Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
2013-04-04, 11:15
Medlem
DoctorDooms avatar
lder: ~30
Kn: Man
Vikt: ~100kg
Lngd: ~200cm
Tidigare erfarenhet: Cannabis, spice, svamp, 25i, sprit

Frberedelse:
Lng sovmorgon, stor nyttig lunch, ett par glas vatten och en kopp kaffe. Hade hoppat ver allt rka denna dagen och dagen innan fr att verkligen vara nykter nr effekten kickade in. Dagen var perfekt, soligt och ljust med inga andra planer n att trippa. Hade plockat fram lite pennor och papper, krt p en playlist jag gillar och ett par "national geograpic" tidningar att lsa i vntan p att brja trippa.

14.15 - in med lappen

14.55 - Brjar knna av effekten. Knner hur hnderna brjar bli varma och svettiga, medan ftterna blir kalla. Ganska exakt som 25i. Brjar ven blir svrt att hnga med om vad tidningen frsker frmedla, varfr r vissa fiskar s fula?

15.10 - Ger upp hoppet om att frska ta in ngon information frn tidningen. Blir mest att titta p dom otroligt vackra bilderna, kommer ihg en bild p en utter vars pls hade brjat svaja och rra p sig. Kunde se detaljer och bokstver i plsen. Knslan r ungefr som nr man var stenad i brjan, ltt frvirrad men glad och trtt.

15.30 - Kan inte lsa, gonen vandrar frn texten och mot bilder och frg. Brjat f ltta ryckningar, exakt som nr man huttrar fr att man fryser. Knner igen detta frn 25i, vldigt likt.

Knns som vrlden pulserar i min takt. Vad jag n tittar p s r det som vgor gr ut frn mitten av mitt fokus, ut till kanterna. Tavlorna p vggarna r ondligt intressanta, om jag tittar lnge nog s blir dom ngot helt annat n dom var tidigare.

16.00 - Min notering "Allt vibrerar men r s lugnt. Sknt. Fridsamt"
Mr allmnt bra men jag personligen anser det mesigt, var redo fr ngot betydligt starkare!

17.00 - Knner mig bekvm med trippen, vldigt lite mentalt, testade att prata med en polare p skype och han mrkte inget direkt. Kunde fra ett civiliserat samtal mer eller mindre utan problem.

Bestmmer mig fr att ladda upp vappen och kra 1/3 av vad jag normalt kr fr att bli stenad. Eftersom sist jag rkte under en trip p en RC s blev det 1000 gnger intensivare efter ett par bloss.

17.00 - 18.00 - Personligt, vill inte bertta fr mycket om vad som hnder hr eftersom det handlar om enbart om knslor som jag har och situationer dr jag gjort fel. Blev vldigt intensivt och trarna bara rinner. Jag frstr hur vissa personer jag srat upplevt det, nr mitt minne (nykter) r att jag varit rationell och inte gjort ngot fel.

En notering frn detta "trippen verkar vilja ge mig ett annat perspektiv p hur X kan knna, tack, X behver mycket krlek, jag kan ge X det"

18.00 - Den intensiva resan genom andra mnniskors kroppar och sinnen r ver, jag har haft en diskussion med mig sjlv och kommit fram till en rad frbttringar p fel jag inte visste jag hade. Trarna slutar strmma och jag r inte lngre fast p golvet, jag brjar kunna rra p mig.

Den intensiva biten r som sagt slut s jag tnkte ta en full vapp kopp och se om jag kan skapa ngot konstnrligt. Hade inte ens nog med koncentration att gra mer n ett par streck. Fuck it tnkte jag, nu vill jag se lite fraktaler.

Stter p mina hrlurar och stnger in mig p toaletten, slcker lampan och frsker skrmma upp mig sjlv. Gr inget vidare, r antagligen fr lngt in i trippen fr att det ska g att f ngon direkt visual. Ger upp efter 10-15 minuter.

18.30 - Jag skulle anse mig nykter

Kvllen den dagen - Lite snurrig, var tvungen att ta ett snack med vissa av dom personerna som jag varit. Ville veta om jag hade varit i nrheten av vad dom faktiskt knt, mycket riktigt s vad jag vldigt nra.

Kunde somna mer eller mindre utan problem runt 01.00 (normalt fr mig), sov hela natten utan att vakna.

Dageb efter - Knner mig svag och trtt, typ som ltt influensa. Apatisk och lite deppig. Kunde jobba utan problem, men gjorde inte direkt ett bra jobb.

Slutsats:
Jag verkar ha en hg tolerans, knner att utan cannabis kan jag skert ta 4-5st utan att f problem. Fick vldigt milda visuals, efter att jag rkte lite weed s fick jag ganska intressanta visuals. Lg i sngen under en kort stund innan havet av knslor kom dr jag sg olika vackra mnster sugas upp i rumpan p olika figurer jag gillar. Har utvecklat lite av en besatt het av rumpor genom ren. Ngot jag r bekvm med men det blev vldigt trippigt och roligt att kolla p.

Visiauls: blev rtt besviken, hade frvntat mig mer. Mste antagligen ta mer n en lapp

Mentalt: vldigt givande, en otrolig resa som berikade mig ngot otroligt. Aldrig knt s mycket, s mnga knslor samtidigt. ven om det blev en extremt personlig och intensiv trip dr jag kunde utforska exakt hur andra knde var vldigt lrorik. Blev stlld ett par intressanta frgor och utforskade ett bra antal unika lsningar, knns som jag tagit ett steg framt som person.

Brjar tro att jag aldrig kommer f den trippen jag vill ha, men s lnge tripparna r s givande som dessa s kommer jag nog fortstta trippa

"Special" lappen fr 3/10 i visual och 7/10 mentalt.
Citera
2013-04-05, 19:12
Medlem
jesper2013s avatar
Bra rapport! du fr 5/5!
/Jesper2013
Citera
2013-04-05, 19:39
Medlem
kytoyos avatar
Hur intog lappen? Svalde du eller snusade du?

Ganska bra rapport fr vrigt.
Citera
2013-04-06, 20:04
Medlem
DoctorDooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesper2013
Bra rapport! du fr 5/5!
/Jesper2013

Tackar, den verkar kanske lite kort men timman full av knslor kndes som en evighet.

Citat:
Ursprungligen postat av kytoyo
Hur intog lappen? Svalde du eller snusade du?

Ganska bra rapport fr vrigt.

Delade p den, la ena under tungan och andra snusades.
Har trippat ngra gnger innan och knslan jag ftt r att jag har en hg naturlig tolerans. Svamp tripp tidigare blev fiaskon p mngder som gjorde mina polare oroliga. Samma med 25i, dr behvde jag suga i mig 2 lappar fr att ens knna ngot.

Thats life I guess. Cannabis stter som vanligt snurr p karusellen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in