Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-05-20, 03:58
Medlem
rank81s avatar
Jag såg en jävligt rolig snubbe på tv för något år sedan. Programmet gick på SVT1 eller SVT2 om jag inte minns fel. Problemet är att jag inte har en aning om vad komikern hette.

Jag har vaga minnen av programmet men här är vad jag minns:
-troligtvis från Usa
-troligtvis flintskallig(lite hår på sidorna bara)
-troligtvis gift(tror att han snackade om sin fru)
-kan ha varit lite kraftig
-hade kostym på sig
-påminde lite om Dr Phil
-kan ha varit jude
-snackade om 9/11 och den överdrivna flygsäkerheten efter terrorattackerna.

Han har säkerligen uppträtt både hos Letterman och Leno, samt på Comedy Central eller någon annan lite större tillställning.

Någon som har en aning om vem det kan vara? Även om ni inte är 100% säkra på att det är rätt kille så vore det schysst om ni kunde droppa lite namnförslag, så kan jag kolla om det är rätt person eller ej.
Citera
2005-05-20, 12:37
Bannlyst
Jim Gaffigan är rolig... Kan det vara han?

http://www.jimgaffigan.com/
Citera
2005-05-20, 16:26
Medlem
rank81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irganox
Jim Gaffigan är rolig... Kan det vara han?

http://www.jimgaffigan.com/

Nope inte han. Killen jag söker hade brunt hår och var lite mer tunnhårig. Men tack ändå! Jag ska kolla om jag hittar något med Gaffigan på DC++, han verkar ball!

Greve 02: Alldeles för långt för att jag ska orka läsa allt, och fortsättningsvis räcker det om du citerar mig en gång i samma inlägg.
Citera
2005-05-20, 22:19
Medlem
Björnssons avatar
Det är Jerry Seinfield, kom ihåg att jag sett den här tråden förut. Nu ser jag på programmet som jag har på datan och kom på att du sökte personen.

Men att han liknar Dr. Phil?

Aja du kan få programmet om du vill.
Citera
2005-05-20, 23:15
Medlem
H.E.L.s avatar
GreveO2 har 2 raderade inlägg. Båda likadana. Inse att det är OT och ingen uppskattar ditt försök till skämt. Håll dig till topic tack.
Citera
2005-05-20, 23:20
Medlem
Chigarans avatar
Bill Maher?
Citera
2005-05-21, 03:39
Medlem
rank81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chigaran
Bill Maher?

Skulle kunna vara han, jag har dock för mig att han var lite kraftigare och att han hade nästan rakat huvud. Om jag inte minns fel så var han flint i mitten o typ 1-2 mm långt hår på sidorna och i bak. Och han påminde om Dr Phil.

Men jag ska ladda hem något med Maher och kolla om det är han, tack så mycket för tipset!

Björnsson: Nope, jag har sett samtliga avsnitt av Seinfeld så jag tror jag hade känt igen honom isf. Men tack ändå!
Citera
2005-05-21, 10:35
Medlem
Greve O2s avatar
jahopp så kul var detta..

han du söker heter (tror jag, dock rätt säker) Robert Schimmel.
svt sände hans show igår (fredag) det var tyvär reprisen från första programmet som sändes i början på april..

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?...searchDep=1975

se även,
http://www.robertschimmel.com/
Citera
2005-05-21, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chigaran
Bill Maher?

OT: Han har jag sett live på Broadway... Han var mer samhällskritisk än rolig...

OnT: John Steward är det inte heller du söker, men han är jävligt rolig...
Citera
2005-05-21, 13:39
Medlem
Björnssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rank81

Björnsson: Nope, jag har sett samtliga avsnitt av Seinfeld så jag tror jag hade känt igen honom isf. Men tack ändå!

Även det sista? När programmet börjar är "komiker-eliten" på kyrkogården och gråter för att han slutar. Han står på scen hela programmet, han snackar om flyg säkerheten och bla-bla-bla....jag är säker på att det är den du syftar på. Det är inget vanligt program, utan det sista...plus han är jude.
Citera
2005-05-21, 17:16
Medlem
rank81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Björnsson
Även det sista? När programmet börjar är "komiker-eliten" på kyrkogården och gråter för att han slutar. Han står på scen hela programmet, han snackar om flyg säkerheten och bla-bla-bla....jag är säker på att det är den du syftar på. Det är inget vanligt program, utan det sista...plus han är jude.

Nope, det är med största sannolikhet Robert Schimmel. Jag hittade honom igår av en ren slump. Allt stämmer in på honom; har fru, är jude, är flintskallig, är amerikan osv... Dessutom gjordes de sista Seinfeldavsnittet långt före 9/11. Och det var 9/11 komikern ifråga syftade på när han snackade om flygsäkerheten.

Greve 02: Jepp, jag hittade honom igår. Dessvärre hittade jag honom en halvtimma efter att programmet hade visats på SVT. Vilken jävla otur! Du kunde ha kläckt ur dig det från början istället för att snacka om jesus och Göran Persson. Tack så mycket iaf!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in