• 1
  • 2
2013-04-19, 12:03
Medlem
Stockholmsgruppen har också saker att dölja. Agenturen skrev ett desperat pressmeddelande igår i stil med "vi gillar alla storlekar" bara för att rentfå sig.
Citera
2013-04-19, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azia
Stockholmsgruppen har också saker att dölja. Agenturen skrev ett desperat pressmeddelande igår i stil med "vi gillar alla storlekar" bara för att rentfå sig.

Finns det då någon med insyn i dessas verksamhet som kan bekräfta/dementera med någon form av dokumentation? Jag har väldigt svårt att lita blint på skvaller, det är så lätt att smutskasta någon man inte tycker om eller ser som konkurrent.
Citera
2013-04-19, 12:38
Medlem
Mikas förnekar och skyller ifrån sig på sin hemsida ---> http://www.mikas.se/sthlm/
Två exempel på deras modeller---> http://minus.webblogg.se/2012/march/...tion-what.html
http://www.supermodels.nl/ModelPics/elsasylvan/105.jpg

Stockholmsgruppen skriver följande pressmedelande i samma syfte som mikas---> PRESSMEDDELANDE

Stockholmsgruppen hyllar sunda och friska modellideal. Agenturen representerar modeller i alla storlekar och driver kontinuerligt en rekryteringskampanj för att hitta plusmodeller.

För att se vad vi tycker, klicka in på stockholmsgruppen.com under fliken "Links & Events" där du kan läsa om "Curves".

Du kan också besöka vår nya satsning stockholmsgruppentalang.com där alla människor är välkomna att skapa en profil.

Stockholmsgruppen säger kategoriskt nej till tjejer med ätstörningar och det skulle aldrig falla oss in att leta nya talanger utanför en aneroxi-klinik.

För att vara vacker måste man också må bra!

Det är vidrigt om någon systematiskt riktat in sig på att leta efter tjejer med anorexiproblem. Självfallet tycker alla tillfrågade att det är helt oacceptabelt.
Samtidigt som ett brev på posten kommer händelsen att få den allmänna debatten om modellers vikt att blossa upp... men det är en helt annan debatt som måste ses i sitt sammanhang.

Stockholmsgruppen representerar modeller som syns i kampanjer och modevisningar för de allra största modehusen, Victorias Secret mm.
Självklart är vissa av tjejerna smala eftersom det representerar vårt samhälles syn på vad som är vackert och vad som efterfrågas av de allra största internationella kunderna. Inget företag i någon bransch skulle överleva om man försöker sälja på kunderna en produkt de inte vill ha.

Stockholmsgruppen vill ha modeller som trivs med sig själva och sin vikt.
Beroende på deras förutsättningar marknadsför vi dem mot olika kategorier av kunder. Förra året drog vi igång "we love curves" satsningen eftersom fler kunder frågade efter plusmodeller.

Alla människor kan arbeta som modeller.. men alla kan inte arbeta med Victorias Secret.. och det är inte upp till oss..."

Kan dom inte bara säga att som det är! att dom inte bryr sig ett skit!
Citera
2013-04-19, 12:42
Medlem
Kan någon bekräfta vad jag säger för jag bygger enbart detta på skvaller som jag fått från branschfolk. Vill ha mer! Kan nån träda fram?
Citera
2013-04-19, 13:27
Medlem
Aftonbladet har nu pratat med några agenturer http://www.aftonbladet.se/wendela/article16626458.ab
Mikas modellagentur
'
Citat:
Mika Kjellberg, delagärare till Mikas modellagentur i Stockholm, blir upprörd när ämnet kommer på tal.
– Vi skulle aldrig någonsin uppmana någon att stå utanför en anorexi-klinik och värva folk. Det är ju så fruktansvärt oförskämt att jag saknar ord för det. Vi jobbar inte så, säger hon.
Men det finns ingen gräns för hur smal man får vara?
– Vi håller ju inte på och mäter och väger personer. Nej, det gör vi inte.
Att någon större agentur skulle söka sig till en anorexiklinik tror hon inte.
– Jag har aldrig hört talas om det och kan inte tänka mig att någon skulle göra det. Det är otroligt kränkande och jättemärkligt. Jag tror inte att någon skulle göra det medvetet. Det är väl möjligt att någon kanske gått på någon utan att veta att den var sjuk, säger Mika Kjellberg.
Elite model management
Citat:
redo Kazami, vd för agenturen Elite model management i Stockholm, säger att han är övertygad om att ingen konkurrent i branschen arbetar på det här sättet.

– Jag hoppas att inte någon seriös agent gör det här, och jag tror knappt att det är sant. När jag hörde det här i morse rös jag, det är så vidrigt och oacceptabelt. Det gör mig väldigt upprörd.

Anna-Maria af Sandeberg berättar att en del av deras patienter har varit eller är modeller när de kommer till SCÄ. Trots det säger sig Fredo Kazami inte känna till några sådana fall.
Stockholmsgruppen
Citat:
På Stockholmsgruppen hänvisar man till ett pressmeddelande om händelsen. I pressmeddelandet skriver företaget att de säger nej till tjejer med ätstörningar.

I pressmeddelandet går också att läsa: "Självklart är vissa av tjejerna smala eftersom det representerar vårt samhälles syn på vad som är vackert och vad som efterfrågas av de allra största internationella kunderna. Inget företag i någon bransch skulle överleva om man försöker sälja på kunderna en produkt de inte vill ha."
Citera
2013-04-19, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spacloc
Finns det då någon med insyn i dessas verksamhet som kan bekräfta/dementera med någon form av dokumentation? Jag har väldigt svårt att lita blint på skvaller, det är så lätt att smutskasta någon man inte tycker om eller ser som konkurrent.

Aftonbladet skriver bland annat i sin artikel " – Det var i samband med en promenad med personal som modellagentur kom fram till en av tjejerna och erbjöd henne kontrakt med agenturen. Det var en av de smalaste flickorna där, säger Anna-Maria af Sandeberg.

Om man är insatt i branschen vet man att det inte går till på det sättet. Du kan vara smal, snygg men bli mindre bra på bild och vise versa. Man erbjuder ingen kontrakt på stående fot. Delar av artikeln är byggd på undermålig journalistik.

Tidigare har det talats i en artikel om att det skulle röra sig om en man i 35-40 års åldern som erbjudit detta "kontrakt" Sthlm-gruppen går ut med ett mejl till sina modeller där dom just varnar för en man som utger sig för att vara en modellscout i den åldern då de aldrig skulle arbeta på det viset.
De talar om i mejlet att det rör sig om en av deras konkurrenter. Dock verkar de har svårt att tro på den här historien själva men tar starkt avstånd ifrån detta och jag ser inget tillfälle till att de försöker smutskasta sina konkurrenter.

Kritiken bygger på gamla klyschor och fördomar om att en smal modell naturligtvis måste ha ätstörningar liksom en överviktig per automatik är olycklig och har bulimi. Så bekräftar man sanningen med att göra en ett år gammal nyhet som egentligen bygger på att en mamma lägger över sitt eget föräldraansvar på en "agent". Klart som sjutton att hon vill vara anonym. Vilken ansvarsfull förälder ger sitt godkännande, att låta sin 14-åriga dotter tillhöra en modellagentur samtidigt som ens barn ligger på behandlingshem för anorexia. Skäl nog för en utredning enligt mig.
Citera
2013-04-19, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Aftonbladet skriver bland annat i sin artikel " – Det var i samband med en promenad med personal som modellagentur kom fram till en av tjejerna och erbjöd henne kontrakt med agenturen. Det var en av de smalaste flickorna där, säger Anna-Maria af Sandeberg.

Om man är insatt i branschen vet man att det inte går till på det sättet. Du kan vara smal, snygg men bli mindre bra på bild och vise versa. Man erbjuder ingen kontrakt på stående fot. Delar av artikeln är byggd på undermålig journalistik.

Tidigare har det talats i en artikel om att det skulle röra sig om en man i 35-40 års åldern som erbjudit detta "kontrakt" Sthlm-gruppen går ut med ett mejl till sina modeller där dom just varnar för en man som utger sig för att vara en modellscout i den åldern då de aldrig skulle arbeta på det viset.
De talar om i mejlet att det rör sig om en av deras konkurrenter. Dock verkar de har svårt att tro på den här historien själva men tar starkt avstånd ifrån detta och jag ser inget tillfälle till att de försöker smutskasta sina konkurrenter.

Kritiken bygger på gamla klyschor och fördomar om att en smal modell naturligtvis måste ha ätstörningar liksom en överviktig per automatik är olycklig och har bulimi. Så bekräftar man sanningen med att göra en ett år gammal nyhet som egentligen bygger på att en mamma lägger över sitt eget föräldraansvar på en "agent". Klart som sjutton att hon vill vara anonym. Vilken ansvarsfull förälder ger sitt godkännande, att låta sin 14-åriga dotter tillhöra en modellagentur samtidigt som ens barn ligger på behandlingshem för anorexia. Skäl nog för en utredning enligt mig.

Cezar har en gång i tiden scoutat för stockholmsgruppen men det vill dom inte så för idag och jag vet varför. haha
Citera
2013-04-19, 15:20
Medlem
Ryktet går att det kan vara J på Mikas eller Cezar som gjort detta utan att agenturerna vetat om det. Så vi snackar om enskilda idioter. Dock är jag trött på att alla agenturer säger "Vi skulle aldrig be nån att banta" det händer ju helatiden. Ring upp 100 modeller och fråga så har ni svart på vitt. sedan den här grejen med att "vi bryr oss om våra modeller och vi är så snälla".
Citera
2013-04-19, 21:02
Medlem
sistermorphines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azia
Mikas
http://www.supermodels.nl/ModelPics/elsasylvan/105.jpg

Intressant att du länkar just Elsa Sylvan, som är en av de mest framgångsrika modellerna hos Mikas. Hon skymtar förbi i den här dokumentären (04:20-26) filmad på en ätstörningsklinik i Stockholm. Hon mår förhoppningsvis bättre idag, men tyvärr är hon troligtvis inte frisk.
Citera
2013-04-20, 07:12
Medlem
BlueStars avatar
Modeller, paparazzi och kändisbilder --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto