Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-20, 14:34
  #1
Avstängd
UncleDolanPlss avatar
Okej, så jag hade tänk att köpa in c.a. 10g P2NP för att experimentera lite med, dock från Storbritannien. Min fråga är därför om tullen har rätt att lägga beslag på kemikalien, eller om det är fritt att importera?
Citera
2013-03-20, 14:55
  #2
Medlem
Vuxenporrs avatar
LOL knappast, det är ju en löjligt uppenbar prekursor. Hittar du någon "sida" som säljer det så är det en honeypot, det har inga andra användingsområden.
Citera
2013-03-20, 16:07
  #3
Medlem
wääuus avatar
Okej, så reduktionen av "P2NP" är antagligen rätt trixig att få till, så jag antar att det är därför du vill experimentera med det. Men nitro-aldolkondensationen med bensaldehyd verkar vara en ganska välfungerande och enkel reaktion att få till, så varför inte göra den också? Om du kan hitta prekursorn på nätet borde du väl också kunna köpa lite nitroetan eller?
Citera
2013-03-20, 19:43
  #4
Avstängd
UncleDolanPlss avatar
Tror ni att Litauen är säkrare att köpa ifrån?
Citera
2013-03-20, 21:01
  #5
Medlem
Är nitroetan listad som prekursor? Om det inte är det skulle jag föreslå att du beställer det istället, och gör ditt eget P2NP.
__________________
Senast redigerad av Joms 2013-03-20 kl. 21:08.
Citera
2013-03-20, 21:17
  #6
Medlem
Vuxenporrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncleDolanPls
Tror ni att Litauen är säkrare att köpa ifrån?

Nej, det ska fortfarande över gränsen. ABB beställde nitrit ifrån utlandet och hamnade i ett register, nitrit är ingenting i prekursorsammanhang jämfört med P2P, P2NP etc.

Kan du inte synta skiten så låt bli att laja med den. Alla nödvändiga ingredienser kan syntas ifrån OTC-kemikalier, leta upp rhodiums gamla arkiv.
Citera
2013-03-25, 20:05
  #7
Medlem
Dags att handla på SR säger du? Du inser vilka ockerpriser de tar för sina "prekursorer" där va?

FNP är inte någon narkotikaprekursor enligt varkens FN, EU eller Sverige som går efter precis samma lista. Enda länderna jag vet där den de facto är reglerad är USA och Australien. Men lyckligtvis har de ingen makt här
Så även om det kan dra lite blickar till sig så är det inte olagligt att beställa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback