Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-14, 09:08
  #265
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Hmm, det låter i och för sig skumt om det tidigare fungerade. Jag tänker att det kan ha att göra med att du uppgraderade till W11, men om du körde W10 innan och det fungerade så är de två såpass lika att det inte borde göra någon skillnad.

Är det alltså Red Alert 1 och inte 2? Hos tvåan är detta tydligen ett ökänt problem. Den här sidan beskriver en fix:

https://www.alfintechcomputer.com/re...on-windows-11/

Fast det enklaste borde väl vara att installera en version från cncnet.org.

Det stämmer att när jag uppgraderade till W11 så försvann bilden men ljudet fanns kvar.

Gjorde enligt anvisningarna nedan men vilket trixande det var, till slut fungerade det. Tusen tack för hjälpen
Citera
2022-09-30, 18:41
  #266
Medlem
Red Alert var ett riktigt favoritspel! Svårt när man spelade online, motståndaren attackerade med 50-100 Heavy Tanks när man själv hade hunnit bygga 2st typ. Undrar om det var fusk eller de var så grymma?
Citera
2022-09-30, 18:58
  #267
Medlem
cerns avatar
Red Alert var ju väldigt begränsad. Kan köra spelet via Dosbox än idag.

Red Alert 2 snackar vi skoj! Synd att man har för modern dator och den andra är för gammal.
Svårt att installera och köra smärtfritt, brukar lagga eller stängas av.
Citera
2022-10-02, 11:14
  #268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Red Alert var ju väldigt begränsad. Kan köra spelet via Dosbox än idag.

Red Alert 2 snackar vi skoj! Synd att man har för modern dator och den andra är för gammal.
Svårt att installera och köra smärtfritt, brukar lagga eller stängas av.

De släppte Red Alert tillsammans med C&C 1 nyligen med en valbar HD version (tryck på space för att byta grafikläge).

Jag tycker RA var för lätt. AIn kunde de förbättrat då den är för kass.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback