2013-04-12, 11:42
Medlem
MikeDaPsykes avatar
Nu är det så här att telenor rövknullade mig och gick från sitt vanliga 50 gb / månad nerladdning till 10(!!!) vilket innebär att jag måste vara väldigt selektiv när det kommer till att använda det.

Men, jag är en gamer (såklart) och undrar nu om någon vet hur mycket som laddas ner när man spelar online. Inte patcher, ad-ons eller liknande utan att bara koppla upp sig till en match Black Ops 2 eller Battlefield 3 och spela en runda.

Och jag spelar då på Xbox 360.

Tack på förhand
Citera
2013-04-12, 11:48
Medlem
Aberaths avatar
Är inte helt hundra på siffrorna, men väldigt väldigt lite. Spela på, du kommer inte spela upp 10gb på en månad.
Citera
2013-04-12, 11:58
Medlem
MikeDaPsykes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aberath
Är inte helt hundra på siffrorna, men väldigt väldigt lite. Spela på, du kommer inte spela upp 10gb på en månad.

Tack för svaret , såg nyss att där var en räknare på telenors hemsida där det står att jag har 9985 mb och efter en match så står där fortfarande samma belopp. Kommer kolla det med jämna mellanrum så jag är hyfsat säker men det är bara att hålla tummarna haha
Citera
2013-04-12, 12:00
Medlem
ThingThings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeDaPsyke
Tack för svaret , såg nyss att där var en räknare på telenors hemsida där det står att jag har 9985 mb och efter en match så står där fortfarande samma belopp. Kommer kolla det med jämna mellanrum så jag är hyfsat säker men det är bara att hålla tummarna haha

Sådana siffror brukar inte uppdateras direkt vet jag, tänk på det.

Men 10gb klarar du dig med om du bara ska spela.
Citera
2013-04-12, 12:06
Medlem
Joakwims avatar
Själva spelandet tar inte alls mycket, det är nästintill försumbart. Patcher däremot är en helt annan femma.
Citera
2013-04-12, 12:10
Medlem
BurpMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeDaPsyke

Som ThingThing sa så uppdateras sådana räknare knappast i realtid. Om du verkligen vill ha koll på din datatrafik skulle jag rekommendera att ladda ner någon särskild programvara för övervakning av nätverkstrafiken på din burk. Tyvärr kan jag inte ge förslag på någon särskild sådan på rak arm, men jag har själv nyttjat sådana program tidigare. Googla
Citera
2013-04-12, 12:30
Medlem
Robinbobbaans avatar
Eller också om du använder dig av någon typ av router så brukar dem ha statistik som visar vad du har använt osv
Citera
2013-04-12, 12:44
Medlem
ThingThings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurpMan
Som ThingThing sa så uppdateras sådana räknare knappast i realtid. Om du verkligen vill ha koll på din datatrafik skulle jag rekommendera att ladda ner någon särskild programvara för övervakning av nätverkstrafiken på din burk. Tyvärr kan jag inte ge förslag på någon särskild sådan på rak arm, men jag har själv nyttjat sådana program tidigare. Googla

NetLimiter fungerar väldigt bra för begränsning och övervakning av datatrafik för installerad programvara på i en Windowsmiljö, men nu så handlade det om en krysslåda som TS spelar på.

Jag har aldrig ägt en sådan, men finns det något sätt att installera program på dem? Isåfall så kanske något program liknande NetLimitrer går att finna?
Citera
2013-04-12, 12:55
Medlem
MikeDaPsykes avatar
Jag har dd-wrt på min router som visar datatrafiken nu när jag tänker efter haha xD
Citera
2013-04-12, 17:16
Moderator
MondoBizarros avatar
Spel: allmänt --> Spelrelaterat
/Moderator
Citera
2013-04-14, 06:07
Medlem
cookizs avatar
Vad spelar du och hur mycket drar det i timmen? (Eller halvtimmen) blev lite intresserad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in