• 1
  • 2
2013-03-27, 16:53
Medlem
Jerkoff-names avatar
Citat:
Ursprungligen postat av normandie01
Mångkulturellt förfall?

Vi upplever en global kris där Sverige har klarat sig relativt bra. På vilket sätt är dagens Sverige sämre än Sverige för 20 år sedan?

Mer kriminalitet, inte minst våldsbrott där anmälningarna har mer än fördubblats sedan 1992 (trots att anmälningsbenägenheten har gått ner markant!). Tiggare i varenda gatuhörn i varje svensk stad. Sämre skola som ju knappast kommer bli bättre om 5-10 år när lärarna bli sämre än någonsin. En explosion av "utanförskapsområden".
Citera
2013-03-27, 17:02
Medlem
Åland är faktiskt ett ställe jag kan tänka mig. Synd bara att det är så jävla tråkigt där.
Citera
2013-03-27, 19:52
Medlem
soapmasters avatar
Se till att utnyttja Sverige och få en bra utbildning sen flyttar man förhoppningsvis.

Australien/USA är väl favoriterna just nu.

Prat om mångkultur i Australien här i tråden, är det verkligen sant? Är inte majoriteten av invandrare till Australien från öst asien? dvs bra invandring

http://blog.id.com.au/wp-content/upl...es-to-2011.png

Edit: Verkar vara ganska stor invandring från indien också, vilket är mindre bra. Men fortfarande inte lika illa som i Sverige där vi endast får somalier och mellanöstern pack.
Senast redigerad av soapmaster 2013-03-27 kl. 19:55.
Citera
2013-03-27, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerkoff-name
Mer kriminalitet, inte minst våldsbrott där anmälningarna har mer än fördubblats sedan 1992 (trots att anmälningsbenägenheten har gått ner markant!). Tiggare i varenda gatuhörn i varje svensk stad. Sämre skola som ju knappast kommer bli bättre om 5-10 år när lärarna bli sämre än någonsin. En explosion av "utanförskapsområden".
Hur många gånger har du utsatts för våldsbrott? Hur ofta kommer du i kontakt med dessa utanförskapsområden? Dessutom lär det bli svårt att finna ett land med färre tiggare än Sverige (det är också en lögn att det finns tiggare i varje svensk stad). Dock har du rätt i att skolan är bedrövlig, men då får man som förälder kompensera i de områden där lärarna fallerar.

Det är upp till dig om du vill flytta, men skälen du uppger är ganska dåliga.
Citera
2013-03-28, 02:42
Medlem
LFEs avatar
Hela världen höjer skatterna medan Sverige sänker dem, det enda problemet är de som inte betalar.
Citera
2013-03-28, 02:56
Medlem
pension.raddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFE
Hela världen höjer skatterna medan Sverige sänker dem, det enda problemet är de som inte betalar.

Hela verlden senker eller bibehåller sin nvarande pensionsålder, i Sverige skall vi höja den till 75.
Tydligen veldigt få som reagerar över detta, men det kanske fler gör ner den tiden börjar nerma sig.

Sverige desstom det land med nest högst skattetryck, men endå så får befolkningen det semre les sjkvård, skola och omsorg).

Måste få sega att Sverige har verkligen blivit ett land man vill fortstta bo i och fostra en familj.
Tror våra förfeder roterar i sina gravar jst n av ilska över hr Sveriges politiker har skött landet.

Alla ni som pratar om Amerika och Astralien, hr hade ni tnkt få arbetstillstånd och vism? Vi snackar liksom inte Eropa der det bara r till att åka iveg?
Citera
2013-03-28, 03:20
Medlem
LFEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pension.raddare
Hela verlden senker eller bibehåller sin nvarande pensionsålder, i Sverige skall vi höja den till 75.
Tydligen veldigt få som reagerar över detta, men det kanske fler gör ner den tiden börjar nerma sig.

Sverige desstom det land med nest högst skattetryck, men endå så får befolkningen det semre les sjkvård, skola och omsorg).

Måste få sega att Sverige har verkligen blivit ett land man vill fortstta bo i och fostra en familj.
Tror våra förfeder roterar i sina gravar jst n av ilska över hr Sveriges politiker har skött landet.

Alla ni som pratar om Amerika och Astralien, hr hade ni tnkt få arbetstillstånd och vism? Vi snackar liksom inte Eropa der det bara r till att åka iveg?

Alltså va?
Vi har ju fått försämringen i våran skola och våran sjukvård och speciellt våran äldreomsorg sedan privatiseringen och företag som "Apoteket Härtat" och "Carema" börjat ta hand om oss...

Men vi ligger fortfarande på topp i världen.
Tvärtom råder det allmän konsensus att amerikanen med sin privatfinansierade sjukvård betalar mest per capita per behandling. Bara att googla på det.

Sen är det i allmänhet ett idiotsnack som går i hela världen om att höja pensionsåldern samtidigt som arbetslösheten bara ökar. Men vi har ju borgare i rodret idag.

Rösta rött istället. GP lämnade över till FR Sveriges genom tiderna största överskott och han var inget ideal.

När det gäller invandringen som ofta kommer på tal när man diskuterar kostnader och skattetryck så har den sedan 1930-talet alltid ökat under borgerliga regeringar och alltid minskat direkt efter att vänstern tog över.

Vänstern tänker med hjärtat, borgarhögerns makteliter vill sänka välfärden genom massinvandring och går gärna ut i krig för att få till den.
Senast redigerad av LFE 2013-03-28 kl. 03:22.
Citera
2013-03-28, 06:21
Medlem
Jerkoff-names avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Hur många gånger har du utsatts för våldsbrott?

Två gånger. Båda gånger helt oprovocerat.

Citat:
Hur ofta kommer du i kontakt med dessa utanförskapsområden?

Min mormor bor i Landskrona. Hela staden har förvandlats till ett utanförskapsområde där pensionärerna bland annat fått ge upp sin pensionärsgympa då "ungdomsgäng" kom på att de var lätta offer på väg tillbaks till sina bilar. Mer frågor på det?

Edit: därtill varje månad när min lön beslagtas för att delas ut till slöddret som bor i områderna ifråga.

Citat:
Dessutom lär det bli svårt att finna ett land med färre tiggare än Sverige (det är också en lögn att det finns tiggare i varje svensk stad).

Det är absolut inte en lögn. Varje stad med över 20 000 invånare hyser minst ett par tattare som sitter och tigger och smutsar ner gatubilden.

Citat:
Dock har du rätt i att skolan är bedrövlig, men då får man som förälder kompensera i de områden där lärarna fallerar.

Eller så flyttar man till Åland och får världens bästa skola.

Citat:
Det är upp till dig om du vill flytta, men skälen du uppger är ganska dåliga.

Har man på sig ideologiska skygglappar så är skälen möjligen dåliga.
Senast redigerad av Jerkoff-name 2013-03-28 kl. 06:36.
Citera
2013-03-28, 10:57
Medlem
HappyEndingss avatar
Hur är Nya Zeeland?

Är Danmark förresten ett alternativ?
Citera
2013-03-28, 16:31
Medlem
Doktor Muggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaggzi
Sverige är för mångkulturellt men du nämner länder i karibien som möjliga kandidater, om man flyttar dit så bidrar man ju till att göra karibien mer mångkulturellt, precis det du är emot?
Jag antar att du tolkar begreppet mångkultur rent bokstavligt, dvs kultur från skilda länder, vilka som helst. Jag har inget emot civiliserade kulturer, dvs i princip samtliga europeiska länder förutom Albanien. Det jag har svårt för är de ociviliserade från ffa MENA-länderna. Cayman Islands har en i allt väsentlig brittisk kultur, sannolikt mer brittisk än vad själva Storbritannien som sådant har (med tanke på alla indier, pakistanier och annat löst folk som bor där).
Citera
2013-03-28, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerkoff-name
Två gånger. Båda gånger helt oprovocerat.
Två gånger fler än mig.
Citat:
Min mormor bor i Landskrona. Hela staden har förvandlats till ett utanförskapsområde där pensionärerna bland annat fått ge upp sin pensionärsgympa då "ungdomsgäng" kom på att de var lätta offer på väg tillbaks till sina bilar. Mer frågor på det?
Haha, ja, utanförskapet måste vara stort i områden som Nyhamn, Borstahusen och Fäladen.

Förresten, jag gymmar på Korpen, som råkar ligger precis vid vad som beskrivs vara Landskronas "getto". Varken jag eller mitt fordon har kommit i kläm med något ungdomsgäng.
Citat:
Edit: därtill varje månad när min lön beslagtas för att delas ut till slöddret som bor i områderna ifråga.
Precis som vilket annat land som helst (dvs. där man har ett fungerande skattesystem).
Citat:
Det är absolut inte en lögn. Varje stad med över 20 000 invånare hyser minst ett par tattare som sitter och tigger och smutsar ner gatubilden.
Jag har aldrig sett några zigenartiggare i Landskrona. Det är mest i städer med åtminstone 50000 invånare (vilka det inte finns så många av i Sverige) som man börjar ser sådana typer.
Citat:
Eller så flyttar man till Åland och får världens bästa skola.
Jag danades i den svenska skolan då den faktiskt hade någon slags status. Trots mina höga betyg, kan jag inte påstå att jag lärde mig ett skit där och det har knappast gått dåligt för mig i livet. Om du har gått i grundskolan på Åland, i Sverige eller Ryssland spelar nog i slutändan en djävligt liten roll.
Citat:
Har man på sig ideologiska skygglappar så är skälen möjligen dåliga.
Är man vek och feg, okunnig om hur saker och ting fungerar i andra länder samt fullständigt rotlös, så är dina anledningar möjligtvis rimliga.
Citera
2013-03-28, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LFE
Alltså va?
Vi har ju fått försämringen i våran skola och våran sjukvård och speciellt våran äldreomsorg sedan privatiseringen och företag som "Apoteket Härtat" och "Carema" börjat ta hand om oss...

Men vi ligger fortfarande på topp i världen.
Tvärtom råder det allmän konsensus att amerikanen med sin privatfinansierade sjukvård betalar mest per capita per behandling. Bara att googla på det.

Sen är det i allmänhet ett idiotsnack som går i hela världen om att höja pensionsåldern samtidigt som arbetslösheten bara ökar. Men vi har ju borgare i rodret idag.

Rösta rött istället. GP lämnade över till FR Sveriges genom tiderna största överskott och han var inget ideal.

När det gäller invandringen som ofta kommer på tal när man diskuterar kostnader och skattetryck så har den sedan 1930-talet alltid ökat under borgerliga regeringar och alltid minskat direkt efter att vänstern tog över.

Vänstern tänker med hjärtat, borgarhögerns makteliter vill sänka välfärden genom massinvandring och går gärna ut i krig för att få till den.

Jag är långt ifrån någon borgarlover men på rak hand kan man ej resonera på det där viset. Verkligheten förändras och man måste jämföra med vad oppositionen hade gjort i samma situation. Det som borgarna rent historiskt varit dåliga på är dock att finansiera sina skattesäkningar. När Bildt var vid makten så gjordes en hel del korkade beslut som Ingar "andra vändan" och Persson sedan fick styra upp. Reinfeldt har dock skött sig skapligt bra på den fronten. Visst finns det en del populism i de flesta skattesänkningarna som t.ex. ROT-RUT men det finns i alla fall en verklighetsförankring och koppling till framtiden. Vem som helst kan sänka skatterna utan att finansiera dem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in