Vinnaren i pepparkakshustävlingen!

Apoteken i Tjeckien har börjat sälja medicinsk marijuana

flashback.se

I går började apotek över hela Tjeckien att sälja medicinsk marijuana till patienter med cancer, Parkinsons sjukdom, multipel skleros eller psoriasis.

Läs hela artikeln
  • 1
  • 2
2013-04-03, 17:18
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Sverige kommer aldrig acceptera att Marijuana blir lagligt, vare sig som medicin eller nojjes skull.
Det skulle innebara att svenska staten paste erkanna att dom har haft fel.

Om sa hela Europa/Varlden gor det lagligt sa kommer sverige sta och skrika om faran for barnen och kalla alla andra omodarna.

Det är bara att avsätta dom och ändra lagarna. Det är VI folket som bestämmer i det här landet. Men det har inte politikerna fattat än. Men vi ger dom en fingervisning nästa år om vad vi tycker om deras skitpolitik.
Citera
2013-04-03, 17:40
Bannlyst
Fan va glad man blir, snart hoppar fler på
Citera
2013-04-03, 22:24
Medlem
swepies avatar
Själv tycker jag det är mycket positivt att fler länder i Europa börjar fatta. Men det ända som kan få Sverige att legalisera på något vänster skulle nog vara om det antingen blir EU lag om detta. Eller om något helt nytt parti träder fram. Vilket som är mest otroligt vet jag fan inte.
Citera
2013-04-04, 05:16
Medlem
johanness avatar
vad heter de nu lagliga preparaten?
Citera
2013-04-04, 11:50
Avstängd
Gbg-Smokes avatar
Det här va ju bra
Citera
2013-04-04, 15:23
Medlem
itworkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
vad heter de nu lagliga preparaten?

Vad menar du?

Blir definitivt en visit i Tjeckien i sommar, med en liten tur förbi Amsterdam... Blir glad över att se att vissa länder i Europa fortfarande rör sig framåt, själv har jag redan gett upp hoppet om Sverige och dess invånvare.
Citera
2013-04-04, 15:30
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itworks
Vad menar du?
jag undrar alltså vad de heter. eller, annorlunda uttryckt, under vilka namn läkemedlen säljs. de läkare som skriver ut läkemedlen skriver knappast "cannabis" på receptet utan namnet på något preparat. det är det jag frågar efter.
Citera
2013-04-04, 15:39
Medlem
itworkss avatar
Citat:
jag undrar alltså vad de heter. eller, annorlunda uttryckt, under vilka namn läkemedlen säljs. de läkare som skriver ut läkemedlen skriver knappast "cannabis" på receptet utan namnet på något preparat. det är det jag frågar efter.

Antagligen ser det liknande ut som i Kalifornien? Sådana recept/burkar får du lätt upp på google. Detta är dock bara vad jag tror.

Att det står; Cannabis eller Marijuana på recepten är väl inte helt otroligt.
Senast redigerad av itworks 2013-04-04 kl. 15:51.
Citera
2013-04-13, 05:37
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:

Det är alltså cannabis i cannabisform som de börjar sälja, inte något preparat.
Härifrån ska de hämta sitt nederländska cannabis, där hittar du några exempel på vad de kallar sina produkter: http://www.bedrocan.nl/english/products/bedrocan.html
Mer info från Nederländernas cannabisbyrå: http://www.cannabisbureau.nl/en/

"de läkare som skriver ut läkemedlen skriver knappast "cannabis" på receptet"
Varför var du så säker på det?
Senast redigerad av OdCaBo 2013-04-13 kl. 05:43.
Citera
2013-04-13, 13:27
Medlem
jamesdeans avatar
Cannabisaktivism > cannabis i media /mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto