2013-03-20, 13:48
Medlem
searchfunctions avatar
Som de flesta som är insatta vet så får de som köpte SimCity (2013) innan den 25 mars välja ett spel att få gratis.
Vi kan börja med meddelandet jag fick när jag startade Origin:
"Du för förväntar dig något bättre. Det gör vi också.
Tack för allt ert stöd, kära borgmästare i SimCity. Vi hoppas att ni vill ta emot denna digitala nedladdning av ett spel till PC gratis som ett litet sätt för oss att säga tack. Välj ditt spel genom att klicka på knappen nedan."
Det känns lite lustigt att de tackar för 'stödet' de fått, snarare än bajskastandet mot dem, och ingen stanns ursäktar de för att deras spel SimCity är mer eller mindre dränkt av bland annat buggar, missvisande lögner och ifrågasatta DRM.

Så spel man kan välja mellan:
Battlefield 3
Mass Effect 3
SimCity 4 Deluxe Edition
Need for Speed Most Wanted
Bejeweled 3
Medal of Honor Warfighter
Dead Space 3
Plants vs Zombies

Jag har mycket svårt för att välja. Inte för att de är stora, utmärkta triple-A titlar, utan snarare för att hela urvalet känns totalt 'meh'. Så, vilket har det bästa singleplayer experience? Vilket valde ni och varför? Kan man skänka bort spel via Origin?

kan även ta med deras disclaimer:
Så, välj ett före den 25e och ladda ner det innan den 30e, vad jag kan förstå..
Senast redigerad av searchfunction 2013-03-20 kl. 14:30.
Citera
2013-03-20, 13:54
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Köpte aldrig BF3 så valet blir nog BF3.
Citera
2013-03-20, 14:00
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Köpte aldrig BF3 så valet blir nog BF3.

Köpte inte heller BF3 till PC dock till PS3, och det var riktigt kul måste jag säga.

Så jag skulle nog valt BF3, de andra spelen på listan når liksom inte riktigt upp (enligt mitt tycke)
Citera
2013-03-20, 14:03
Medlem
Amazingthings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av searchfunction
Som de flesta som är insatta vet så får de som köpte SimCity (2013) innan den 25 mars välja ett spel att få gratis.
Vi kan börja med meddelandet jag fick när jag startade Origin:
"Du för förväntar dig något bättre. Det gör vi också.
Tack för allt ert stöd, kära borgmästare i SimCity. Vi hoppas att ni vill ta emot denna digitala nedladdning av ett spel till PC gratis som ett litet sätt för oss att säga tack. Välj ditt spel genom att klicka på knappen nedan."
Det känns lite lustigt att de tackar för 'stödet' de fått, snarare än bajskastandet mot dem, och ingen stanns ursäktar de för att deras spel SimCity är mer eller mindre dränkt av bland annat buggar, missvisande lögner och ifrågasättande DRM.

Så spel man kan välja mellan:
Battlefield 3
Mass Effect 3
SimCity 4 Deluxe Edition
Need for Speed Most Wanted
Bejeweled 3
Medal of Honor Warfighter
Dead Space 3
Plants vs Zombies

Jag har mycket svårt för att välja. Inte för att de är stora, utmärkta triple-A titlar, utan snarare för att hela urvalet känns totalt 'meh'. Så, vilket har det bästa singleplayer experience? Vilket valde ni och varför? Kan man skänka bort spel via Origin?

Hade totalt missat detta, Dead Space är ju riktigt grymt singleplayerspel så det jag väljer nog det.
Citera
2013-03-20, 15:01
Medlem
BigFatCones avatar
Har man spelat Mass Effect 1 och 2 så är ju trean ett givet val. Har man inte spelat dom så är det dags nu.
Citera
2013-03-20, 15:03
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Har man spelat Mass Effect 1 och 2 så är ju trean ett givet val. Har man inte spelat dom så är det dags nu.

Fast ME3 höll inte alls samma klass som ME1-2.
DS3 har ju helt övergett skräck-känslan, så det är meh.

Nu köpte jag inte SimCity, så detta rör ju inte mig, men BF3 är det enda jag spelar där även om jag skulle kunna tänka mig NSF också.

Edit: Nu vill förvisso TS har singleplayer experience, så då går BF3 bort, antagligen så har kan han välja mellan ME3, DS3 och NSF. Alla känns lite meh.
Senast redigerad av ^Eaz 2013-03-20 kl. 15:09.
Citera
2013-03-20, 15:04
Medlem
välj inte need for speed, jag gjorde och jag ångrade mig 10 sekunder efter jag startat spelet.
Citera
2013-03-20, 15:37
Medlem
ME3 9 dagar i veckan.
Citera
2013-03-20, 15:41
Medlem
Zartazas avatar
Jag stör mig lite på att de har gjort Dead Space 3 till ett actionspel och inte ett skräckspel. Men det får nog bli det ändå. BF3 har jag redan och de andra intresserar mig inte så värst mycket.
Citera
2013-03-20, 17:09
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fast ME3 höll inte alls samma klass som ME1-2.
DS3 har ju helt övergett skräck-känslan, så det är meh.
Det håller jag förvisso med om men jag skulle nog ändå säga att det är det bästa valet på den listan. Möjligtvis att Simcity 4 är ett bättre val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in