Citat:
Ursprungligen postat av Goza10
Haha jadu det var ju också en reaktion på min fråga. Heter du möjligen Anders? Stort tack för ett par länkar som inte säger nåt.
Köpa bil på magkänsla! Vafan är det?
Jag vet inte hur din mage funkar men min säger inget om bilar.
Däremot säger folks erfarenheter o kunskap om ett företag en del kring om man borde handla där eller inte. Därav min fråga.
Om det finns en koppling mellan An*ers Ohl*on bil (eller hur det nu stavas) o nåt moppegäng VET jag inte men har hört sägas. Precis därför jag ställer den frågan också. Skulle det finnas en sån koppling funderar jag kanske lite extra över om den bil jag sett är värd mina slantar.
Säljer f.ö inga bilar själv.
Nej jag heter inte Anders och vet inte vem det är.
Om inte länkarna säger nått så vet jag inte vad du är ute efter.
Flashback länken
-Varning för An*ers Ol*son Bil i Östersund.
Säljer dåliga bilar som är rekondade för att se fina ut!
Rejta länken
-Mycket dåligt!!
Köpte en Volvo med några brister som skulle åtgärdas på garantin. Nu, ett år senare och efter att ha fått rätt hos ARN så står jag fortfarande med en trafikfarlig bil.
Företaget bryr sig varken om konsumentköplagen eller utslag från ARN.
Alltså, gör inte affärer med detta företag om ni inte kan laga bilar själv, alternativt köper en nästan ny bil, som förhoppningsvis inte behöver rep.
Nu blir nästa instans tingsrätten...
Som sagt har inget skvaller att komma med om vare sig ägaren eller företaget men skulle ändå gå på min
magkänsla och inte handla någon bil där men det är ju så i den branschen att vissa blir nöjda och vissa blir inte det. Köper man en begagnad bil så finns det risk att det kan börja strula och då hoppas man att servicen inte är som i fallet med Rejta omdömet.