• 2
  • 3
2013-11-01, 07:55
Medlem
Rätta mig om jag har fel,rent juridiskt har du ju inte tagit emot jobbet och följd -aktligen skall du inte betala för jobbet,Företaget har dessutom enligt vad du säger saltat notan å det grövsta det finns en prislista för allt detta 10 000 plus några muntliga extra grejer.Det kan inte gå upp med 150 %.

Det är riktigt att du måste ta detta med ditt försäkrings bolag men en seriös firma hade erbjudit sig att stå för självrisken.

Eftersom bilen ej levererades så borde han kräva sitt försäkringsbolag på pengar för arbetet som blev stulet och ej levererat,

Tala om vilket företag det gäller och vad personen heter en sådan människa skall aldrig ha ett jobb mer.
Citera
2013-11-01, 08:40
Medlem
SavageRSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Rätta mig om jag har fel,rent juridiskt har du ju inte tagit emot jobbet och följd -aktligen skall du inte betala för jobbet,Företaget har dessutom enligt vad du säger saltat notan å det grövsta det finns en prislista för allt detta 10 000 plus några muntliga extra grejer.Det kan inte gå upp med 150 %.

Det är riktigt att du måste ta detta med ditt försäkrings bolag men en seriös firma hade erbjudit sig att stå för självrisken.

Eftersom bilen ej levererades så borde han kräva sitt försäkringsbolag på pengar för arbetet som blev stulet och ej levererat,

Tala om vilket företag det gäller och vad personen heter en sådan människa skall aldrig ha ett jobb mer.

Tycker att det borde stämma rätt bra ja... det var inte kundens material som blev stulet, eftersom att han inte köpt det. Eftersom verkstaden blev av med materialet så är det någon som måste ersätta verkstaden och det är absolut inte kunden. Även om det är monterat på bilen eller ej.

Resterande punkter har nog alla upprepat tillräckligt många gånger
Jag vill veta hur allt utspelat sig sen "inbrottet".
Citera
2013-11-01, 13:46
Medlem
Luktar Scam - tror inte dom gjort något jobb - de har plundrat bilen
alt i maskopi med någon.

Räcker inte försäkringarna - gå till advokat o stäm - de har vårdplikt
och skall vara försäkrade - OM inte din egen försäkring tillsammans
med deras håller dig skadelös.

Vad talar vi om för totalvärde på bil resp delar OM du skrotat själv
o detta skulle vara mer värt än bilen.

Har du sett bilen färdig o godkänt jobbet - har något jobb gjorts ö h t?

De får väl ta ut jobbet på sin egen (avbrotts- eller annan) försäkring
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in