistjolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psyDuck
Det här var bland det bögigaste fjolleriet jag läst på hela veckan.

Vad ska man med bomber och vapen till om inte för att spränga folk som man inte förstår sig på och därför inte gillar?

vem ska bomba vem? vet inte och bryr mig inte! så länge bara nån gör det, så jag kan sitta hemma i tv-soffan och bli underhållen framför nyheterna.
Du gör skäl till ditt namn ditt fån. Vore det inte bättre om alla idioter slutar satsa pengar på atombomber och stridsflygplan och la de på att förbättra jorden som vi alla faktiskt lever på?

Tänk om det skulle vara en värld utan krig, vad lyckliga människor OCH djur och natur skulle vara och vi kunde fokusera på positiva saker som framtiden och så vidare.

Ett krig är gammalt groll från dåtiden, och helt jävla onödigt att döda oskyldiga människor för. Kom igen, det är fan 2013.
2013-03-19, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1optimistjolle
Du gör skäl till ditt namn ditt fån. Vore det inte bättre om alla idioter slutar satsa pengar på atombomber och stridsflygplan och la de på att förbättra jorden som vi alla faktiskt lever på?

Tänk om det skulle vara en värld utan krig, vad lyckliga människor OCH djur och natur skulle vara och vi kunde fokusera på positiva saker som framtiden och så vidare.

Ett krig är gammalt groll från dåtiden, och helt jävla onödigt att döda oskyldiga människor för. Kom igen, det är fan 2013.

Utvecklingen av atombomber och stridsflygplan har lett till en rad nya samhällsomvälvande uppfinningar i den kommersiella eller civila sfären och kommer säkerligen leda till fler i framtiden, senaste exemplet jag kan komma på är anpassningen av drönare till den civila sfären som är högst aktuellt.

En värld utan krig skulle säkerligen minska mänskligt lidande men jag vet inte riktigt om djuren eller växtriket skulle bry sig särskilt mycket, snarare så är det väl så att mindre krig leda till större möjligheter att exploatera naturen.

Konventionell storskalig krigföring hör definitivt till det förgångna för stora delar av världen, men det har nog inte så mycket att göra med att man vill minska mänskligt lidande utan snarare framställningen och spridningen av kärnvapen samt att den teknologiska utvecklingen mera allmänt gjort det onödigt och (för)dyrt.
2013-03-19, 16:40
Medlem
DinKamrats avatar
Tror knappast att någon av sidorna är direkt ute efter att starta ett krig, de är nog nöjda om man upprätthåller status quo. Däremot så har väl ROK sagt att de kommer reagera mer aktivt om det inträffar någon incident liknande Yeonpyeong igen? Risken finns att det snabbt skulle leda till en eskalerande cykel av vedergällningar för att sen mynna ut i ett konventionellt krig.
2013-03-19, 16:48
Medlem
gothfingers avatar
http://www.youtube.com/watch?v=dlBg6ROK4KE

Denna "simulation" som gjordes för ett tag sen är nog den mest faktabaserade som finns av vad som kan hända.

Men tror dock USA pwnar nordkorea innan de hinner göra något, deras antimissil-system kommer ju skjuta ner eventuella atombomber/långdistansmissiler.
2013-03-19, 19:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Nordkorea vill inte ha krig, Sydkorea vill inte ha krig. Obama vill verkligen inte ha krig, Kina vill verkligen inte ha krig. Resultat det blir inget krig Finns inget direkt att vinna för någon part. Att NK skramlar lite extra just nu beror enbart på att deras nya stora (lilla till växten) ledare måste visa sig stark för att inte någon av hans generaler ska få för sig något.

För de som tror de vill ha krig kolla på denna video där de hotar med det bästa de har typ. De vet att de inte har den minsta lilla chans utan om möjligen Kina var på deras sida också. Men troligen inte då heller.
http://www.youtube.com/watch?v=DyapeCiOl9A
2013-03-21, 09:17
Medlem
otukts avatar
Nordkorea har inte ett skit att sätta emot och de vet dem. NK vill ha pengar av USA för att hålla sig lugna, som under Clinton eran. Men då USA befinner sig i en lågkonjunktur så är Obama inte så villig att hosta upp olja, mat och pengar. Liknar mer som en sorts utpressnings dans av nåt slag. Pinsamma Nordkorea.
2013-04-04, 18:42
Medlem
1optimistjolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoearLore
Utvecklingen av atombomber och stridsflygplan har lett till en rad nya samhällsomvälvande uppfinningar i den kommersiella eller civila sfären och kommer säkerligen leda till fler i framtiden, senaste exemplet jag kan komma på är anpassningen av drönare till den civila sfären som är högst aktuellt.

En värld utan krig skulle säkerligen minska mänskligt lidande men jag vet inte riktigt om djuren eller växtriket skulle bry sig särskilt mycket, snarare så är det väl så att mindre krig leda till större möjligheter att exploatera naturen.

Konventionell storskalig krigföring hör definitivt till det förgångna för stora delar av världen, men det har nog inte så mycket att göra med att man vill minska mänskligt lidande utan snarare framställningen och spridningen av kärnvapen samt att den teknologiska utvecklingen mera allmänt gjort det onödigt och (för)dyrt.
Ja men visst okej, jag köper inte ditt skitsnack. bla bla bla.

Att alla slutar kriga och bryr sig om varandra var nog en jävligt dålig idé, men då kan man satsa dessa pengar på att istället för bygga atomvapen och vapen överhuvudtaget bygga feta skepp som tar oss till rymden så att alla får utforska bäst fan dom vill. Tack för mig
2013-04-04, 19:16
Moderator
vfs avatar
Det finns trådar både i Politik-Utrikes och i Vapen/Militär om ämnet/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in