Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-04, 18:38
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALXALX
Var i stockholm finns strongman logs?
Sugen på att prova.
Finns ett strongman-gym i Skarpnäck. Osäker på om det har logs.
Citera
2015-01-05, 20:27
Medlem
Marsovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsov
Narvik?

Squatrack, ett par viktmagasin och mindre maskinpark and I am ready to go!

Inga krav på fräschhet, bemanning eller position (mer än Narvik tätort).

INGEN som vet något om Narvik!? Verkar ju astorfigt här.. Hittar bara dyra gruppträningsgym...
Citera
2015-01-17, 14:09
Medlem
Söker gym i stockholm, helst i närheten av fridhemsplan där jag nu bor. Kommer bara vara här 2 månader så kommer väl bli 2st månadskort. Har använt CMS-travelpass men inte mycket till gym de få ställena som erbjuder. Söker gym med gott om fria vikter då jag främst vill köra övningar med skivstång/hantlar typ bänk,mark,benböj,hantelrodd etc, men även cykel/löp/roddmaskiner. Viktigast att det är vettig utrustning i gymmet och att man inte behöver vänta en halvtimme för att få en skivstång, sen priset samt öppettider. Kollat på SATS, Friskis & Svettis men är ju väldigt dyrt och misstänker att det är smockat med folk, någon här kanske vet något mindre etablerat gym som har bättre priser och ändå bra lokal?
Citera
2015-01-17, 14:39
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohman1336
Söker gym i stockholm, helst i närheten av fridhemsplan där jag nu bor. Kommer bara vara här 2 månader så kommer väl bli 2st månadskort. Har använt CMS-travelpass men inte mycket till gym de få ställena som erbjuder. Söker gym med gott om fria vikter då jag främst vill köra övningar med skivstång/hantlar typ bänk,mark,benböj,hantelrodd etc, men även cykel/löp/roddmaskiner. Viktigast att det är vettig utrustning i gymmet och att man inte behöver vänta en halvtimme för att få en skivstång, sen priset samt öppettider. Kollat på SATS, Friskis & Svettis men är ju väldigt dyrt och misstänker att det är smockat med folk, någon här kanske vet något mindre etablerat gym som har bättre priser och ändå bra lokal?

friskis o svettis lindhagen e jävligt bra
Citera
2015-01-27, 22:51
Medlem
Citat:

Vet inte hur mycket folk det brukar vara där, eller hur mycket fria vikter det finns (har dock kollat ATT det finns fria vikter) men det finns ju ett Fitness24Seven precis vid Fridhemsplan, billigt (borde bli 600:- för två månader förutsatt att det går att bara ha det i två månader, det är 2 månaders uppsägningstid. Så kanske 800:-).

De flesta gym har ju krav på att man binder upp sig rätt länge (trist).
Citera
2015-02-05, 22:47
Medlem
OncePostNeverBacks avatar
Tjena!

Har som sagt inte ekonomin för att köpa ett gymkort just nu och får vänta lite med det tills Sommaren.

Men jag vill ändå komma igång och öka kondition och bygga lite muskler.

Har börjat att springa eller "ska" blev sjuk så hann bara springa en gång tyvärr, anyway så löpning hjälper bara att bygga benmuskler och öka min kondition vad jag vet? Eller är det mer? Oavsett så kommer jag fortsätta med löpning men vill även träna andra delar av kroppen som Armar,Mage,Rygg ja det som går. Vad ska jag göra mer? Har 1 hantel och även en skivstång med tyngder som räcker långt så armar är väl löst förutom att jag behöver tips på övningar. Även gällande Rygg och Mage.

Så det jag vill ha hjälp med är att få tips på övingar och ett schema att följa hemma. Sen undrar jag också hur mycket mindre jag får ut av att träna hemma, är det lönt? Eller inte? blir det några gains?

Mvh
Citera
2015-02-05, 23:06
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Friskis Fridhemsplan (aka "Kungsholmen") har helt okej utrustning, mycket från Eleiko och magnesia på plats. tränar där själv ibland, helt okej kommers-gym. Lindhagen är bra också, samma kedja.
Citera
2015-02-06, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OncePostNeverBack
Tjena!

Har som sagt inte ekonomin för att köpa ett gymkort just nu och får vänta lite med det tills Sommaren.

Har börjat att springa eller "ska" blev sjuk så hann bara springa en gång tyvärr, anyway så löpning hjälper bara att bygga benmuskler och öka min kondition vad jag vet? Eller är det mer? Oavsett så kommer jag fortsätta med löpning men vill även träna andra delar av kroppen som Armar,Mage,Rygg ja det som går. Vad ska jag göra mer? Har 1 hantel och även en skivstång med tyngder som räcker långt så armar är väl löst förutom att jag behöver tips på övningar. Även gällande Rygg och Mage.

Så det jag vill ha hjälp med är att få tips på övingar och ett schema att följa hemma. Sen undrar jag också hur mycket mindre jag får ut av att träna hemma, är det lönt? Eller inte? blir det några gains?

Mvh

bump
Citera
2015-02-08, 17:51
Medlem
EMTRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALXALX
Var i stockholm finns strongman logs?
Sugen på att prova.

extremepower har nästintill allt inom strongman! (två olika logs också )
http://www.extremepower.se/info-om-g...014-a-319.html
Citera
2015-02-09, 19:36
Medlem
Citat:
Tjena!

Mvh
igen bump
Citera
2015-02-09, 21:10
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
igen bump
Med en skivstång och vikter kan du köra följande övningar/muskelgrupper
Marklyft, skivstångsrodd, biceps, triceps, ben(knäböj, frontböj), axlar(militärpress)
Bara att köra på som vanligt, visst kan du få gains så länge du har tillräckligt med vikter. Du kan ju öka repetitionerna om du orkar vikterna osv...

Vad du kan och inte kan göra är såklart begränsat kring om du kan ha skivstången i ngn ställning eller så för då kan du köra bänk och knäböj. Hur mycket vikter har du? Vad är det för sorts skivstång?
Citera
2015-02-10, 10:05
Medlem
Tjena om ni är sugna på att skaffa ett extra gymkort eller funderar på att skaffa ett. Så har Fitness24/7 kampanj på aktivators.com nu. De säljer årskort med 1000kr rabatt.

Har gymmat på 24/7 i snart ett år och trivs riktigt bra med att kunna gymma sent på kvällarna. Så ni som jobbar sent och inte orkar träna på morgonen så rekommenderar jag starkt 24/7 för er!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in