Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 6
  • 7
2018-04-06, 02:52
Medlem
Nkpgisits avatar
Raindeerspotting

Ett förgiftat liv

Ett anständigt liv

Heroin The Movie

Teenage Heroin Epidemic
Citera
2021-06-03, 04:12
Medlem
Lost Boys 2020

Reindeerspotting har nog dom flesta sett men, nu många år senare, släpps efterföljaren.
Vad hände med Jani? Självmord eller komplott.
I början av filmen får man se en del droganvändande, bartjejer och liknande.
Senare delen går ut på att ta reda på vad som hände. Tog han livet av sig eller blev han mördad?

Intressant och sevärd enligt mig,
Tror den kostar 49kr att hyra på SF .sel sök på Lost Boys 2020
Citera
2021-06-04, 13:19
Medlem
MissDecibellas avatar
”Oxyana”, finns på Youtube.
Citera
2024-08-16, 11:46
Medlem
Ingen som har några fler tips?
Citera
2024-09-24, 22:04
Medlem
Black tar heroine HBO
Bästa/värsta som jag sett.
Citera
2024-09-26, 19:11
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Fanns någon dokumentär där ett gäng tjackisar bodde i husvagnar och eldade T-Röd i aluminiumformar för att hålla varmt. I slutet brann en husvagn ner. De stod och skalade (eldade) kopparkabel och jag minns speciellt en som presenterade sig som "koppargangster". Vet någon vilken jag pratar om?
Citera
2024-09-26, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Fanns någon dokumentär där ett gäng tjackisar bodde i husvagnar och eldade T-Röd i aluminiumformar för att hålla varmt. I slutet brann en husvagn ner. De stod och skalade (eldade) kopparkabel och jag minns speciellt en som presenterade sig som "koppargangster". Vet någon vilken jag pratar om?

Kopparfolket?

Har inte sett hela själv så jag är osäker på om filmen innehåller segmentet du söker.

https://youtu.be/DKM-AIaq7iU
Citera
2024-09-28, 19:01
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringmigsen
Kopparfolket?

Har inte sett hela själv så jag är osäker på om filmen innehåller segmentet du söker.

https://youtu.be/DKM-AIaq7iU

Tack för svar, men nej, det är inte kopparfolket. Den dokumentären har jag också letat efter, men jakten slutade i en återvändsgränd. Tydligen var det några som gjorde den dokumentären som någon form av projektarbete under studietiden på nån högskola/folkhögskola, SVT köpte sen upp den, men sände den aldrig. Jag har varit i kontakt med SVT, men förmodligen ligger den arkiverad under någon annan titel än just "kopparfolket", de kunde inte hitta den iaf.

Men den jag pratar om i mitt förra inlägg är alltså inte "kopparfolket"
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in