Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
2013-04-12, 20:13
Medlem
kungl1gts avatar
Ålder: 19 år

Längd: 172 cm

Vikt: 78-80 kg

Tidigare erfarenheter:Alkohol, cannabis, ecstasy, tjack

Förord:

Till att börja med så ska ni veta att MDMA har förändrat mitt liv på ett mycket, mycket positivt sätt. Sen min debut på Qlimax 2012 har en helt ny värld öppnat sig och hardstyle står mig varmt om hjärtat. För er som inte vet är alltså "Qapital" ett rave som arrangerades av Q-dance och hölls i Ziggo Dome, Amsterdam. Till skillnad från min tidigare rapport så ska jag iallafall försöka beskriva hur det är att ta ecstasy (MDMA) på ett rave fyllt av kärlek,musik,lasrar och glädje.

21:30: Ziggo Dome slår upp portarna för Qapital 2013.

Vi är tidiga till Ziggo Dome, efter en trevlig middag med mina vänner på en restaurang i Amsterdam var det äntligen dags! Dags för en natt fylld av min absoluta favoritgenre: HARDSTYLE! Jag hade endast varit i Gelredome ( arenan som bland annat Qlimax och Hard Bass ) arrangeras i, och hade mycket stora förväntningar inför att få festa i Ziggo Dome. Det jag visste sen innan var att arenan tog ungefär 10.000 mindre i publik till skillnad från Gelredome. Jag var lite orolig över att det skulle bli lite sämre än tidigare "Holland-raves" men där hade jag fel. Qapital, hade debut och Q-dance hade uttalat sig om innan att det skulle bli ett nytt koncept som fokuserade på just raw-style.

Väl inne på arenan så var det till en början väldigt lite folk vilket oroade mig ganska mycket, fick en känsla likt: Kommer de inte fler än såhär? Musiken satte igång och till en början så spelades de endast dubstep och house. Jag började bli fundersam över om det verkligen skulle bli en riktigt lyckad kväll, allt mer folk kom in och alla gick runt och "väntade" på att de skulle börja. Jag visste inte riktigt hur de var upplagt eller om de skulle ha någon "opening" så vi gick mest runt och chillade och drack öl Om vi spolar fram någon timme så BAM!

23:30

Vad hände? Efter ett par öl och lite fotografier så var arenan helt plötsligt fylld! Detta skapade en stor glädjevåg inom mig själv, detta kan faktiskt bli riktigt lyckat ändå! Tillslut, så började det på allvar. MC Villain började skrika i mikrofonen "ARE YOU READY FOR SOME RAW SHIT QAPITAL?!" Svaret blev ett enormt jubel av publiken och festen kunde sätta igång. Frontliner var först ut med sina låtar som "symbols" och "halos", jag blev rätt skeptisk om att denna fest skulle bli "raw" men när publiken väl satt igång och dansa och slita av sig tröjjorna så byggs en helt magisk känsla upp inne på arenan så att lite "nu-style" gjorde ingen större skada.

24:00

Jag var säker på att jag ville ta ecstasy för att göra upplevelsen till några riktigt riktigt magiska timmar så rent spontant så frågade jag en holländare efter lite godis, fick ett svar med glädje att han hade. Köpte min batch, la den i min dosa och dansade vidare!

Atmosfären, inne på raves är helt ofattbar. För er som aldrig besökt ett rave så kan jag meddela att oavsett om ni gillar EDM ( electronic dance music ) eller inte så kommer ni aldrig kunna säga något negativt om det, för det är något speciellt! Och de kan alla som läser denna rapport intyga till 200% som själva har rave:at!

Snabbspolar lite till en värld fylld av rosa moln...

02:00

Efter en hel del öl, vatten, rökpauser och dansande så var det dags för min del att svälja min batch. Sagt och gjort, vi gick upp på läktaren med en mugg vatten i handen... Vi satt oss ner, och nu återstod det bara att vänta.

Jag var riiiktigt danssugen så många minuter på läktaren blev det inte, slutade med att hela gänget drog ner på dansgolvet och öste! Efter en stunds dansade ( låt oss uppskatta det till 20-30 min ) så började en liten obehaglig känsla, likt "vafan är det som händer/såhär har jag aldrig känt förut" eftersom jag visste sen tidigare att E kan vara blandat med diverse skit så började jag faktiskt nojja lite, men släppte känslan rätt snart och fokuserade mig på musiken istället.

Men lik förbannat så kom känslan tillbaka starkare och starkare... tillslut så lixom "pling" och jag kollade mig omkring... oh my fucking god....

Att beskriva hur ett MDMA-rus känns tror jag personligen aldrig kommer kunna beskrivas med ord men jag ska ge det ett försök:

Tänk er att ni har hittar person som NI VET är eran livs kärlek, personen som du kommer bygga upp en familj med, köpa hus, skaffa barn you name it! H*n träffar ni en vacker dag, och vid första ögonkastet så inser du att verkligen h*n...h*n kommer jag dela resten av mitt liv med. Ni är totalt förälskade/nykära i varandra att vad som helst skulle kunde hända utan att ni bryr er, sålänge ni har varandra så är allt fridfullt och vackert.

Ungefär så x10, fast du känner samma känsla till allt och alla. Alla som befinner sig inne på arenan blir som en enda stor familj. Så fort du ser någon i ögonen så dyker tankarna upp "åh vad vacker h*n är/ vad alla är underbara!" Iallafall för mig, så blir synen likt att du ser allt ur ett "filmperspektiv", det är alltså dina ögon som är kameran. Musiken ska vi inte bara tala om, att lyssna på hardstyle/även annan musik blir som delat med dig själv. Det blir en del av ditt hjärta för du känner musiken så djupt inom dig att de leder till gåshud/rysningar x 100. Det är alltså lycka på en helt annan nivå än vad du någonsin kommer kunna föreställa dig.

Tillbaka till Qapital:

Påtänd som en idiot så börjar jag röra mig i takt till musiken, med alla dessa känslor jag precis beskrev ovanför. Ögon stora som tefat och käkspänningarna ska vi inte bara tala om.

De mina vänner... är ecstasy!
Senast redigerad av kungl1gt 2013-04-12 kl. 20:22.
Citera
2013-04-12, 20:20
Bannlyst
Så fruktansvärt vackert. Lite kul dock att du bara frågade en random snubbe, och lyckades få napp på första försöket. Eller är det såpass utbrett där?
Citera
2013-04-12, 20:23
Medlem
kungl1gts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncleDolanPls
Så fruktansvärt vackert. Lite kul dock att du bara frågade en random snubbe, och lyckades få napp på första försöket. Eller är det såpass utbrett där?

Ecstasy på raves i Holland är inga problem alls att få tag på! Jag skulle själv påstå att av 18.000 så är kanske 15-16.000 påtända. Riiiiiktigt riktigt mycket droger där inne
Citera
2013-04-12, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kungl1gt
Ecstasy på raves i Holland är inga problem alls att få tag på! Jag skulle själv påstå att av 18.000 så är kanske 15-16.000 påtända. Riiiiiktigt riktigt mycket droger där inne
Herregud. Visste att det var vanligt förekommande, man vadihelvete? Var det inte mycket poliser?
Btw, utav rent intresse, vad betalade du för det? Hur mycket skulle du chansa på att det var?
Citera
2013-04-12, 20:30
Medlem
kungl1gts avatar
Citat:
Herregud. Visste att det var vanligt förekommande, man vadihelvete? Var det inte mycket poliser?
Btw, utav rent intresse, vad betalade du för det? Hur mycket skulle du chansa på att det var?

Till skillnad från till exempel Sverige så har Holland en helt annan kultur. På något sätt blir det automatiskt "lagligt" att ta droger inne på festerna. För att: Det är ingen som bryr sig, folk står mer påtända än vad man tror likt "svamptripparmänniskorna står endast stilla och gungar fram och tillbaka till musiken med en grimasch som liknar grinschen", de har vakter inne på arenan med dessa vakter är endast till för bråk/slagsmål vilket de inte finns skymten av på rave:es. Jag betalade 10 euro och enligt en holländare så skulle batchen ligga på 190mg MDMA.
Citera
2013-04-12, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kungl1gt
Till skillnad från till exempel Sverige så har Holland en helt annan kultur. På något sätt blir det automatiskt "lagligt" att ta droger inne på festerna. För att: Det är ingen som bryr sig, folk står mer påtända än vad man tror likt "svamptripparmänniskorna står endast stilla och gungar fram och tillbaka till musiken med en grimasch som liknar grinschen", de har vakter inne på arenan med dessa vakter är endast till för bråk/slagsmål vilket de inte finns skymten av på rave:es. Jag betalade 10 euro och enligt en holländare så skulle batchen ligga på 190mg MDMA.
Hmm, intressant.

Herrejävlar, fina lokalpriser. Men är man i E;s huvudstad så är man.

När är nästa Rave i Holland? Måste dit!
Citera
2013-04-12, 20:32
Medlem
IronRandys avatar
Åh jag blir galet sugen på att skriva en MDMA rapport jag också! Sån underbar drog det där.
För min del är det dock inte Hardstyle, utan Dubstep. Jag känner alla elektroniska ljud och drumsteppet i bakgrunden pulsera genom hela min kropp, åååh så underbart!

4/5. - Jag vill ha meeer! Längre rapport, mer beskrivningar. Älskar sättet du beskriver MDMA på, för det är sådär det är. Bra MDMA iaf som inte är utblandat med massa skit. Du vill bara berätta för alla hur mycket de betyder för dig och hur underbara de är som är där med dig.

Haha jag drömmer mig bort, men bra rapport!
Citera
2013-04-12, 20:45
Medlem
kungl1gts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IronRandy
Åh jag blir galet sugen på att skriva en MDMA rapport jag också! Sån underbar drog det där.
För min del är det dock inte Hardstyle, utan Dubstep. Jag känner alla elektroniska ljud och drumsteppet i bakgrunden pulsera genom hela min kropp, åååh så underbart!

4/5. - Jag vill ha meeer! Längre rapport, mer beskrivningar. Älskar sättet du beskriver MDMA på, för det är sådär det är. Bra MDMA iaf som inte är utblandat med massa skit. Du vill bara berätta för alla hur mycket de betyder för dig och hur underbara de är som är där med dig.

Haha jag drömmer mig bort, men bra rapport!

Du vet själv hur de är som sagt! Omöjligt att förklara! Man vill bara berätta för hela världen hur bra man mår!!!!
Citera
2013-04-12, 20:47
Medlem
kungl1gts avatar
Citat:
Hmm, intressant.

Herrejävlar, fina lokalpriser. Men är man i E;s huvudstad så är man.

När är nästa Rave i Holland? Måste dit!

www.b2s.nl

www.q-dance.com

Is your friends!

Edit: Kan även tillägga att samma holländare jag frågade om mdma-dosen på batchen frågade mig hur mycket jag betalade: 10 euro.. sa jag och sken upp! "il bought mine for 2 euro /each from my dealer."
Senast redigerad av kungl1gt 2013-04-12 kl. 20:50.
Citera
2013-04-12, 20:50
Medlem
BigFatCones avatar
Nice. MDMA kanske gör att man står ut med hardstyle. Bör helt klart undersökas nån gång.
Citera
2013-04-13, 14:09
Medlem
weedfields avatar
Vackert skrivit. Har tagit Ecstasy en gång bara och de var riktigt nice men de var inte särskilt bra skit. Fy fan nu vart jag sugen på att testa riktigt bra E. Så jävla underbart!
Citera
2013-04-13, 19:00
Medlem
Väldigt bra skriven rapport min vän! Bra förklarat hur du upplever och känner under ett e-rus! Till nästa rapport vill jag gärna läsa om vad för hyss och roligheter du hittar på under ruset!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in