2013-04-06, 18:10
Medlem
Hej Flachback.

Är man i 22 års ålder. Har under en lång tid spelat mycket spel genom tiderna, (xbox, pc).
Mest singel player, men har nu på senare år börjat spela online vilket har öppnat en helt ny spel värd för mig.
Men som sagt det är ju en mans dominerande område. Skulle vara kul att spela mot lite kvinnlig folk.
Dok seriöst spelande som delar samma spel glöd.
Gärna svensk talande men engelska är inga problem.

Har kollat runt på lite flashback trådar men inget som ger svar på min fråga.

Ex:
https://www.flashback.org/t1679860

https://www.flashback.org/t1926377

Tack på för hand.
Citera
2013-04-06, 19:01
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisktFEEED
Men som sagt det är ju en mans dominerande område. Skulle vara kul att spela mot lite kvinnlig folk.

Nej det är det inte generellt: de är tysta, icke initiativ tagande, passiva, oftast helt värdelösa och skulla man märka av tecken på uppfinningsrikedom så är det en väldigt sällsynt förteelse.

Roligaste med att spela med tjejer är att helt enkelt jävlas med dem.

Men för att faktiskt svara på din tråd: Fråga dig själv vart finner du seriösa spel killar?

Svaret är exakt samma för seriösa spel tjejer.
Citera
2013-04-06, 19:45
Medlem
Mycket sanning i det du skriver. Men jag vill ju gärna hitta de som kan mot bevisa detta.
Tackar för svaret, får mig att tänka i lite andra banor.

Men för att faktiskt svara på din tråd: Fråga dig själv vart finner du seriösa spel killar?

Svaret är exakt samma för seriösa spel tjejer.[/quote]

Men skulle vilja lite mer tips att gå på.
Citera
2013-04-06, 21:17
Medlem
Jafan89s avatar
Börjar spela lite LoL nu, har kanske 20 ish folk på friendslist, varav 5-6 är tjejer, och utöver dessa så spelar man en heldel med andra tjejer också, så kan sätta det till kanske 14-15 tjejer som ligger "nära" i kontaktnätet.

En utav dessa tjejer är underhållande, och hon är faktiskt bra på spelet, inte lika underhållande och bra som mig, men ändå absolut godkänd och en person jag skulle välja att ha i ett premade lag, och vi spelar väldigt bra tillsammans.

Du kommer säkert kunna hitta bra tjejer, men de är ett rent undantag!
Citera
2013-04-08, 11:42
Medlem
Inglorias avatar
Haha, det här fick mig att garva lite.

Jag är själv tjej, och har endast träffat på tjejer som är duktiga och väldigt utåtriktade (spelar nu WoW). Jag är en av de som snackar mest/hittar på mest grejer/skämtar med grabbarna och likadana är de tjejer inom WoW som jag träffat på. Den andra tjejen som är med i vår raidgrupp just nu är toppdps denna expansion och jag var toppdps förra expansionen.

Måste vara himla tråkiga tjejer som spelar de spel som ni är inne på, för jag har då aldrig stött på de tjejer som ni beskriver
Citera
2013-04-08, 12:13
Medlem
Jag minns att det finns (fanns?) ett givet forum för just tjejer som spelar och som vill knyta an. De verkade mycket seriösa men efter lite sökningar hittar jag tyvärr inget.
Realiteten idag är dock som sådan att det inte längre är en stor majoritet som är just killar som spelar. Trots detta syns tjejer väldigt lite vilket gissningsvis kanske kan vara att majoriteten av tjejer som spelar idag tror samma sak, att de tillhör en liten ytteputte marginal och därför inte vågar sig på att "visa sig". Killar spelar gärna kvinnliga karaktärer i spel av olika anledningar och tjejer spelar gärna både och.
Det hade varit fantastiskt kul om vi kunde få en starkare tjej elit inom spelunderhållning vilket jag är helt övertygad om att vi kommer att få också.
Bara genom att lägga ut en tråd likt du gjort har du säkert ökat chanserna att stöta på likasinnade och lik könade individer markant. Lycka till !
Citera
2013-04-08, 12:15
Medlem
Man skaffar sig en flickvän och indoktrinerar henne
Citera
2013-04-08, 17:22
Medlem
Tackar för alla svar. Får fortsätta sökandet.
Citera
2013-04-10, 10:24
Medlem
Haampuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Nej det är det inte generellt: de är tysta, icke initiativ tagande, passiva, oftast helt värdelösa och skulla man märka av tecken på uppfinningsrikedom så är det en väldigt sällsynt förteelse.

Roligaste med att spela med tjejer är att helt enkelt jävlas med dem.

Svaret är exakt samma för seriösa spel tjejer.

Det är inställningar likt din som skrämmer bort tjejer från spelmediet. Hade du spelat 100h Red faction och spelat mot en tjej som spelat 100h hade ni vart ungefär lika bra beroende på personlig talang.

När en tjej är dålig är det för att hon är tjej, är en kille dålig är han bara dålig. Då har det helt plötsligt inget med kön att göra.
Citera
2013-04-10, 18:53
Medlem
Haampus du har missförstått det hela totalt. Jag har inga krav på hur bra/dåliga dem ska vara på spel.
Jag är bara ute efter dem som har ett gemensamt spel intresse som rubriken lyder.

Sen förstår jag inte hur såna som mig skrämmer bort dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in