2013-03-30, 21:43
Medlem
Esteems avatar
Jag mste ha ett program till min telefon som har mjlighet att skicka ethernetpaket till en Panda Fez 2 via en router. Telefonen r sjlvfallet trdlst kopplad via Wi-Fi och Pandan r trdat kopplad.

Blir det ngra problem om jag anvnder java till att skicka paketen och C# fr att ta mot? Pandan behver inte svara utan bara ta mot.

Kommer det bli problem att ett system har fysisk anslutning till routern och den andra har trdlst?

Hur kommer pingen se ut? Anvndningsomrdet krver s lg ping som mjligt.

Rcker det med att googla fram hur man skickar ethernetpaket frn java och sedan skriva ett program som lser av paketen som inkommer i C#? Finns det ngra fallgropar med att skicka ethernetpaket?

Behver lite tips! r helt nybrjare p att programmera program som gr annat n krs lokalt p datorn...
Citera
2013-03-31, 11:21
Medlem
dethalvabarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteem
Blir det ngra problem om jag anvnder java till att skicka paketen och C# fr att ta mot? Pandan behver inte svara utan bara ta mot.
nej.

Citat:
Kommer det bli problem att ett system har fysisk anslutning till routern och den andra har trdlst?
nej

Citat:
Hur kommer pingen se ut? Anvndningsomrdet krver s lg ping som mjligt.
Anvnd UDP d. Ethernet-paket skickar endast din Ethernet-controller(som jag inte ser p fez panda II faktiskt, usb-network adapter?)
---> http://sv.wikipedia.org/wiki/OSI-modellen
Citat:
Rcker det med att googla fram hur man skickar udp-paket frn java och sedan skriva ett program som lser av paketen som inkommer i C#? Finns det ngra fallgropar med att skicka udp-paket
Behver lite tips! r helt nybrjare p att programmera program som gr annat n krs lokalt p datorn...
---->http://docs.oracle.com/javase/tutori...rking/sockets/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in