Flashback bygger pepparkakshus!
2013-04-11, 20:02
Medlem
Har ftt tv erbjudanden som key account manager jag kan vervga hr nu p kort tid, lnerna r liknande och arbetsomrden likas - men placeringen r antingen i Schweiz eller i Niger.

Vilken del r trevligast? Ngra som jobbat i Niger, eller kanske till och med Schweiz som kan bertta om affrsklimatet dr?
Citera
2013-04-11, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanbarnet
Trollar du?

Schweiz eller Niger?
Va tror du r bst sjlv?

Niger r varmare, och det finns gott om folk frn hela vrlden dr. Schweiz r kallt och det r mnga som har lika mycket pengar som jag dr. Inte lika kul.

Men jag r intresserad av affrsklimatet i bda lnderna d jag bara varit p kortare affrsresor i Schweiz.
Citera
2013-04-11, 20:26
Medlem
BaLLs avatar
https://www.google.se/search?q=Niger...F8Wk4gSctIHIDA

snabb googling s faller valet p frstnmnda. Att ka skidor r roligt och vrme har du nd p sommaren.
Citera
2013-04-11, 20:31
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cologne
Har ftt tv erbjudanden som key account manager jag kan vervga hr nu p kort tid, lnerna r liknande och arbetsomrden likas - men placeringen r antingen i Schweiz eller i Niger.

Vilken del r trevligast? Ngra som jobbat i Niger, eller kanske till och med Schweiz som kan bertta om affrsklimatet dr?
Gissningsvis s kan du bygga ett bttre kontaktnt i Schweiz... Fast det r klart, legosoldater, mnniskosmugglare, rebeller, rvare och islamister kan ju komma till anvndning ngon gng ocks. Fast det finns skert potential fr bra affrer i Niger med.
Citera
2013-05-10, 20:37
Medlem
Svizzeras avatar
Niger har definitvt bttre klimat och du slipper definitvt otrevligheter som regn och sn.

Vilken idiotisk frgestllning egentligen, som att frga om det r bttre att jobba i Somalia eller Sverige
Citera
2013-05-10, 21:18
Medlem
r0ckets avatar
Jag skulle vlja Niger. En chans att f uppleva och mta frdomarna om den afrikanska kontinenten. Om det r en seris arbetsgivare dvs. Schweiz r frmodligen vldigt likt de miljer du upplevt tidigare. Du behver ju inte heller stanna i Niger fr evigt om det inte passar dig.
Citera
2013-05-10, 23:07
Medlem
ahlmans avatar
Lite imponerande av ett troll att hens hitta Niger p kartan.

Tror inte Niger r s farligt, Niamey lr vara en helt okej stad.
De flesta av lnderna i Vstafrikas sahel-blte r vldigt skra (mjligtvis undantaget Mali just nu), om man inte r p fel stlle ute i halvknen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in