2013-04-02, 16:45
Medlem
Tillbakablickens avatar
Vad tycker ni om spels åldersgränser i stort?

Jag är 18 år och kommer ihåg att när jag var ungefär 8 år så spelade jag de flesta 16/18-årsspelen och älskade dem eftersom de var lite mer verklighetstrogna både grafiskt sett och fysiskt och det var mest det jag var ute efter.

Jag tror att alla barn borde få spela vilka spel dom än önskar så länge föräldern har lite koll på hur de spelar spelet. Själv så kunde jag göra allt ifrån att ta en lugn åktur i bilen i GTA San Andreas till att lemlästa alla jag såg på gatan med en motorsåg till exempel.

Jag visste ju att man såklart inte skulle göra någonting i spelet i verkligheten men jag undrar om det faktiskt finns barn som är så lättpåverkade att en liten tid med GTA-spel skulle kunna förändra dem till massmördar-wannabes etc?

Jag tror inte att något barn kan bli det av ett spel som GTA, jag tror snarare att man utvecklar sin intelligens/sociala kompetens som en liten knatte genom att spela ett spel som GTA men vad tror/vet ni?
Citera
2013-04-02, 16:46
Medlem
Albozs avatar
Åldersgränser ser jag som rekommendationer och inte ett piss mer.
Citera
2013-04-02, 18:52
Medlem
Kommmer ihåg när man var yngre och spelade postal 1 - 2, sätta på katter som silencer och massa sjuka saker.. Värt att tanka igen kanske!
Citera
2013-04-11, 22:48
Medlem
GolfWangs avatar
ja skiter väl själva fan i dem.. du vet att de e 18+ som gäller här va?
Citera
2013-04-12, 15:17
Medlem
BlackMetals avatar
Åldersgränser är bara löjligt men åldersrekommendationer ser jag absolut inget problem med. Utöver det så är det förälderns ansvar att se över vad ens unge lirar och om man tycker det är okay eller inte. Att något spel skulle vara så mentalt påfrestande att det skulle behöva en 18-årsgräns ser jag som extremt orimligt. 15 år kanske borde vara rekommendationen på de mest våldsamma spelen.
Citera
2013-04-12, 15:24
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GolfWang
ja skiter väl själva fan i dem.. du vet att de e 18+ som gäller här va?

Han skrev ju att han var 18.. för helvetes jävla skit!

Personligen så tycker jag att 15 borde vara den högsta åldersgränsen. Känns väldigt 80-tal med en 18-årsgräns nu för tiden.
Citera
2013-04-12, 20:17
Medlem
GolfWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Han skrev ju att han var 18.. för helvetes jävla skit!

Personligen så tycker jag att 15 borde vara den högsta åldersgränsen. Känns väldigt 80-tal med en 18-årsgräns nu för tiden.

ja men varför ska man bry sig om åldersgränsen om man e över 18?
Citera
2013-04-12, 20:21
Medlem
JagHarHaftEnOpels avatar
Aldrig riktigt förstått det med åldersgräns.

När jag var yngre (är 22) så köpte jag och fick spel med 18+ som åldersgräns.
När man vart förbi spelbutiker så har personen i kassan nekat barn att köpa vissa spel pga åldersgränsen.
Hade dom en rekommenderad åldersgräns förr och nu är det ett måste att vara 18 eller äldre om det står 18+ på spelet?
Citera
2013-04-12, 20:26
Medlem
GolfWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarHaftEnOpel
Aldrig riktigt förstått det med åldersgräns.

När jag var yngre (är 22) så köpte jag och fick spel med 18+ som åldersgräns.
När man vart förbi spelbutiker så har personen i kassan nekat barn att köpa vissa spel pga åldersgränsen.
Hade dom en rekommenderad åldersgräns förr och nu är det ett måste att vara 18 eller äldre om det står 18+ på spelet?

du har aldrig kommit in på krogen eller köpt cigg fast du varit under 18?
Citera
2013-04-13, 09:56
Medlem
JagHarHaftEnOpels avatar
Citat:
du har aldrig kommit in på krogen eller köpt cigg fast du varit under 18?

Försökte inte och jag rökte inte med dom tuffa grabbarna.
Citera
2013-04-13, 11:53
Medlem
Poddes avatar
Citat:
ja men varför ska man bry sig om åldersgränsen om man e över 18?

Knappast så att en kille på 15 år bryr sig, men dock föräldrarna, och de är över 18.

Det är ju just de som är över 18 som bryr sig om åldersgränserna. Det är ju folk över 18 som har gjort reglerna.

Och varför diskutera det här? Varför inte?

Trådstarten i sig var det inget fel på, så sluta bete dig som en jävla fitta.

Själv tycker jag åldersgränserna är onödiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in