2013-03-29, 03:39
Medlem
Hej! Läser runt lite på nätet om ljudkort. Har ett m-audio fast track c400 just nu.. vissa säger att det ljudkortet är dåligt och andra inte... vad tycker ni? för min del funkar det bra än så länge då jag gör musik i fl studio.. har studiomonitorer kopplade samt lurar till det.. vad är det egentligen som händer ifall man har ett dåligt ljudkort? blir ljudet dåligt eller?
Citera
2013-03-29, 06:25
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte85
Hej! Läser runt lite på nätet om ljudkort. Har ett m-audio fast track c400 just nu.. vissa säger att det ljudkortet är dåligt och andra inte... vad tycker ni? för min del funkar det bra än så länge då jag gör musik i fl studio.. har studiomonitorer kopplade samt lurar till det.. vad är det egentligen som händer ifall man har ett dåligt ljudkort? blir ljudet dåligt eller?

Nej det blir bättre..
Citera
2013-03-30, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krocketklubba
Nej det blir bättre..

orka oseriöst svar?
seriösa svar tack!
Citera
2013-04-05, 00:51
Medlem
Beror ju på hur du använder det. Spelar du in analogt via ljudkortet, typ gitarr eller sång så blir ljudet sämre ju sämre ljudkort du har. Men ifall du håller på bara med FL och använder ljudkortet för hörlurar monitorer så ska det inte påverka ditt ljud något. Möjligtvis att själva uppspelningen via monitorerna låter sämre, det vet jag faktiskt inte, men du måste nog ha ett riktigt uselt ljudkort i så fall haha. Dock ska det ju ändå inte påverka ljudkvaliteten i din musik.

Kan ju dock ha fel, rätta mig gärna i så fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in