2013-04-21, 00:51
Medlem
Goza10s avatar
Någon som känner till företaget Anders Olsson bil i Östersund? Jag har hört både bra o dåligt om det företaget. Hört om kopplingar till HA tex som gör en fundersam över om man verkligen borde köpa bil där. Är det en seriös handlare eller ej? Någon som vet?
Citera
2013-04-21, 12:03
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goza10
Någon som känner till företaget Anders Olsson bil i Östersund? Jag har hört både bra o dåligt om det företaget. Hört om kopplingar till HA tex som gör en fundersam över om man verkligen borde köpa bil där. Är det en seriös handlare eller ej? Någon som vet?

Och vad är det för kopplingar, nån som köpt en bil av honom som känner någon i den organisationen?

Några kommentarer kring företaget:
https://www.flashback.org/t91941p53
http://www.rejta.se/omdome/291225/an*ers+ols*on+bil *= d + s

Börja du och berätta om kopplingen till MC gänget så kanske någon annan hakar på för det verkar vara det du vill veta och jag tror egentligen inte att du är ute efter att köpa en bil där.
Är du lokalkonkurrent?

Om du seriöst funderar på att köpa bil där så gå på din magkänsla.
Citera
2013-04-21, 17:59
Medlem
köp ej bil där om du inte har stor buffert
Citera
2013-05-04, 02:43
Medlem
Goza10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Och vad är det för kopplingar, nån som köpt en bil av honom som känner någon i den organisationen?

Några kommentarer kring företaget:
https://www.flashback.org/t91941p53
http://www.rejta.se/omdome/291225/an*ers ols*on bil *= d s

Börja du och berätta om kopplingen till MC gänget så kanske någon annan hakar på för det verkar vara det du vill veta och jag tror egentligen inte att du är ute efter att köpa en bil där.
Är du lokalkonkurrent?

Om du seriöst funderar på att köpa bil där så gå på din magkänsla.

Haha jadu det var ju också en reaktion på min fråga. Heter du möjligen Anders? Stort tack för ett par länkar som inte säger nåt.

Köpa bil på magkänsla! Vafan är det?
Jag vet inte hur din mage funkar men min säger inget om bilar.
Däremot säger folks erfarenheter o kunskap om ett företag en del kring om man borde handla där eller inte. Därav min fråga.
Om det finns en koppling mellan Anders Ohlson bil (eller hur det nu stavas) o nåt moppegäng VET jag inte men har hört sägas. Precis därför jag ställer den frågan också. Skulle det finnas en sån koppling funderar jag kanske lite extra över om den bil jag sett är värd mina slantar.

Säljer f.ö inga bilar själv.
Citera
2013-05-04, 02:46
Medlem
Goza10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizzaland
köp ej bil där om du inte har stor buffert

Tack för svar. Har du själv erfarenheter från företaget? Fattar att du inte vill outa dig men berätta gärna mer!
Citera
2013-05-05, 10:50
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goza10
Haha jadu det var ju också en reaktion på min fråga. Heter du möjligen Anders? Stort tack för ett par länkar som inte säger nåt.

Köpa bil på magkänsla! Vafan är det?
Jag vet inte hur din mage funkar men min säger inget om bilar.
Däremot säger folks erfarenheter o kunskap om ett företag en del kring om man borde handla där eller inte. Därav min fråga.
Om det finns en koppling mellan An*ers Ohl*on bil (eller hur det nu stavas) o nåt moppegäng VET jag inte men har hört sägas. Precis därför jag ställer den frågan också. Skulle det finnas en sån koppling funderar jag kanske lite extra över om den bil jag sett är värd mina slantar.

Säljer f.ö inga bilar själv.

Nej jag heter inte Anders och vet inte vem det är.

Om inte länkarna säger nått så vet jag inte vad du är ute efter.

Flashback länken
-Varning för An*ers Ol*son Bil i Östersund.

Säljer dåliga bilar som är rekondade för att se fina ut!

Rejta länken
-Mycket dåligt!!
Köpte en Volvo med några brister som skulle åtgärdas på garantin. Nu, ett år senare och efter att ha fått rätt hos ARN så står jag fortfarande med en trafikfarlig bil.
Företaget bryr sig varken om konsumentköplagen eller utslag från ARN.
Alltså, gör inte affärer med detta företag om ni inte kan laga bilar själv, alternativt köper en nästan ny bil, som förhoppningsvis inte behöver rep.
Nu blir nästa instans tingsrätten...

Som sagt har inget skvaller att komma med om vare sig ägaren eller företaget men skulle ändå gå på min magkänsla och inte handla någon bil där men det är ju så i den branschen att vissa blir nöjda och vissa blir inte det. Köper man en begagnad bil så finns det risk att det kan börja strula och då hoppas man att servicen inte är som i fallet med Rejta omdömet.
Citera
2013-05-06, 20:11
Medlem
Goza10s avatar
Rejta länken
-Mycket dåligt!!
Köpte en Volvo med några brister som skulle åtgärdas på garantin. Nu, ett år senare och efter att ha fått rätt hos ARN så står jag fortfarande med en trafikfarlig bil.
Företaget bryr sig varken om konsumentköplagen eller utslag från ARN.
Alltså, gör inte affärer med detta företag om ni inte kan laga bilar själv, alternativt köper en nästan ny bil, som förhoppningsvis inte behöver rep.
Nu blir nästa instans tingsrätten...

Tack för tydliggörandet på Rejtalänken. Jag fick inte upp den infon själv först därav mitt "griniga" svar.
Det var bra info. Stort tack!
Citera
2013-06-05, 16:27
Medlem
Företaget är väl satt i KK nångång i vintras...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in