Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
2013-03-22, 17:45
Medlem
Substans: 3-FA & Cannabis
Dos: Ca 70mg 3-FA Oralt & sammanlagt ? weed
Tagit innan: Alkohol, cannabis, MDMA, Exstacy, Tjack, 3-FA, 3,4 dmmc
Ålder: 19
Kön: Kvinna
Vikt 51
Tid: Onsdag 13.45 till Torsdag 06.00
Att veta innan: Lider av bipolär sjukdom, hade inte skött mat & vätska så jättebra dagarna innan.

Beskrivning:
13.45
Jag vaknade, trött och efterbäng. Hade haft en ganska hård helg så var fortfarande lite sliten. Proppade i mig två rostmackor och ett glas vatten, så jag hade någon slags näring i mig. Jag ögonmåttade (Är ganska kass på ögonmått) men skulle gissa på att jag tog ca 70mg 3-FA. Samlade ihop pulvret i en rizzla, rullade till en boll och svalde. Eftersom det är ganska lång verkningstid på 3-Fa så rökte jag en spliff med ca 0,4g cannabis och lite mindre en än halv cigg.

14.30
Bäng som fan av spliffen, fastnade vid datorn och försökte installera Minecraft på datorn, men gav upp eftersom jag var för trögtänkt. Jag känner mig lugn och det kittlas lite i hela kroppen, som en väldigt svag orgasm i alla mina leder.

15.00
Ungefär en timme har nu gått och effekten kommer in smygandes, inget märkbart än. Kände mig mest bara extremt bäng av cannabis, men med piggare ögon. Jag var nu ganska otålig och var trött på att vänta, så jag bombar yttligare 50mg och en snok på ca 0,2. (Egentligen behöver man inte återdosera, då 3-FA är tolerant och man egentligen “ska” börja på en högre startdos och inte återdosera alls). Men suget efter någon märkvärd effekt tog över mig, och jag gjorde det ändå. Mina fingrar började kännas lite stela.

15.15
Nu slog den första bomben in, jag kände mig väldigt euforisk och glad. Mina planer för dagen var bortblåsta, nu skulle jag sitta och njuta av effekterna istället. Jag blev mycket social, och började prata med människor på Facebook med ett stort leende på läpparna. Eftersom jag är bipolär så behövde jag inte vara orolig för att skriva fel saker till människor, för det är människor vana med att jag brukar göra. Sitter och pratar med kanske ca 10 stycken olika vänner samtidigt. Börjat småspänna mina käkar, men inget jag störde mig på.

15.33
Gungadefram och tillbaka med huvudet och det stora leendet på läpparna är kvar. Skulle tippa på att det såg ganska konstigt ut när jag satt där, helt insnöad i datorn med ett stort jävla smile. Jag kände att jag älskade mitt liv, mig själv och mina vänner. Mitt självförtroende steg fruktansvärt mycket. Smsade min kompis: “Älskar fan mitt liv, älskar fan mig själv! Jag är fan bäst alltså, även mina negativa egenskaper är bra! Utan dem vore jag inte mig själv.”
Kan slänga in att när jag är nykter har jag ganska kasst självförtroende, och vill att alla ska tycka om mig. Men då kände jag inte det alls så, då brydde jag mig inte vad folk tyckte om mig, och jag vågade skriva dryga saker till människor utan att jag tog åt mig. (Så, det är ändå viktigt att tänka på vad man säger/skriver, eftersom man mår så bra så kan man råka skriva/säga “Jag älskar dig” till någon man hatar. Jag fick nästan tvärtemot effekt, jag började skriva dryga saker till mina vänner som jag faktiskt älskade. Inte för att vara dryg och elak egentligen, utan jag gjorde det för det var kul och eftersom jag aldrig gjort det förut).

16.15 De fysiska effekterna börjar smyga fram nu. Jag känner mig lätt i kroppen, som att jag vägde halva min vikt, men samtidigt så kändes mina leder ganska stela. Käkspänningarna blir värre, sitter och spänner käkarna så hårt att jag får en lätt huvudvärk. Sitter och lyssnar på Mange makers (Fråga inte..) och är lycklig. Skickade även ett sms till min kompis: “Jag är glad att jag är bipolär, tänk dig att vara hög på amfetamin ca 2-3 dagar i månaden, utan att ens behöva knarka!”

17.00
Nu tog den överflödande energin kommando, jag blev uttråkad hela tiden om jag inte hade något att göra. Jag sprang runt i min lägenhet som en liten duracell-kanin. Blev sugen på att göra mig iordning och sminka mig, då jag tycker det är underhållande, men fastnade med olika uppgifter/kunde inte sluta chatta med folk på facebook. Så motivationen fanns, energin fanns, men jag tog ändå inte tag i sakerna. Nu börjar jag svettar väldigt mycket, och käkspänningarna är lika starka som förut. Minns att det var viktigt att dricka mycket vatten under ruset, men glömmer bort det hela tiden.
Det kändes som att det bara hade gått 20 minuter sedan jag började känna effekt, men egentligen var det två timmar. Blev förvånad.

18.00
Mår fortfarande som en kung, men det stora smajlet är inte lika stort och efterblivet. Det har nu övergått till ett välmående leende på läpparna. Ett nöjdt-leende. Jag kände mig mycket mer motiverad, och snöade in mig i hur jag skulle förbättra mitt liv. Insåg flera saker om mig själv som jag inte hade vetat förut. Började skriva ett långt brev till mitt nyktra-jag, om hur jag var som person och hur jag kunde förbättra mitt liv. Brevet blev 6 stycken datorskrivna A4, som nu i nyktert tillstånd, inte handlar om någonting. Jag upprepar mig själv bara flera gånger.

20.00
Samma effekter som innan, men den euforiska känslan är nu borta. Nu mår mitt psyke som vanligt, förutom att jag är fortfarande är trögtänkt och gör flera saker samtidigt. Munnen är snustorr, och likaså andra ställen på kroppen (hehe), men var ändå sexuellt upphetsad.

Såhär fortsätter det natten ut, eftersom jag visste att det skulle vara svårt att sova så försökte jag inte ens. Jag fortsatte att sitta vid datorn hela natten och rökte cannabis för att slippa känna _endast_ ATn från 3-FA. Avtändingen höll i sig hela nästa dag, men det berodde på att jag inte åt så mycket samt fick i mig dåligt med vätska.

Utvärdering:
3-FA ger jag 3 av 5 stjärnor.
Den euforiska känslan var bäst, när man sitter med ett riktigt stort leende på läpparna utan någon anledning, och höll i sig ungefär 2-4 timmar. Sedan övergick det till att jag snöade in mig i saker hela tiden, och gjorde miljontals saker samtidigt, utan att egentligen göra någonting. Tiden passerade förbi väldigt snabbt, och jag hade inte alls ha någon tidsuppfattning.

Under avtändningen blev man deprimerad, tom och sliten. Man kände att denna drog slet på krafterna, och man nästan kände hur hjärnan blev trög. Kunde sitta och stirra rakt fram med en tom blick i flera minuter, utan att tänka på någonting.

Det jag dåliga med denna drog; Toleransen, det är onödigt att återdosera då man inte kommer upp i den euforiska känslan igen, som man gör med tjack. ATn är hemsk om man inte har fått i sig mat innan och om man inte dricker tillräckligt med vatten innan och under ruset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in