Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-12, 11:40
Medlem
Crille-boys avatar
Jag har haft kort på alla tre ställena o jag föredrar o tränar numera på Ego.
Citera
2010-08-12, 11:49
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crille-boy
Jag har haft kort på alla tre ställena o jag föredrar o tränar numera på Ego.

Okej, varför föredrar du Ego?

Hur är priserna? Vad kostar det i halvåret för mig som är student/22år?
Citera
2010-08-12, 12:43
Medlem
Friskis o Svettis
Billigt o fräscht. Gymmet har de allra mesta. Ligger dessutom väldigt nära Universitetet. Ett alternativ som du absolut bör kolla upp.

SAK (Sundsvalls Atletklubb)
Stort utbud på fria vikter. Inte alls lika mycket maskiner. Ett gym som domineras av styrkelyftare, tyngdlyftare samt kroppsbyggare. Det finns otroligt mycket kunskap inom föreningen för dig som är seriöst med din träning. Ligger nära Universitetet och sporthallen/simhallen.

Helex
Ett topp gym som har allt inom träning. Men därefter får man också betala. Vet att prislappen har legat kring 4000+ per år innan dom bytte namn. Även detta gym ligger när Universitetet.

Golds Gym
Aldrig vart där men har hört att de ska vara ett helt okej gym. Ligger mitt i centrum.

Ego
Ett gym med stort utbud. Mycket studenter. Stadens "inne gym". Pris kring 3000-3900 per år ungefär.
Ligger i centrum. Allmänt hög standard.

Jag skulle absolut välja Friskis om jag var dig. Det har allt man behöver, ligger nära o bra. Sen är det billigare än de andra gymmen.

Du kan alltid gå och "testa på" hos varje gym. Kostar ingenting så länge som du säger att du är intresserad av ett eventuellt medlemskort hos just dom osv osv...
Citera
2010-08-12, 13:31
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frits
Friskis o Svettis
Billigt o fräscht. Gymmet har de allra mesta. Ligger dessutom väldigt nära Universitetet. Ett alternativ som du absolut bör kolla upp.

SAK (Sundsvalls Atletklubb)
Stort utbud på fria vikter. Inte alls lika mycket maskiner. Ett gym som domineras av styrkelyftare, tyngdlyftare samt kroppsbyggare. Det finns otroligt mycket kunskap inom föreningen för dig som är seriöst med din träning. Ligger nära Universitetet och sporthallen/simhallen.

Helex
Ett topp gym som har allt inom träning. Men därefter får man också betala. Vet att prislappen har legat kring 4000+ per år innan dom bytte namn. Även detta gym ligger när Universitetet.

Golds Gym
Aldrig vart där men har hört att de ska vara ett helt okej gym. Ligger mitt i centrum.

Ego
Ett gym med stort utbud. Mycket studenter. Stadens "inne gym". Pris kring 3000-3900 per år ungefär.
Ligger i centrum. Allmänt hög standard.

Jag skulle absolut välja Friskis om jag var dig. Det har allt man behöver, ligger nära o bra. Sen är det billigare än de andra gymmen.

Du kan alltid gå och "testa på" hos varje gym. Kostar ingenting så länge som du säger att du är intresserad av ett eventuellt medlemskort hos just dom osv osv...

Grymt bra info! Ja det lutar åt Friskis! Billigt och bra klingar fint i mina fattiöron.
Citera
2010-08-19, 16:47
Medlem
Pidermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Flisa
Discogym har du Jocks i centrum, Pulzinn i norra delen, Step In på söder och Fristilen rätt centralt. Billigast är är Olympia som ligger centralt i en källare. Du kan ju alltid googla för priser och öppetider.

Billigast är väl Gym 24?
http://gym24h.se/
Citera
2010-08-20, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piderman
Billigast är väl Gym 24?
http://gym24h.se/

Grabben ställde sin fråga för 2 år sedan...
Citera
2010-08-20, 21:24
Medlem
Hålla igång? Löpband?...
Sundsvall hart väldigt fin natur som man kan springa i. Upp och ner mellan bergen :-)
och gratis är det :-)
Citera
2010-08-20, 22:47
Medlem
Solenssons avatar
Om du får tillgång till bostadsområdet Bosvedjans gym så kan jag säga att de har de absolut lyxigaste (och bästa) maskiner jag sett. (Och jag har sett väldigt många gym under 30 års träning i olika länder) Äkta läder, äkta krom, borstad aluminium. Faktiskt väldigt bra också. Kollade upp priserna och hela maskinparken räknade jag ut kostade över 1 miljon. Annars ganska litet gym. Priset är 30:-/mån.
Att de har råd med dessa absurt dyra maskiner beror troligen på att Bosvedjan är Sveriges utan jämförelse största bostadsrättsförening med en otroligt bra ekonomi. Dagtid har du för det mest gymmet för dig själv. Bra power rack också och hantlar upp till 50 kg.
Citera
2010-08-24, 01:39
Medlem
otec_sates avatar
Friskis har dessutom riktigt bra studentrabatt (edit: åtminstone när jag pluggade. Nu får jag mitt gym betalt av jobbet så jag har inte full koll). Lagom gångavstånd från universitetet, och om du nu ska plugga så kan det hända att du kommer bo ännu närmre - beroende på var du kommer att bo (om du väljer studentboende).

Dessutom så kanske du får äran att skratta åt mig när jag tränar! Om jag nu orkar sätta igång igen, försöker verkligen...
Citera
2011-08-27, 14:06
Medlem
Tips på bra gym i centrala Lund (helst nära Mårtenstorget)?
Citera
2011-08-27, 17:09
Medlem
Pipharens avatar
Gerda, ganska nära och rabatterade priser för studenter.
Victoriahallen, lite längre ifrån.
Fitness24 vid stationen.
Har för mig det finns ett gym vid Högevallsbadet också, närmare än till Gerda men åt andra hållet.
F&S som ligger utanför centrum en bra bit, man kan ta bussen från botulf, 5:an.
Bollhuset har ett gym också, där Lunds TK tränar, vid Polhemskolan, inte jättelångt från stationen.

Känner inte till fler gym av vad jag vet.
Citera
2011-08-28, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipharen
Gerda, ganska nära och rabatterade priser för studenter.
Victoriahallen, lite längre ifrån.
Fitness24 vid stationen.
Har för mig det finns ett gym vid Högevallsbadet också, närmare än till Gerda men åt andra hållet.
F&S som ligger utanför centrum en bra bit, man kan ta bussen från botulf, 5:an.
Bollhuset har ett gym också, där Lunds TK tränar, vid Polhemskolan, inte jättelångt från stationen.

Känner inte till fler gym av vad jag vet.
Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in