Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-04-18, 13:42
Medlem
Hej alla,

Ni får säkert se såna här trådar hela tiden men det vore tacksamt om jag kunde få lite råd från er ändå. Jag och mitt ex var ihop i nästan ett år, men jag började tveka på mina känslor. Kunde undvika henne, se att sms kom men inte svara förrän långt senare, känna mig instängd i förhållandet etc. Jag ville helt enkelt träffa andra, vara singel ett tag. Det kändes inte rätt att vara kvar och låtsas som att allt var bra.

Igår gjorde jag slut och det var galet svårt för mig, känner mig helt hemsk, hon älskade mig över allt annat. Det jobbiga är att jag fortfarande bryr mig jätte mycket om henne, men inte på samma sätt längre. Vi har kommit överens om att vara vänner. Men jag känner mig helt hemsk att ha gjort så mot henne. Detta var min första riktiga kärlek och att tänka tillbaka på alla minnen.. Jag har börjat tveka på om jag verkligen gjort rätt.

Vad gör ni när sånt här händer? Någon som vart med om liknande? Dela gärna
Citera
2013-04-18, 13:47
Medlem
H8erfisternators avatar
Det kommer kännas värre när du blir dumpad av en tjej nästa gång
Citera
2013-04-18, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H8erfisternator
Det kommer kännas värre när du blir dumpad av en tjej nästa gång

Skillnaden blir väl att det inte är jag som är skurken. Men jo jag förstår
Citera
2013-04-18, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillanissen363
Skillnaden blir väl att det inte är jag som är skurken. Men jo jag förstår
Om du känner efter. Vill du gå tillbaka till henne för att du känner skuld, eller för att du tycker om henne?
Kan vara svårt att skilja på de känslorna.
Citera
2013-04-18, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xennah
Om du känner efter. Vill du gå tillbaka till henne för att du känner skuld, eller för att du tycker om henne?
Kan vara svårt att skilja på de känslorna.

Jo väldigt svårt att skilja. Det är väl en blandning, vi hade en sjukt bra tid när det var bra, det är väl det som man saknar. Men jag känner skuld för att ha gjort slut och att jag har gjort en person så ledsen som man bryr sig om.
Citera
2013-04-18, 14:14
Medlem
Citat:
Jo väldigt svårt att skilja. Det är väl en blandning, vi hade en sjukt bra tid när det var bra, det är väl det som man saknar. Men jag känner skuld för att ha gjort slut och att jag har gjort en person så ledsen som man bryr sig om.
Du verkar inte ha så mycket känslor kvar utan du lever bara på minnena? Du får försöka bortse från att du har gjort henne väldigt ledsen, även om det är svårt. Dessutom blir det svårare nu när du ändå vill testa på gräset på andra sidan.

Vore kanske bäst att du låter era fina minnen vara kvar? Det är ju helt upp till dig dock. Hur känns din magkänsla?
Citera
2013-04-18, 15:30
Medlem
Citat:
Du verkar inte ha så mycket känslor kvar utan du lever bara på minnena? Du får försöka bortse från att du har gjort henne väldigt ledsen, även om det är svårt. Dessutom blir det svårare nu när du ändå vill testa på gräset på andra sidan.

Vore kanske bäst att du låter era fina minnen vara kvar? Det är ju helt upp till dig dock. Hur känns din magkänsla?

Jag vet verkligen inte, jag klarar mig nog själv - men att behöva leva med detta _just nu_ är jobbigt. Menmen det går väl över..
Citera
2013-04-18, 15:37
Medlem
Citat:
Jag vet verkligen inte, jag klarar mig nog själv - men att behöva leva med detta _just nu_ är jobbigt. Menmen det går väl över..

om det du har gjort känns jobbigt så kom ihåg att det är ännu jobbigare för henne.
Citera
2013-04-18, 15:46
Medlem
lilZer0s avatar
"Komiskt" att denna tråd ploppade upp, för idag gjorde min tjej slut med mig efter sådär ca 1.8 års förhållande, det blev något av en fet chock kan jag säga..

Till råga på det kan hon absolut inte tänka sig att bo ihop med mig efter detta heller, så det var ju inte speciellt genomtänkt även fast hon "hade tänkt på det i några dagar" nu..

Aja, det är bara hålla ut det går över, anledningen var väl i princip samma sak fast bakvänt av våra respektive erfarenheter, hon hade tydligen inga känslor kvar för mig längre.

En holk hjälper.
Citera
2013-04-18, 16:02
Medlem
HejsanHoppsan007s avatar
haha ' vi kommer vara vänner ''. lycka till
Citera
2013-04-18, 21:42
Medlem
Citat:

Är det dumt att försöka igen (förutsatt att hon vill såklart)?
Citera
2013-04-18, 23:22
Medlem
sowahs avatar
Citat:
Är det dumt att försöka igen (förutsatt att hon vill såklart)?
Ja, det är dumt. När man börjar tveka och hellre vill vara singel vill du inte ha henne egentligen. Precis så kände jag.

Jag testade att inte ha kontakt med mitt ex på ett par dagar, saknade jag henne och tänkte jag på henne dygnet runt så hade jag nog känslor för henne men det gjorde jag icke, då var det bara att gå vidare.

Och ja, jag kände skuld.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in