Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
2013-03-22, 05:15
Medlem
Det måste varit vintern 2010, jag och två polare var lite bakis från dagen innan när vi satt på mitt rum och snackade en massa skit och käkade fet mat när vi kom in på droger och cannabis. Vid det här tillfället var jag väldigt grön när det kom till alla droger utom alkohol och hade bara prövat att röka en gång innan, så jag var jävligt sugen på att pröva igen och förhoppningsvis få ett bättre rus den här gången. Första gången var det ett ganska svagt rus, men jag var jävligt fnittrig.

Hur som helst så började även de andra två känna suget och då vi inte hade mycket bättre saker för oss bestämde vi oss för att ringa vår käre vän som brukade ha lite grejer på lager. Han bodde dessutom bara 2 kvarter från mig så det skulle bli nära och bra för upphämtning. Hans brorsa hade lite och var villig att sälja. Då vi alla tre, inte bara jag, var någorlunda nya till det hela med att rulla så bad vi honom rulla en fet av hela femman som vi köpte. När vår kompis kom över med den bestämde vi oss för att det var dumt att vänta så vi gick alla fyra och satte oss på min gamla dagisgård av ren nostalgi för min del.

Spliffen var, utan överdrift, 20 centimeter lång och luktade fantastiskt gott. vi satte oss i ett litet bås-liknande ställe med ett bord och började köra. Det var här det började gå överstyr.
Vår polare som vi hade köpt av nämnde lite frånvarande att det i själva verket var en sjua och inte en femma vi hade fått och alla tres ögon vidgades för att sedan brista ut i asgarv.
När vi hade rökt ungefär halva lutade sig en av killarna fram över bordet och sa lite skrämmande att hans näsa brann. Vi alla visste vad det innebar och en av dom andra två - som var den mest bekante med droger - började ur ingenstans nynna på ett Jimi Hendrix solo. Han är väldigt musikaliskt begåvad så det lät faktiskt väldigt likt originalet. Det var tillräckligt för att han vars näsa "brann" skulle vakna lite till liv och må ganska bra igen helt plötsligt. Vi alla garvade lite och fortsatte ritualen med det muntliga Hendrix-solot i bakgrunden. Då bestämde jag mig för att kolla upp i en himmel som jag genast fann var helt stjärnklar. Allting började röra sig mer extraordinärt än vanligt i skyn och alla stjärnor fall på plats för att avbilda en perfekt kopia av självaste Jimi Hendrix. Inte nog med det. Stjärnbilden började leva och spela tonerna min kompis satt och nynna på. Det var det sjukaste jag varit med om, tyvärr var jag nog den ende som såg det hela och när han var klar med sitt nynnande bestämde vi oss för att gå in igen.

Vår polare som hade chokat sa att han inte kunde röra sig precis när vi alla ställde oss upp. Han satt helt fast i bordet och kunde inte lyfta på benen.
Vi vart alla lite oroliga för honom när samma kompis som nynnat på Hendrix brister ut i en "Sound of music"-låt då 5 sekunder senare vår kompis huvud flyger upp från border och han skriker "Fortsätt sjunga! Jag kan gå!" Så vi begav oss på en ytterst ostadig resa hem till mig som i vanliga fall tar 2 minuter men nu tog tio. Väl inne slänger vi vår vän i sängen så han får lugna ner sitt rus lite.
Vi andra två tar fram chips och gitarrer och brister ut i allsång. Efter några minuter hörs ett litet viskande från sängen som säger "grabbar........ Kom och skeda med mig!". Now, I'm not really gay men jag var fruktansvärt ur mitt fulla sinnesbruk och tycker inte det är så jävla farligt att ligga sked med en killpolare. Så vi slänger oss i sängen efter att ha satt på "Because i got high" på spotify och ligger och njuter i säkert 20 minuter tills vi inser att samma låt har spelat hela den tiden. Vi blir alla lite komfunderade och inser att det har varit 15 olika versioner som alla låtit exakt likadana.

Efter det satte vi oss i köket och tog fram 3 gitarrer, båda mina polare är bra på gitarr så jag tog den utan strängar, lade den i knät och använde som bongotrumma. Så satt vi i säkert 3 timmar och jammade, alla tre off our tits. Det är en jävligt bra kväll som jag fortfarande värdesätter och ser som en av de bästa trippar jag haft, och det vart bara fler och fler efter det.
Citera
2013-03-22, 05:38
Medlem
ritafins avatar
Tidigt morgon,men hela 5an?sorry orkade inte läsa hela tråden :-)
Citera
2013-03-22, 06:10
Medlem
Loveisgones avatar
underbar läsning.
Citera
2013-03-22, 06:20
Medlem
De första gångerna på cannabis är de bästa, så ta vara på dom!

Låter som ni hade en skön kväll!
Citera
2013-03-23, 03:37
Medlem
@Ritafin - Lugnt att du inte orkade läsa hela, ville bara dela med mig för den intresserade! Ja, vi köpte 5 gram cannabis som visade sig vara 7 gram.

@Loveisgone - Tack, jag uppskattar som fan att du tycker det, älskar att skriva och jag är glad att någon gillar det!

@LasseBildoktor - Ja, det är ju verkligen så, det är svårt att komma tillbaks till samma känsla som dom där första gångerna tyvärr. Körde ner mig rätt rejält i drogträsket ett tag där vilket gjorde det hela ganska... well, meningslöst och ospeciellt för tiden.
Citera
2013-03-23, 18:09
Medlem
Ilove420s avatar
Låter väldigt mysigt det där med sängen, kanske kan få hoppa in nästa gång .... Verkar som ett starkt cb rus, men eftersom det var första gång så köper jag det. Bra skrivit 4/5
Citera
2013-03-24, 15:22
Medlem
WangHaos avatar
Trevlig läsning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in