2013-04-07, 22:16
Medlem
PositiveNegatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janssonkarl
Det är alltid ett års garanti på Apples produkter, din kompis snackar gojja!

Det är märkligt för när jag var inne med min polare på Telenor så påstod dem att det endast var 6 månader på hans 5a.
Citera
2013-04-08, 07:56
Medlem
janssonkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Probeast92
Okej! Vad innebär refubished?

Innebär att någon kanske har lämnat in sin telefon för knappen som du, dem raderar allt och byter ut knappen samt framsida baksida så den känns som en ny fast delarna inuti kan ha används!

Citat:
Ursprungligen postat av PositiveNegative
Det är märkligt för när jag var inne med min polare på Telenor så påstod dem att det endast var 6 månader på hans 5a.

Köpte han den när den släpptes är det ju bara 6 månader kvar på garantin nu men det är alltid ett år från och med inköpsdatum.
Citera
2013-04-09, 09:26
Medlem
Jag var inne på Teliabutiken och berättade om mitt problem. De gav mig två alternativ. Det första alternativet var att jag lämnar in min Iphone på lagning, får en lånemobil och väntar ett par veckor medan den lagas. Det andra alternativet var att jag, inom 48h, får en helt ny Iphone fast då får jag ingen lånemobil. Givetvis valde jag alternativ två.

Så nu sitter jag här med min gamla Samsung och inväntar en helt ny Iphone, eller en refubished sådan. Mig kvittar det! Vill bara ha en användbar telefon igen.
Citera
2013-04-09, 21:03
Medlem
janssonkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Probeast92
Jag var inne på Teliabutiken och berättade om mitt problem. De gav mig två alternativ. Det första alternativet var att jag lämnar in min Iphone på lagning, får en lånemobil och väntar ett par veckor medan den lagas. Det andra alternativet var att jag, inom 48h, får en helt ny Iphone fast då får jag ingen lånemobil. Givetvis valde jag alternativ två.

Så nu sitter jag här med min gamla Samsung och inväntar en helt ny Iphone, eller en refubished sådan. Mig kvittar det! Vill bara ha en användbar telefon igen.

Haha det var nog det konstiga jag hört? Självklart man väljer att få en ny telefon? lämnade in min 4 för knappen också och dem bara skickade iväg den så fick jag en ny eller refubished efter exakt en vecka.

det var likadant med min 5:a när dem precis släpptes hörde man ju ryktet om att man kunde få en kantstött och gjorde samma sak då och fick en refubished efter 6 dagar så jag tycker att telenor är sjukt snabba!
Citera
2013-04-10, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssonkarl
Haha det var nog det konstiga jag hört? Självklart man väljer att få en ny telefon? lämnade in min 4 för knappen också och dem bara skickade iväg den så fick jag en ny eller refubished efter exakt en vecka.

det var likadant med min 5:a när dem precis släpptes hörde man ju ryktet om att man kunde få en kantstött och gjorde samma sak då och fick en refubished efter 6 dagar så jag tycker att telenor är sjukt snabba!
Ja jag tycker också det låter lite konstigt. Vi får se om jag får telefonen senare idag, sitter och väntar på sms aviseringen!
Citera
2013-05-15, 20:50
Medlem
Kan säga att jag haft samma problem sen jag köpte 5an i oktober. Nyligen slutade knappen fungera helt och hållet så jag gick till tele2, förklarade problemet och fick alternativet att lämna in den på reparation (3-4 veckor). Lånemobil hade dom inte inne och kunde inte lova att/när det skulle ske. Så nu får det bli en gammal tegelsten ett tag.

Tack för tipset med simkortsadapter!
Citera
2013-05-30, 13:44
Medlem
unknownxs avatar
Hade samma problem, Hade köpt min online på Apple.se när den släpptes.

Jag ringde Apple och berättade om problemet, Dagen efter ringer UPS på min dörr och hämtar min telefon, Samma dag anländer den i Holland.

Av vad jag läst på nätet så reparerar dom nästan aldrig power-knapp problemen utan dom byter bara ut den till en helt ny.

Givetvis är det ett hårdvarufel som går på 1års garantitiden

Återkommer när jag fått den, hur lång tid det tog och om dom lagade den eller böt ut den
Citera
2013-05-31, 21:24
Medlem
unknownxs avatar
* Update, Fick tillbaka en splitterny telefon idag via UPS.

Telefonen ja skickade in funkade ju bra, men just att det nästan bara funkade på vänstersida av power-knappen.. Så dom gav sig inte ens på att reparera.

Från att jag ringde Apple - Tog alltså 3 arbetsdagar för dom att hämta min telefon vid min dörr, skicka den till holland, och därifrån skicka tillbaka en ny till min dörr.

Sjukt fin service
Citera
2013-07-23, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unknownx
* Update, Fick tillbaka en splitterny telefon idag via UPS.

Telefonen ja skickade in funkade ju bra, men just att det nästan bara funkade på vänstersida av power-knappen.. Så dom gav sig inte ens på att reparera.

Från att jag ringde Apple - Tog alltså 3 arbetsdagar för dom att hämta min telefon vid min dörr, skicka den till holland, och därifrån skicka tillbaka en ny till min dörr.

Sjukt fin service

Behöver man betala för UPS? Har nämligen beställd att dem ska hämta
Min phone imorgon. Betala kan jag göra absolut men inte över 400 kr. Då är det inte värt det
Citera
2013-07-24, 22:27
Medlem
unknownxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danneandersson
Behöver man betala för UPS? Har nämligen beställd att dem ska hämta
Min phone imorgon. Betala kan jag göra absolut men inte över 400 kr. Då är det inte värt det

Kostar inget alls
Citera
2013-07-26, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unknownx
Kostar inget alls

Grymt! Deras service är grym.. Tyvärr har min inte kommit fram till Holland ännu, så hade inte lika tur som dig :P
Citera
2013-07-26, 13:57
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danneandersson
Grymt! Deras service är grym.. Tyvärr har min inte kommit fram till Holland ännu, så hade inte lika tur som dig :P
Servicen är OP men att det tar tre dagar är flyt och tack vare UPS mer än Apple. Om de byter ut en lur byter de ut en lur. Det tar inte många sekunder

Spåra ditt paket så ser du vart det befinner sig iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in