Citat:
Ursprungligen postat av Jerkoff-name
Två gånger. Båda gånger helt oprovocerat.
Två gånger fler än mig.
Citat:
Min mormor bor i Landskrona. Hela staden har förvandlats till ett utanförskapsområde där pensionärerna bland annat fått ge upp sin pensionärsgympa då "ungdomsgäng" kom på att de var lätta offer på väg tillbaks till sina bilar. Mer frågor på det?
Haha, ja, utanförskapet måste vara stort i områden som Nyhamn, Borstahusen och Fäladen.
Förresten, jag gymmar på Korpen, som råkar ligger precis vid vad som beskrivs vara Landskronas "getto". Varken jag eller mitt fordon har kommit i kläm med något ungdomsgäng.
Citat:
Edit: därtill varje månad när min lön beslagtas för att delas ut till slöddret som bor i områderna ifråga.
Precis som vilket annat land som helst (dvs. där man har ett fungerande skattesystem).
Citat:
Det är absolut inte en lögn. Varje stad med över 20 000 invånare hyser minst ett par tattare som sitter och tigger och smutsar ner gatubilden.
Jag har aldrig sett några zigenartiggare i Landskrona. Det är mest i städer med åtminstone 50000 invånare (vilka det inte finns så många av i Sverige) som man börjar ser sådana typer.
Citat:
Eller så flyttar man till Åland och får världens bästa skola.
Jag danades i den svenska skolan då den faktiskt hade någon slags status. Trots mina höga betyg, kan jag inte påstå att jag lärde mig ett skit där och det har knappast gått dåligt för mig i livet. Om du har gått i grundskolan på Åland, i Sverige eller Ryssland spelar nog i slutändan en djävligt liten roll.
Citat:
Har man på sig ideologiska skygglappar så är skälen möjligen dåliga.
Är man vek och feg, okunnig om hur saker och ting fungerar i andra länder samt fullständigt rotlös, så är dina anledningar möjligtvis rimliga.