2013-03-26, 19:30
Medlem
Om det finns folk hr som hller p med Esport skulle jag grna vilja veta hur ni tror Esporten kommer vara i famtiden,

t.ex om det kommer sndas p tv och bli en godknd sport osv..

Sjlv spelar jag esport inom Call of Duty: Black Ops II p XBOX360
Citera
2013-03-26, 19:45
Medlem
Vldigt svrt att sga speciellt nr de stora fretagen fr spel fr att tjna pengar nu och skiter i om de blir bra att spela.

Esporten r vl ganska stor nu men tror inte att den kommer vxa s mycket mer.
Citera
2013-03-26, 20:34
Moderator
vfs avatar
vrig sport--->Spel: allmnt/Mod
Citera
2013-03-26, 21:40
Medlem
MystEquals avatar
E-sporten r p uppgng svitt jag har frsttt, det mrks speciellt i Asien, dr finns ju faktiskt mnniskor som livnr sig p pris- och sponsorpengar. Frhoppningsvis kan den kulturen komma mer vsterut ocks, och det tror jag den gr!

Sjlv spelar jag det relativt oknda spelet Trackmania p tvlingsniv, inga pengar inblandat dock, n .
Citera
2013-03-26, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MystEqual
E-sporten r p uppgng svitt jag har frsttt, det mrks speciellt i Asien, dr finns ju faktiskt mnniskor som livnr sig p pris- och sponsorpengar. Frhoppningsvis kan den kulturen komma mer vsterut ocks, och det tror jag den gr!

Sjlv spelar jag det relativt oknda spelet Trackmania p tvlingsniv, inga pengar inblandat dock, n .

Oknt vet jag inte, de flesta som jag knner som har lirat datorspel mer n the sims vet vad det r. Det blir vl lite fr udda nr man ska hoppa i loopar som bestr av booster-bitar och jag vet inte vad

Men fr att terkoppla om det dr med pengar, det vet jag inte om jag hller med om. Ngra av de strsta spelen r av f2p-modell, tnk League of Legends och Dota2. Sen r det sllan spel skapas med esport i tanke, och det r ju d Battlefield- och cod-serien frmst, som r stora multiplayerspel som man inte kan "esporta" i.
Citera
2013-03-26, 22:23
Bannlyst
Tror att det tar ver vad vi anser vara sport idag inom 100 r kanske.
Citera
2013-03-27, 00:09
Medlem
CoD mste vxa upp ganska rejlt innan det kan bli en riktig "sport." Har du sett hur de ser ut nr dem spelar p events? Det r typ precis som nr de spelar online. De sitter och skriker p varandra och stller sig upp och hnar varandra som om de vore tolv r ven p turneringar. Pinsamt minst sagt.
Citera
2013-03-27, 21:46
Moderator
memymos avatar
eSport ser jag som att den har en ljus framtid. Dock kan jag inte hlla med dig TS om att CoD r ett eSport spel!

Starcraft 2 (utvecklat mer eller mindre fr tvlingens sida. Bra overview fr tittarna. Enkla kontroller fr att kunna se vad som hnder i matchen, Med bra komentatorer r SC2 ett av dom bsta Esport spelen som finns.)

Counter strike utvecklades av communityn att bli ett tvlings spel d det krver lagknsla med mera. Samma kriterier hr. Bra overview gr allt.

Dota/LoL/HoN Lite svrare att lra sig att se spnningen om man inte sjlv lr sig lite om spelet. Men det r inte svrt att lra sig basic grejer fr att sedan kunna flja turneringar.

Quake ett av dom antagligen snabbaste och hftigaste FPS tvlingarna man kan se. (oftast 1on1)

Street fighter 4 r inte jag ngot stort fan av. Men ganska hftigt att se folk spela det ibland.

Men jag kan inte minnas att jag sett ngot CoD vara nra att komma in p t.ex DH som ett tvlings spel. Det r fr... vad ska man sga... Osportsligt bde som spel och bland spelarna.
Citera
2013-03-28, 13:17
Medlem
MystEquals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstarta
Oknt vet jag inte, de flesta som jag knner som har lirat datorspel mer n the sims vet vad det r. Det blir vl lite fr udda nr man ska hoppa i loopar som bestr av booster-bitar och jag vet inte vad

Men fr att terkoppla om det dr med pengar, det vet jag inte om jag hller med om. Ngra av de strsta spelen r av f2p-modell, tnk League of Legends och Dota2. Sen r det sllan spel skapas med esport i tanke, och det r ju d Battlefield- och cod-serien frmst, som r stora multiplayerspel som man inte kan "esporta" i.
Njae, oknt r det vl inte. Men kanske inte ett spel man tnker att folk r serisa gamers p :P.

Ja, LoL, Dota och HoN r vl de frmsta E-sportspelen. Innan dess var antagligen CS strst. Men CoD och Battlefield kan man ju spela likadant som CS, 5v5 eller ngot...
Citera
2013-03-28, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MystEqual
Njae, oknt r det vl inte. Men kanske inte ett spel man tnker att folk r serisa gamers p :P.

Ja, LoL, Dota och HoN r vl de frmsta E-sportspelen. Innan dess var antagligen CS strst. Men CoD och Battlefield kan man ju spela likadant som CS, 5v5 eller ngot...

Jo, det var lite det jag menade, fr mig r det ett spel man spelar sista timmarna av ett lan.

Jo, men skillnaden mellan spelen som r stora nu (MOBA-genren, SC2 samt typ CS:GO) och spel som man kan lira matcher i r att det inte finns nn scen frutom i de strsta spelen.
Citera
2013-03-29, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unilar
CoD mste vxa upp ganska rejlt innan det kan bli en riktig "sport." Har du sett hur de ser ut nr dem spelar p events? Det r typ precis som nr de spelar online. De sitter och skriker p varandra och stller sig upp och hnar varandra som om de vore tolv r ven p turneringar. Pinsamt minst sagt.
Call of Duty r det strsta konsoll spelet iallafall, med mindre n tv veckor till $1.000.000 Tournament i Hollywood, det r ganska mycket pengar.

Och ja alla str och skriker p varandra, men efter matchen s skakar man hnder som i riktig sport och r kompisar igen,

fr dom flesta som spelar esport p cod r kompisar med varandra
Citera
2013-04-08, 20:09
Medlem
Kaptenklants avatar
visst finns det cod turneringar med loads of cash i men det gr inte det till ett erknt e-sport fr det.

Om jag ska fortstta spinna p cod s anser jag att det krvs att spelet fr mogna lite mer, men det finns inget utrymme fr det d det slpps ett nytt varje november. Samt att man begrnsar sig s otroligt hrt p en konsol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in