Svara
2013-04-03, 13:05
Bannlyst
Hr kommer resultatet ifrn nattens ventyr:

Har p senaste tiden ftt fr mig att det r vldigt trevligt att se p film under i stort sett hela trippen, s som sagt;

23:40
Kastade in en ynka 150ug "Special" frn TT, eftersom min tolerans fortfarande r relativt lg. Tnde lite ljus, stdade upp rummet, och gjorde mitt sista inlgg hr p FB, innan jag satte alla mina apparater p flygplanslge. Sociala medier r ngot man ska hlla sig borta ifrn under trippen, enligt min mening. Lgger upp min proviat infr natten p bordet framfr mig;
Resorb (Vtsketerstllare, why not)
Alvedon (Mste ta mot huvudvrken som jag har atm)
1st 10mg Valium (Benzo, kanske sknt att ta under de ngot jobbiga afterglowtimmarna)
Ett pple
En dosa snus

00:00
Har haft den under lppen i 20 min nu, knner fortfarande inget. Funderar om det r ngot fel, men lter den ligga inne i 10 min till.

00:10
Brjar knna den dr lmska knslan som kryper upp p en, kroppsdel fr kroppsdel. Slr p min frsta film;

Brjade med Pink Floyds The Wall, men fick nog efter att ha sett scenen dr mannen badar i blod. Knde att jag tmindstone kunde bja min tripp p den ljusa sidan, s slog p den dr tecknade filmen frn The Beatles;

00:25
Yellow Submarine. Nu brjar knslan sl in med strre kraft, s nu jvlar ska vi mysa. Helt knpp film, hur fan kan den ha gjorts i ett normalt syfte? Hela filmen vart ju tamejfan fylld med dolda budskap. Har dock hrt senare att Mr. Lennon var en riktigt psychonaut sjlv. Men i vilket fall, helt knpp, men nd helt fantastisk film.

01:50
Jag har jmt ett par tnda ljus i rummet, och mrkte s fort att filmen tog slut att ljusen ifrn elden gjorde lite finurliga saker med mitt sinne. Jag hade en kavaj upphngd p andra sidan rummet, och vadfan tror ni hnder om inte att den jveln brjar vxa till ngon stor, bredaxlad skepnad som stod och iakttog mig p andra sidan rummet. Lite fundersam ver vad han gjorde dr s bestmde jag mig ist fr att kasta mig in i nsta film;

02:00
Fear and loathing in Las Vegas;
Denna filmen r min absoluta favoritfilm ngonsin, ven i opverkat tillstnd. Och herregud, det gr ju inte att beskriva. Alla detaljer som man upptcker r ju fantastiska. Det enda som skrmde mig lite var scenen dr han advokat blir till en jvul, men jag kunde liksom inte slppa skrmen. Var rdd fr att ngot snt litet kunde aktivera en snetripp, men jag klarade mig igenom det bara finfint. Men som sagt, detta mste upplevas utav alla. Ville bara kpa p en ett ark utav valfri syra, och kasta mig p frsta bsta plan till Las Vegas, men avstod.

03:50
Nu vart filmen slut. Flummade runt lite i mitt rum, kollade ut genom periennerna och vrlden utanfr vart ju lite halvmysko. Lyssnade lite p The Glitch Mob, men bestmde mig fr att shr kan jag fan inte hlla p. Min sng var helt uppochnervnd utav mina strapatser p jakt att finna den perfekta vilostllningen, och eftersom afterglown verkade utfra sina verk nu s kastade jag i mig samtliga piller. Hade tyvrr bara en benzo hemma, men bttre n inget.

04:00
Kastade mig in p youtube, precis i lagom tid fr att hinna se en live- stream utav ngon skum "whiteboy"- snubbe, dr han lirade Call of Duty: World at War. Nostralgi i cirka en timme.

05:00
Bestmde mig fr att frska sova nu, men ni vet alla hur svrt det r. Lg och lade i sngen i goda tv timmar innan jag slutligen lyckades frsjunka i ngon psykotisk smnstat. Lyssnade p I-Doser, ett program med konstiga ljud. Utfrde mina manliga behov, och knde mig som en snuskig, svettig uteliggare.

07:00
Sova!

11:20
Vaknade, sunkig, svettigt och kastade mig in i duschen. t ett rejlt ml med frukost, och skummade igenom dagens DN.

Tack fr mig!

Vet att denna tripprapport vart frhllandevis kort, men vill inte riktigt ge en fr detaljerade beskriving utav mina tankegngar under filmerna. Skulle troligtvis vara helt ointressant, men ni vet hur skumma tankar man kan f. Trodde att jag skulle ta ver stan, och glida runt i en bil varje natt framver med en fet cigarr i mungipan och bevaka min syrastad. Ni vet, snna skumma tankar.
Senast redigerad av UncleDolanPls 2013-04-03 kl. 13:08.
Citera
2013-04-03, 13:20
Medlem
Dinks avatar
Att drmma/fantisera att befinna sig ngon annanstans genom film lter ganska deprimerande i mina ron i alla fall hela resan. Att g ut och kolla p himlen r amazing, d knner man att man r en del av moderjord men men... Men roligt experiment i alla fall, helt okej rapport.
Citera
2013-04-03, 16:36
Medlem
LightClouds avatar
Haha, jag gillade din rapport, ven om den var kort som sagt. Du fick mig att flina nr du skrev p ett negativt stt p vissa delar och verkligen framstod som pessimist, att allting var s ondigt jobbigt som det kan vara. Exempelvis dr under afterglowen nr du frsker sova och allting bara r piss fr att inget gr som man vill.

4/5 stjrnor med tanke p att rapporten var kort, men innehllet var bra!
Citera
2013-04-03, 22:07
Medlem
jesper2013s avatar
Jag ger dig ocks 4/5 d det skulle vara lite roligare att lsa om du gjorde lite mer saker! Tyvr vgar jag inte ta ngon av mina Special d jag kanske har ftt depersonalisation Men bra rapport!
/Jesper2013
Citera
2013-04-04, 00:50
Medlem
IronRandys avatar
Hahah Fear and Loathing! Som jag skrev i min rapport ocks s fullstndigt kvvdes jag av skratt av den. S jvla underbar att se p nr man trippar, precis som du sger s ser man helt nya detaljer man inte tnkt p innan. HAHA fyfan fr flashbacks nr jag ligger p golvet och bara vrider mig av skratt.

3/5 - Jag tycker du skrev bra och beskrev okej, men jag r svag fr lnga rapporter s jag skulle grna vilja se lite mer utfrligt. Speciellt nr det gller "Special". Jag tycker den r sjukt fascinerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in