Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-04-24, 01:54
  #13
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henka44
Haha :P Grejen är den att jag undrar ju om det går att göra utan risk.
500kr utan någon risk = fina 500 kr.

Självklart håller jag ju med om att 500 kr inte är någon summa alls, och att det inte är värt att ta risker för småpotatis, det är lite det som var meningen med den här tråden, att få reda på om jag kan göra det riskfritt eller inte.

Paypal är en kapitalstark organisation, så jag skulle säga att det är inte riskfritt (om de blir förbannade). Sannolikheten är nog stor att de avskriver skiten och betalar ut ersättning till den drabbade (blir billigare). Men om du gör detta upprepade gånger så åker du nog dit.
Citera
2013-04-29, 01:27
  #14
Avstängd
Ippskiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henka44
Hejsan!

Nu är det så att jag har genom en slump kommit över ett paypal konto som ägs av en amerikan, det ligger ca $77 på kontot och nu undrar jag om jag kan spendera dessa ca 500 kr på något vis utan att hamna i klistret?

Jag är inte ute efter att kunna ta ut dessa pengar kontant eller föra över till mitt eget konto, jag är mer intresserad av att spendera det online på spel cd-keys, spelvaluta eller liknande.


Vart hade du tänkt dig att routa de grejerna till då, för att garantera icke-spårbarhet till dig som person?
Citera
2013-04-29, 02:25
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Vart hade du tänkt dig att routa de grejerna till då, för att garantera icke-spårbarhet till dig som person?

Det vet jag inte, därför skrev jag här för att se om någon som sysslar med sånt här kunde komma med bra tips, som jag skrev så hade jag aldrig tänk köpa hem någon fysisk vara hem till mig, utan jag tänkte mig mer digitala produkter, så som spelvaluta, spelkoder osv.

Men jag har inte rört dessa pengar än och kommer med största sannolikhet inte göra det heller så vida ingen riktigt insatt i paypal-stöld/bedrägeri kommer med bra tips.

Funderat på TOR, VPN, Byta mac-adress after, använda webproxy, men som sagt, jag är inte direkt kunnig på något av dessa. Jag vet vad alla gör, inte mer än så.
Citera
2013-05-05, 03:31
  #16
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Influ2
Jag är mer intresserad teoretiskt om man kan klara detta och hur Paypal agerar i dessa fall, låt oss slippa moralpredikningar.. snälla.

VAD har moral med ren idioti att göra? Det är inte moralpredikan att avråda någon att vara en idiot för en så nätt summa pengar. Det kunde jag läsa mig till redan vid påståendet "500K hade jag haft viss förståelse för dig, men nu - nej!".

Och helt ärligt, $77 är jävligt ynkligt att ge sig på att få loss...

Dessutom kan jag inte komma på ett enda bra sätt att få ut pengar utan att avslöja uttagsvägen någonstans, vilket också gör argumentet "patetisk skitsumma" ännu starkare att låta bli ett försök.

Som någon sade till mig en gång: "Om jag skulle åka dit för fildelning, vill jag inte åka dit för att ha tankat Bananer i pyjamas. Det får åtminstone vara en bra film som är värt besväret"...
Citera
2013-05-05, 04:13
  #17
Medlem
Hypothess avatar
Registrera dig på ett öppet cardingforum och sälj det
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback