Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-15, 11:01
  #1
Medlem
Liradess avatar
Hej!

När jag försökte hämta mail i mobilen så sa den att lösenordet blivit ändrat. Som tur är hade jag en alt adress regad så jag fick en säkerhetskod och kunde byta lösenordet.

Sen byta jag även lösenord på fb eftersom jag haft samma där förut.

Men jag hade en rätt bra kod så hur har någon kommit åt den? Vilka sajter har blivit hackade sista tiden? Hur vet jag om något "kommit ut"? Jag fick ett mail från Tradera för någon dag sedan att byta lösenord pga att andra sajter blivit hackade. Men vilka?
2013-04-15, 11:04
  #2
Medlem
RutSvenssons avatar
Tråd finns angående Traderas (och alla andras) mail.
Du påstår att din hotmail är "hackad" men frågar ändå vilken sida som är hackad?
Antagligen har du helt enkelt fått en keylogger på datorn.

Officiella tråden om " Hemsidan är hackad / Intrång / DDoS / Password"
https://www.flashback.org/t1258922
2013-04-15, 11:16
  #3
Medlem
Liradess avatar
Tack för snabbt svar!

Jag loggar sällan in via datorn(Mac book Pro) utan hämtar bara mail till mobilen 99% av gångerna. Har inte haft problem med någon annan mail.(än)

Efter som Tradera skickade det där mailet för någon dag sen så var det det första jag tänkte på nu. När jag frågade dom vilka sidor det var fick jag detta som svar:

"Det är inget vi får berätta utåt men är du orolig, kontakta de siter du är registrerad på och hör om de haft problem."

"För att det är inget som ligger hos oss eller hur man säger, det är inte upp till oss att informera det utan borde ligga I deras eget intresse så därför håller vi oss neutrala."
2013-04-15, 14:30
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Som sagt så ligger denna diskussion i rätt tråd, se ovan inlägg.

//Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback